Centrere hjemmesiden på både 800x600 og 10~
Fra : Ib Olesen

Dato : 03-04-02 08:10

Hej.
Jeg er ny og har lavet en hjemmeside i FrontPage 2000. Den skal vises
i både formatet: 800x600 og 1024x768 pixels. Hvis jeg laver den
optimeret til den lille opløsning, hvordan får jeg så siden centreret
i den store opløsning? Altså med et stykke "tom skærm" i begge sider.
Som det er nu, "hænger den" ude i venste side. Andre hjemmesider
skifter tekststørrelser og grafikstørrelser, når de ses i den lille
opløsning. Min tekst og grafik, bliver blot forstørret op i
800x600...?
Mvh
Ib Olesen

Fra : jopa

Dato : 03-04-02 11:25

"Ib Olesen" skrev bla

Min tekst og grafik, bliver blot forstørret op i
> 800x600...?

Det kræver nok en URL for at kunne hjælpe dig

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-04-02 12:37

2 Apr 2002 23:09:56 -0800, skrev ib.olesen@mail.dk (Ib Olesen):

>hvordan får jeg så siden centreret
>i den store opløsning? Altså med et stykke "tom skærm" i begge sider.

Smid hele indholdet ind i en stor tabel og centrer denne.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ib Olesen

Dato : 04-04-02 10:53

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message news:<89qlauc8d2di0p9k5j2omnjeoe3ch6riaa@dtext.news.tele.dk>...

> Smid hele indholdet ind i en stor tabel og centrer denne.

Hej.
Ja, det er rigtigt. Ind i en tabel. Det virker. Men hvordan gør jer
det rigtigt mht. STØRRELSEN på gafik og tekst, så det bliver ca. samme
størrelse i forskellige opløsninger?
/Ib

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-04-02 16:37

4 Apr 2002 01:52:37 -0800, skrev ib.olesen@mail.dk (Ib Olesen):

>Ja, det er rigtigt. Ind i en tabel. Det virker. Men hvordan gør jer
>det rigtigt mht. STØRRELSEN på gafik og tekst, så det bliver ca. samme
>størrelse i forskellige opløsninger?

Øhh - det vil da blive vist i samme størrelse uanset opløsning.

Et billede der fylder 400*500 pixels f.eks. vil altid fylde dette
uanset opløsning.

Men det er jo klart, at kører man med en højere opløsning på en
skærm i samme størrelse, f.eks. 15", så vil billedet synsmæssigt
være mindre og det kan du ikke rigtig gøre noget ved.

Så skal du til at bruge et script, der tjekker opløsningen, men
du kan ikke få skærmstørrelsen med, så glem det.

PS. Ret gerne din tidszone til dansk sommertid i stedet for den
amerikanske du kører med nu.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 09-04-02 10:25

Hej Ib

Hvis du bruger et script der finder opløsningen, kan du gå til forskellige
sider med hver sin opløsning på billederne. Dette vil dog betyde at desto
højere opløsning desto langsommere side.
Desuden er det en langsommelig process at lave og vedligeholde det.
Jeg anbefaler du laver alt til 800*600.
M.h.t. centrering har andre svaret.

John

Fra : El Jayz

Dato : 09-04-02 10:41

"John Vedsegaard" skrev:
> M.h.t. centrering har andre svaret.

Brug tabeller som efterfølgende centreres.

--
________
/El Jayz

Hvis du ikke kan sige hvad du mener,