vedr fartkontrol
Fra : BL

Dato : 03-04-02 08:29

Politiets mobile fartkontrol (gemt i parkerede varebiler) hvordan kan de
"FANGE" en mc der kører for stærkt?
Bliver der ikke blitzet ud af bagruden? I så fald skulle de mobile
fartfælder vel ikke være det store problem for MC`ister da vore nr. plader
som bekendt sidder bagpå....

(En nysgerrig MC`ist der aldrig kunne finde på at køre for stærkt)

MVH BL

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-04-02 08:45

Det største problem er ikke nummerpladen, da disse varebiler jo er bemandet.
Så notere de blot nummeret. Det største problem er at se hvem der faktisk
sidder på MC'en, da det jo kan være svært pga. styrthjelmen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Buck

Dato : 03-04-02 08:52

Et endnu større problem er når de samarbejder med en motorcykelbetjent, der
holder og venter 2 kilometer længere fremme :o/

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Troels Sørensen

Dato : 03-04-02 09:59

"Buck" <_buck@sol.dk> wrote in message news:a8ecje$b5e$1@sunsite.dk...
> Et endnu større problem er når de samarbejder med en motorcykelbetjent,
der
> holder og venter 2 kilometer længere fremme :o/

Motorcykel betjente er nok ikke det værste... hvis vi forestiller os vi
kommer rullende på motorvejen med go fart og der pludselig kommer en
mc-betjent ned ad tilkørslen så er der en mulighed hvis man tør... FULL
THROTTLE... fordi motorcykel betjenten skal være inden for 10 meter når han
starter sin policepilot (når han kører ned ad rampen) men han skal også
afslutte en inden for 10 meter, hvilket jo kræver ret gode acc. evner.. hvis
vi allerede ligger over 150 så tager det jo også lidt tid.. og så gælder det
om at komme ind på den første og bedste rasteplads

Fra : boe

Dato : 03-04-02 10:01

"Troels Sørensen" <troels@tdc.broadband.dk> wrote in message
> [...]
han
> starter sin policepilot (når han kører ned ad rampen) men han skal også

Det er ganske enkelt ikke rigtigt. Han skal såmænd bare kunne se dig!

Bo, VF1000F

Fra : Troels Sørensen

Dato : 03-04-02 10:06

> Det er ganske enkelt ikke rigtigt. Han skal såmænd bare kunne se dig!
>
> Bo, VF1000F

Hmm iflg min kørelære og en motorcykelbetjent jeg kender her i århus skal
der være bevis for en hastighed (hvis der ikke forefindes et billede/radar
måling)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 03-04-02 10:21

Troels Sørensen <troels@tdc.broadband.dk> wrote in article
> Hmm iflg min kørelære og en motorcykelbetjent jeg kender her i århus skal
> der være bevis for en hastighed (hvis der ikke forefindes et
billede/radar
> måling)

Jo men det gør der jo også når han laver en måling. Jeg tror der er smuttet
et nul i de 10 meter du skrev før, det ville være uforsvarligt at køre så
tæt på!!

Læg dertil at betjenten har rutine i det her, men at stikke af fra politiet
heldigvis aldrig bliver hverdag for de fleste mennesker.

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-04-02 13:52

"det ville være uforsvarligt at køre så tæt på"

Ikke hvis man overhaler dem

--
Mvh.
Henrik (som engang overhalede en civil MC-betjent )

Fra : Søren Lindholt

Dato : 03-04-02 15:12

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> wrote in article
<a8etsh$3vj$1@sunsite.dk>...
> "det ville være uforsvarligt at køre så tæt på"
>
> Ikke hvis man overhaler dem

Jajada, jeg har også nogen gange overhalet politiet. Med vilje.

F.eks. når man kommer på motorvejen, og der kører en hale af biler efter en
politibil, så kan man jo lisså godt futte forbi hele optoget, bremse, og
lægge sig ind *foran* politibilen...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 03-04-02 15:25

"lægge sig ind *foran* politibilen"

Jeg opdagede bare ikke det var politiet. Så jeg fortsatte og han fulgte
efter, lige i røven af mig, irriterende. Så trak jeg ind for at han kunne
komme forbi og så kørte han op på siden af mig og vinkede mig ind, han havde
dog sirene på MC'en og det var først da han tændte den jeg fattede beskeden.
Gennemsnitsfarten var 163 km/t på en strækning på 2 km på motorvej i det øde
Jylland, så det var bare at betale ved kasse 1.

--
Mvh.
Henrik (som aldrig mere overhaler en rød-matallic BMW med en fører i rød og

Fra : boe

Dato : 03-04-02 10:21

> Hmm iflg min kørelære og en motorcykelbetjent jeg kender her i århus skal
> der være bevis for en hastighed

Selvfølgelig, og beviset er målingen som betjenten foretager på følgende
måde:

Han finder et punkt på eller ved vejen, f.eks en kantpæl. Umiddelbart FØR
synderen har passeret punktet startes Policepilot'ens ur. Umiddelbart EFTER
betjenten selv passerer punktet startes triptælleren.
Når målingen har strakt sig langt nok, findes et nyt punkt. Umiddelbart
EFTER at synderen har passeret punktet stoppes tiden og umidelbart FØR
betjenten selv passerer punktet stoppes triptælleren.

Med denne metode opnår man, at tiden og afstanden bliver mest gunstig for
fartsynderen og eventuelle diskussioner om den nøjagtige tid og afstand
elimineres.

Bo, VF1000F

Fra : Armand

Dato : 03-04-02 12:33

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en

> Han finder et punkt på eller ved vejen, f.eks en kantpæl. Umiddelbart
> FØR synderen har passeret punktet startes Policepilot'ens ur.

Broer og viadukters skyggekastning på køretøjer der kører udnder dem er
en meget præcis metode at starte/stoppe uret efter - Selv på lang
afstand!
Om natten er forlygtens pludselige oplysning af passerede brofags
underside, hhv. at forlyset pludselig ikke længere oplyser et passeret
(motor-)vejskilt, også en sikker indikering , som kan bruges på omend
meget stor afstand!

--
Armand.

Fra : boe

Dato : 03-04-02 12:33

> [...]
> underside, hhv. at forlyset pludselig ikke længere oplyser et passeret
> (motor-)vejskilt, også en sikker indikering , som kan bruges på omend

Tak for støtten. Til gengæld skal jeg glemme dét, du skrev om lyden på min
Viffer

Bo, VF1000F

Fra : Armand

Dato : 04-04-02 03:19

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Tak for støtten. Til gengæld skal jeg glemme dét, du skrev om lyden på
> min Viffer

Så bliver jeg jo nok også nødt til at supplere med en historie fra det
virkelige liv, som endda er direkte relateret til Troels' "Full
trottle" -ide:

En kammerat havde oplevelsen, hhv. gjorde forsøget for nordgående ved
jydske motorvejs Skanderborg af/på -kørsel. Han var på CBR 1000 og
regnede ikke med at kunne nåes eftersom han var overpowered i forhold
til patruljevognen(!) og i tilgift havde "tilløb".
Dengang endte motorvejen ved Århus og da han nåede til enden og
belejligt kørte over for grønt og ud på ringvejen omkring Århus, kom en
"hundevogn" imod ham: Den blev kastet over midterrabatten og stoppede
ham efterfølgende, hvilket han umiddelbart ikke så nogen risiko i.
Betjenten nævnte et klokkeslet, som skulle han arresteres, men ville
ellers kun se kørekortet - Og efter et stykke tid kom så en patruljevogn
på to hjul rundt om hjørnet fra motorvejen for at gøre holdt ved
forsamlingen:
Betjentene tog en snak om bl.a. tidspunktet for stopningen, sammenholdt
hinandens ures indstilling og beregnede derefter frejdigt distance samt
tid og hostede op med en måling på mere end 200 km/t !!!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 06-04-02 01:48

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 01:48

Jacob Stegelmann <stegelmann@privat.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Dér slog Murphy's lov vist lige igennem!!
> surt show, hvad måtte han af med?

Nok til at han valgte at købte sig en GSX400 Impulse, og begyndte at
køre race med en Kawa' KR1, istedet!!

Men historien er et godt bevis på at man ikke (som Troels?) skal tage
meget dum-snak om emnet for givet.
Lige pludselig står snupperJensen dér med en måling, og så er alle
historier og ideer intet værd
De fleste der har passeret sin første ungdom vil kunne erindre at det er
i løbet af de første 3-4 år på hjul at man har modtaget flest
fartbøder - og dette til trods for at man oftest ikke kører langsommere
nu!
Det tager et par år og nogle bøder at "regne den ud"!!

--
Armand.

Fra : Niels P. Jacobsen

Dato : 03-04-02 08:40

Jeg er blevet blitzet en enkelt gang af en rød varevogn på
vej mod Aalborg af motorvejen med 130 km/t - har aldrig
hørt noget til det...

(Jeg var rent faktisk tæt på at tage turen 1 gang til bare for hyggens
skyld!)

M.v.h.

Niels
CB 450 DX

--
- Insults are the arguments used by people who are wrong!

Fra : Martin

Dato : 03-04-02 09:05

"BL" <b_lind@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
> som bekendt sidder bagpå....
>
> (En nysgerrig MC`ist der aldrig kunne finde på at køre for stærkt)

Det forgår ved at "svinet" vender sin "fede panser-røv" og manuelt noterer
nummerpladen, også sender de et bødeforlæg......... blah blah blah

blah BETAL 1000 skatteplagede danske kroner blah blah..

Mvh
Martin (der slet ikke er bitter) :-]

se evt på www.speedfreak.dk
klik i toppen "speeedfreaks"
3-4 genge på forrige.

Tradaaahh......... Martin på MC

Fra : james

Dato : 03-04-02 14:15

> Det forgår ved at "svinet" vender sin "fede panser-røv"

Det synes jeg ikke er tiltalende tone.....helt ærlig. Jeg er den første til at
bøje regler....men gør det med lidt respekt, altså!

-james

Fra : boe

Dato : 03-04-02 14:46

"james" <airthy@post5.tele.dk> wrote in message

> Det synes jeg ikke er tiltalende tone.....helt ærlig. Jeg er den første
til at
> bøje regler....men gør det med lidt respekt, altså!

James, Martins indlæg var helt klart humoristisk ment.. se anførselstegnene
og hans signatur: Martin (der slet ikke er bitter) :-]

Bo, VF1000F

Fra : AW på TRX

Dato : 03-04-02 10:38

Prøv at søge på emnet her i gruppen.
Så vil du finde et link til Uffes side om emnet.
Det har været diskuteret et utal af gange, men især Uffe har
førstehåndserfaring
På hans hjemmeside er offentliggjort alt korrespondancen i sagerne. Ganske
morsom læsning.

Allan
TRX 850

Fra : boe

Dato : 03-04-02 10:44

"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> wrote in message
> [...]
> førstehåndserfaring
> På hans hjemmeside er offentliggjort alt korrespondancen i sagerne. Ganske

Det er ret morsomt, ja. Men desværre valgte Uffe at køre sin sag på, at han
nægter at det overhovedet er hans mc på billedet. Det ville nok være bedre
bare at nægte at oplyse navnet på føreren med henvisning til, at man ikke
har pligt til at vidne hvis man derved udsætter sig selv for straf - for det
ville man udsætte sig for, hvis enten man selv var fører eller hvis man
havde lånt mc'en ud til en, der ikke har kørekort.

Bo, VF1000F

Fra : AW på TRX

Dato : 03-04-02 12:01

Det er rigtigt at der findes en dom fra Odense hvor en bilist ikke kunne
genkendes tydeligt på billedet, og hvor han under henvisning til
menneskeretskonventionen nægtede at oplyse hvem personen var, da han derved
kunne udsætte sig selv for straf. Han blev frifundet. Men sagen var først
oppe efter at Uffe havde kørt sine sager.

Allan

Fra : boe

Dato : 03-04-02 12:22

> [...]
> kunne udsætte sig selv for straf. Han blev frifundet. Men sagen var først
> oppe efter at Uffe havde kørt sine sager.

Korrekt, men hvis du kigger på politiets brev til Uffe, som du kan læse på
han site, så skriver politiet også selv, at man ikke har pligt til at oplyse
førerens identitet under de beskrevne forhold. Så det har vel fra Uffes side
blot været et spørgsmål om at vælge taktik - og han valgte måske den
forkerte, idet vidnets (politimanden i bilen) forklaring blev lagt til grund
for identifikationen af mc'en. Men Uffe kan vel stadig nå at skifte
taktik..han kan vel bare konstatere, at han så ikke er klar over, hvem der
kørte hans mc den pågældende dag, eller han kan nægte at oplyse identiteten.
Dermed skal politiet bevise identiteten, og det får de nok svært ved.

Er der ikke snart noget nyt i sagen, Uffe - eller måske dommens præmisser
kunne blive lagt ud?

Bo, VF1000F

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-04-02 12:52

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in article
<3caae5d8$0$17381$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net>...
<snip>
> ...eller han kan nægte at oplyse identiteten.
> Dermed skal politiet bevise identiteten, og det får de nok svært ved.

Uden at gå i for mange detaljer, så er det ihvertfald en ganske god vej
frem...

--
Mikkel

Fra : Allan Wisborg

Dato : 04-04-02 07:18

Og så for god ordens skyld: artiklen fra Politiken:

<------------Snip------------------>
Slip for fartbøden ved at holde din mund. Sådan er den opsigtsvækkende
konsekvens af en dom fra Odense Byret, hvor en lokal bilist slap for videre
tiltale, fordi han ikke frivilligt vedstod sin brøde. Dommen viser, at
politiet har et alvorligt problem, hvis fotoet af fartsynderen er blot en
anelse uskarpt.

Som systemet er indrettet i dag, får bilejeren et brev fra politiet med et
billede fra fotofælden, og derefter er det op til ejeren at oplyse, hvem der
kørt i bilen. Hvis det er en anden end ejeren, der har kørt bilen, beordres
ejeren til at fortælle, hvem det er, der skal have bøden. Hurtigt, nemt og
billigt for politiet og retssystemet.

Uheldig retstilstand
Professor Eva Smith fra Københavns Universitet mener, at dommen viser, at
systemet med fotofælder ikke fungerer godt nok.

»Det er uheldig retstilstand, at folk der kender loven kan slippe for
fartbøder, mens almindelige mennesker bare må betale«, siger professor Eva
Smith.

»Dommen fra Odense Byret siger meget klart, at politiet ikke har ret til at
true folk til at afgive sådanne oplysninger. I henhold til den europæiske
menneskerettighedskonvention kan man ikke tvinge folk til at udpege sig selv
som skyldige, og det er faktisk det, politiet konsekvent gør i dag«, siger
advokat Michael Clemmensen, der vandt sagen i Odense Byret for sin klient,
hvis bil havde kørt ni kometer for hurtigt i bymæssig bebyggelse.

Bombe under fotofælder
Dommen fra Odense er en alvorlig bombe under politiets fotofælder, som alene
i år har snuppet 105.000 danske fartsyndere og derved tjent over 100 mio.
kr. ind til statskassen. Fyn var først med fotofælder, men nu indføres de i
alle politikredse.

Vicepolitiinspektør Leif Sørensen fra Rigspolitiets Ordenspoliti mener ikke,
at det nuværende system krænker menneskerettighederne.

»Det er rigtigt, at der kan opstå problemer, hvis billedet ikke er helt
skarpt. Vi ville have et alvorligt problem, hvis alle nægtede at oplyse,
hvem der er føreren af køretøjet, men i praksis viser erfaringerne, at de
fleste folk godt kan acceptere, at de skal have en bøde«, siger Leif
Sørensen.

Fremgangsmåde duer ikke
Efter dommen i Odense mener advokat Michael Clemmensen, at politiet ikke kan
bruge den hidtidige fremgangsmåde, hvis fotoet er uskarpt, og fartsynderen
f.eks. har lånt bilen eller der er tale om en firmabil. Michael Clemmensen
understreger, at hans ærinde ikke er at frede bilister, der kører for
hurtigt.

»Problemet er bare, at vi befinder os på en glidebane. For at hindre
fartovetrædelser har man indført en ordning, der af ressourcemæsssige grunde
gør vold på grundlæggende rettigheder. Man bilder folk ind, at de har en
oplysningspligt, som de i mange tilfælde ikke har«, siger Michael
Clemmensen.

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 04-04-02 00:38

On Wed, 3 Apr 2002 22:18:28 -0800, "Allan Wisborg"
<awXXX@teamuniuqe.dk> wrote:

>Og så for god ordens skyld: artiklen fra Politiken:

Af hensyn til muligheden for at kunne referere artiklen i eventuelle
senere situationer - har du også en dato på artiklen?

<snip>
> [...]
>
>»Det er uheldig retstilstand, at folk der kender loven kan slippe for
>fartbøder, mens almindelige mennesker bare må betale«, siger professor Eva

Hende her Eva Smith, kommer hun mon nogensinde ud i den rigtige
verden? Derude hvor kun rige mennesker har råd til advokater (der pr.
definition er de eneste der "kender loven")? Man skulle ikke tro det.
Så det er da godt, at der kommer noget opmærksomhed omkring emnet, så
vi fattige også har en mulighed for at dunke systemet, når systemet
prøver at dunke os.

<snip>
>Vicepolitiinspektør Leif Sørensen fra Rigspolitiets Ordenspoliti mener ikke,
>at det nuværende system krænker menneskerettighederne.

Næ dog?

> [...]
>hvem der er føreren af køretøjet, men i praksis viser erfaringerne, at de
>fleste folk godt kan acceptere, at de skal have en bøde«, siger Leif

Men princippet i fremgangsmåden er stadig forkert :(

> [...]
>gør vold på grundlæggende rettigheder. Man bilder folk ind, at de har en
>oplysningspligt, som de i mange tilfælde ikke har«, siger Michael

Jeg må sgu' hellere finde et telefonnummer til ham Michael Clemmesen
:)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 04-04-02 00:53

On Wed, 3 Apr 2002 13:21:56 +0200, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:

> [...]
>forkerte, idet vidnets (politimanden i bilen) forklaring blev lagt til grund
>for identifikationen af mc'en. Men Uffe kan vel stadig nå at skifte

Faktisk nægtede jeg ikke noget - jeg afviste bare, at der skulle være
tale om min motorcykel. Jeg afviste også at have udlånt min motorcykel
omkring det tidspunkt hvor hændelsen fandt sted - mere om det længere
nede.
Det kom ikke bag på mig, at betjenten skulle vidne - det fremgik
allerede af indkaldelsen. Jeg var dog ikke klar over de "amerikanske
tilstande" i retten - at jeg faktisk fik lejlighed til at krydsforhøre
betjenten :( Her kunne have været spurgt om meget, der kunne have sået
tvivl om vidneudsagnet, men alt det tænkte vi først på, da vi var ude
af bygningen igen (vi er i denne sammenhæng mig selv og de 5
tilskuere, hvis navne jeg ikke helt erindrer, min retssag tiltrak -
hvad de tænkte undervejs ved jeg ikke, men oppe på bænken er det ret
svært at koncentrere sig!!).

> [...]
>Dermed skal politiet bevise identiteten, og det får de nok svært ved.

Dommen lød på, at dommeren havde fundet det bevist, at der var tale om
min motorcykel, samt at jeg havde haft pligt til at oplyse førerens
identitet til politiet. Imidlertid havde jeg allerede, under
anklagerens forhør, afvist at have udlånt min motorcykel. Dermed burde
første halvdel af dommen implicit placere mig som føreren - og dermed
uden pligt til at udtale mig om førerens identitet. Dette påtalte jeg
overfor dommeren, som henviste til at dommen var afsagt og ikke stod
at gøre om. Hun oplyste mig derefter straks om mine ankemuligheder -
min opfattelse af situationen var helt klart, at hun erkendte hun
havde begået en fejl.

Hvorom alting, så betyder dommen - implicit- at jeg **ikke** var
føreren, fordi så skulle jeg ikke have haft bøden. Derfor verserer
sagen stadig, som uopklaret. Skulle politiet kontakte med henblik på
en opklaring, så må henvise til, at jeg allerede er dømt for ikke at
ville medvirke til opklaringen og derfor ikke kan dømmes for det igen
- farvel!!

>Er der ikke snart noget nyt i sagen, Uffe - eller måske dommens præmisser
>kunne blive lagt ud?

Jo jo jo. Min nye undskyldning, nu hvor jeg har fået min scanner sat
til igen og fået skaffet et OCR program, er at jeg ikke kan finde
serienummeret til min Dreamweaver - og uden den kan jeg altså ikke
lave den fordømte hjemmesider :)

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Fra : Skyrider #1

Dato : 04-04-02 11:55

On Thu, 04 Apr 2002 01:52:40 +0200, Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net>
wrote:

>On Wed, 3 Apr 2002 13:21:56 +0200, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
>wrote:
snip en lang men intersant ting

>lave den fordømte hjemmesider :)
UDW400-54266-67286-93552
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88'

Fra : N/A

Dato : 06-04-02 01:49

Fra : Armand

Dato : 06-04-02 01:49

> "Skyrider #1" <skyrider19@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<bem@NOSPAMbellesystems.com>

> ...måske var det et vink med en vognstagn om at vi ville se en
> fortsættelse

= Akt-nummer??

--
Armand

Fra : BIRTE NIELSEN

Dato : 03-04-02 15:37

Hej Hej

Jeg troede ikke at politiets fartkontrol i form af en pakeret varevogn var
et "problem" for MC'ister, men men men....har efterfølgende fået dyre
erfaringer med at dette var tilfældet.
Om der er monteret kamera i forruden, eller om det er betjenten der vender
sig og tager et billed, ved jeg ikke, men man skal altså ikke føle sig for
sikker på at slippe.

Birte
(der aldrig mere køre for stærkt..)

BL <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3caaaf5c$0$5259$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Steven

Dato : 04-04-02 23:49

On Wed, 3 Apr 2002 09:28:51 +0200, "BL" <b_lind@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>som bekendt sidder bagpå....
>
>(En nysgerrig MC`ist der aldrig kunne finde på at køre for stærkt)

I lokal nyhederne på tv torsdag aften (Aalborg) blev det nævnt, at de
mobile fartkontoller - desværre - fremover vil blive udstyret med
yderligere et kamera der peger fremad, - man vil åbenbart sikre at der
ikke bliver gjort forskel

Hilsen

Steven
fzr600

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 05-04-02 08:37

On Fri, 05 Apr 2002 00:48:30 +0200, Steven <1234abcd@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>mobile fartkontoller - desværre - fremover vil blive udstyret med
>yderligere et kamera der peger fremad, - man vil åbenbart sikre at der

Samme information fik jeg for 14 dage siden, fra min velplacerede
kilde i Københanvns Politi. Men det er stadig idenitifikationen af
personen, der er det springende punkt. Når de ikke kan genkende os
fotograferet forfra, så kan de nok heller ikke bagfra.

Fra : Jack Jensen

Dato : 05-04-02 21:11

"Steven" <1234abcd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej
Hvis du kører for stærkt indenfor bygrænsen - så beder du selv om at få en
bøde.
- Og det synes jeg er helt ok.

Det er jo især de steder at børn og ældre færdes.

Hvis det er på landevejen - så kan jeg personligt bedre forsvare at man
kørere f.eks 100-120 km/t hvis forholdene tillader det.

- Men slip rullen i bebyggede områder.

Mvh
Jack
VFR750FK