Andet multimedie
bentjuul 3670
Automatisk resampling
Fra : Kasper Okkels

Dato : 03-04-02 09:49

Hej,

Jeg har en del billeder, der alle skal gøres mindre ved resampling. Findes
der et program, der automatisk kan resample eksempelvis 100 filer uden jeg
behøver åbne hvert enkelt billede?

mvh Kasper

Fra : S. Peters

Dato : 03-04-02 10:30

in article 3caac1dd$0$11905$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, Kasper Okkels at
okkels@wanadoo.dk wrote on 03/04/02 10:49:

> [...]
> der et program, der automatisk kan resample eksempelvis 100 filer uden jeg

Ja, det kan du gøre ved hjælp af en action i Photoshop. Du åbner et billede,
vælger ny action og starter indspilning af de handlinger der skal til.
Stopper indspilningen af din action, lukker billedet. Går til
File-->Automate--Batch her vælger du mappen med filerne, den action du har
indspillet og den mappe de færdige billeder skal ligge i og så klare
Photoshop resten.

m.v.h
S.Peters

Fra : R.O.

Dato : 03-04-02 16:31

"Kasper Okkels" <okkels@wanadoo.dk> wrote in message

> Jeg har en del billeder, der alle skal gøres mindre ved resampling. Findes
> der et program, der automatisk kan resample eksempelvis 100 filer uden jeg
> behøver åbne hvert enkelt billede?

Hvis du har Photoshop (vel og mærket mindst v6) kunne du lave en droplet. En
droplet fungerer som batch, men "selvstændigt" ... du kan altså bare trække
alle 100 billeder over på droplet ikonet i dit OS.

--
Regards/Hilsen
/R.O

Mail [REMOVE]

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-04-02 10:02

"R.O." <punisherolsen[REMOVE]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
trække
> alle 100 billeder over på droplet ikonet i dit OS.

Droplets/actions er nu med fra vers. 5.

/per

Fra : emj

Dato : 03-04-02 18:06

Kasper Okkels skrev i
<3caac1dd$0$11905$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Findes
>der et program, der automatisk kan resample eksempelvis 100 filer uden jeg
>behøver åbne hvert enkelt billede?

Du skulle prøve det nye program Jasc AfterShot
Kan hentes på http://www.jasc.com/products/aftershot/

Det kan resample, omdøbe, og sågar quickfixe hele mapper.
Hilsen emj

Fra : Birthe S. Knudsen

Dato : 04-04-02 15:03

Det kan gøres på det dejlige program "Thumbs +". Det er ikke et dyrt program
og fantastisk at arbejde med til opbevaring, database og masser af andre
ting. . Du kan læse om det og afprøve det på siden
www.cerious.com
mvh Birthe

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-04-02 18:55

Kasper Okkels wrote in <3caac1dd$0$11905$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Jeg har en del billeder, der alle skal gøres mindre ved resampling. Findes
> der et program, der automatisk kan resample eksempelvis 100 filer uden jeg
> behøver åbne hvert enkelt billede?

Jeg ville nok bruge ImageMagick.

Prøv at fortælle lidt mere om hvad du plejer at bruge, og hvad du allerede
har til rådighed, så er det nemmere at hjælpe.

--
Mvh.

Niels Andersen