køb af plæneklipper
Fra : Jan Pedersen

Dato : 03-04-02 08:57

Jeg står overfor askulle investere i en ny plæneklipper.

Hvilke mærker skal man vælge/holde sig fra?

Virker bio-klip, eller klumper græsset stadig som ved sideudkast?
Jeg har i dag en ginge, som jeg har været glad for og den virker såddan
set sdadig fint. Problemet er bare at den kun har sideudkast, og nu vil
jeg have een hvor jeg ikke skal bruge alt den tid til at rive græsset
sammen bagefter

Fra : Henning Lund

Dato : 03-04-02 10:44

Jan Pedersenskrev:

>Virker bio-klip, eller klumper græsset stadig som ved sideudkast?

Bioklipperen er nummer et, men den kræver at du slår græsset inden det
bliver for langt, dvs 1-2 gange i ugen ellers har du problemer med at
få snittet græsset pga. længden. Det kan jo tiltider blive svært at
overholde, så om det er den bedste løsning til dig, må du så selv
vurdere.

> [...]
>set sdadig fint. Problemet er bare at den kun har sideudkast, og nu vil
>jeg have een hvor jeg ikke skal bruge alt den tid til at rive græsset

Måske en med opsamler er løsningen så du slipper for at rive, det
kræver så bare at du kan blive af med græsset, eksempelvis over hækken
til naboen

Fra : Per H

Dato : 03-04-02 18:25

On Wed, 03 Apr 2002 09:57:13 +0200, Jan Pedersen <jp@q-networks.com>
skrev:

jeg købte ny igår, men der manglede gashåndtaget. Ringede og brokkede
mig. men plæneklipper laves slet ikke med gashåndtag mere. lidt
undren.

det er en stiga til 1995.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-04-02 18:47

"Jan Pedersen" <jp@q-networks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> set sdadig fint. Problemet er bare at den kun har sideudkast, og nu vil
> jeg have een hvor jeg ikke skal bruge alt den tid til at rive græsset
Jeg har en jeg har købt brugt for 600,- hos JKsliberi i stærkende (på
sjælland). den fik nyt tændrør og lidt olie og kører nu fint. Den er
selvkørende og har bioklip. Det virker fint og græsset skal ikke rives
sammen bagefter og der er heller ingen klumper.

Thomas

Fra : Per Olsen

Dato : 03-04-02 20:43

Jeg købte en (plæneklipper som jeg ikke kan huske navnet på...) med opsamler
sidste år. Den gamle var en biomodel som altid lavede klumper og spor efter
hjulene.
Jeg syntes absolut at plænen bliver pænere og så slæber man heller ikke så
meget græs med ind i huset som før.
Den "støvsuger" også plænen for små grene, visne blade, legetøj m.v.
Det er selvfølgelig irriterende at skulle tømme opsamleren "hele tiden" (for
mit vedkommende 2-3 gange pr. klipning) men det er det værd.
Alternativt kan man på min model undlade at sætte opsamleren på, så skulle
den fungere som bioklipper, jeg har dog ikke selv prøvet.

Der er heller ikke gashåndtag på min, det er vist noget med at den skal
holde et tilpas højt omdr. tal for at kunne suge græsset op til opsamleren.
Til gengæld er der en lille pumpe der sprøjter benzin i kaburatoren så den
er nem at starte, men det tror jeg nu de fleste andre også har.

Mvh. Per Olsen.