Bremselyskontakter
Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 02-04-02 23:09

Da jeg tilhører typen der kører hele året ( GYS !!! ), har jeg et lille
spørgsmål. Mine bremselyskontakter holder maks. 3 mdr. om vinteren. Og ja
jeg er godt klar over at det er den lede salt der kommer ind i dem. Men kan
man ikke når man monterer dem komme en ordentlig klat kobberfedt på dem
inden så vand/salt ikke kan trænge ind i dem. Det burde være 'tyndt' nok til
at fjederen inde i kontakten stadig kan virke. Jeg er efterhånden en smule
træt af at skille hele instrumentbordet ad hver gang.

MVH Anders AREA51

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 02-04-02 23:42

> [...]
> at fjederen inde i kontakten stadig kan virke. Jeg er efterhånden en smule
> træt af at skille hele instrumentbordet ad hver gang.
Ikke kobberfedt, men siliconefedt, det er forøvrigt rigtig godt til mange
ting, herunder bremsedele.
Carsten

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-04-02 01:41

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at fjederen inde i kontakten stadig kan virke. Jeg er efterhånden en smule
> træt af at skille hele instrumentbordet ad hver gang.

Ikke kobberfedt, det bliver til grønt "pulver"/grød når det kommer i kontakt
med salt og vand.
Desuden tror jeg det er elektrisk ledende.
Kan du ikke bruge silicone i en eller anden form? det ville jeg forsøge mig
med først....

Thomas

Fra : Hans Olsen

Dato : 03-04-02 10:06

Hej
jeg bruger vaseline til at beskytte eldele, det er effektiv og syrefri
MVH
HO

Fra : Armand

Dato : 03-04-02 10:39

Hans Olsen <ha.olsen@get2net.dk> skrev i en
> Hej
> jeg bruger vaseline til at beskytte eldele, det er effektiv og syrefri

Jup!
Eller jævnlig brug af WD40/lign. intravenøst!

--
Armand.