Angst og Bang A/S
Fra : thomas tomcat

Dato : 02-04-02 23:38

Jeg sad og læste på en side i Explorer. Jeg havde afbrudt remote access
netforbindelsen, mens jeg læste.

Pludselig starter den på at slutte mig til igen - uden jeg har bedt om
det.

Hvad kan det skyldes? Er der mon nogen, der prøver at komme ind, og kan jeg
checke sådan noget?

G4
OS 9.1 (dansk)

Thomas

Fra : Jesper

Dato : 02-04-02 22:42

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> det.
>
> Hvad kan det skyldes? Er der mon nogen, der prøver at komme ind, og kan jeg

Prøv at checke efter i Funktioner->Planer Outlook Express at den ikke
er sat til at hente mail når du ikke er på nettet.
--
Jesper.
"Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne

Fra : thomas tomcat

Dato : 03-04-02 10:36

d. 02/04/2002 22:41 skrev Jesper på no@mail.bs i artiklen
1fa1dr3.1drjhhr1t0b44eN%no@mail.bs:

> Prøv at checke efter i Funktioner->Planer Outlook Express at den ikke
> er sat til at hente mail når du ikke er på nettet.

Meget mærkeligt, du havde ret. (Hvo'n fa'en kan så'nået pludselig ha' fået
flueben helt på egen hånd? i over et halvt år har den *ikke* haft det). Tak.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-04-02 00:11

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Jeg sad og læste på en side i Explorer. Jeg havde afbrudt remote access
> netforbindelsen, mens jeg læste. Pludselig starter den på at slutte mig
> til igen - uden jeg har bedt om det.

Måske du har indstillet remote access til selv at ringe op, når du beder
om TCP/IP-akvivitet? Måske du har trykket på et link som ikke var
cachet?

> Hvad kan det skyldes? Er der mon nogen, der prøver at komme ind, og kan
> jeg checke sådan noget?

Næppe. Man kan få forskellige "personlige firewalls", men det er mit
indtryk at sådanne ofte indgyder stræk i brugeren. Især det sidste halve
års tid har jeg på en abuse@-adressefået en del mail fra folk, der
rimelig grundløst påstår at de er blevet hacket.

-j

--
27.03.02 - 01.04.02:
Sommerhus ved Rørvig med sol og 9600-forbindelse pr. GSM.

Fra : Simon T

Dato : 03-04-02 06:44

> Måske du har indstillet remote access til selv at ringe op, når du beder
> om TCP/IP-akvivitet? Måske du har trykket på et link som ikke var
> cachet?

Eller også auto-refresher siden hvert 5. minut?

> [...]
> års tid har jeg på en abuse@-adressefået en del mail fra folk, der
> rimelig grundløst påstår at de er blevet hacket.

Hehe... "Hjælp der er en slem Hacker-mand der "pinger" min maskine. Det
lyder farligt"

Simon T

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-04-02 09:50

simonREMOVE@samfundsnasser.dk (Simon T) writes:

> Hehe... "Hjælp der er en slem Hacker-mand der "pinger" min
> maskine. Det lyder farligt"

Ja, rekorden var vist en mand, der hårdnakket påstod at vi hackede
hans maskine og var ansvarlige for bedrageri med kreditkort. Selv
efter en høflig forklaring fra en kollega, truede ham med at anmelde
os til det italienske politi ("Don't try to hide. I have managed to
find your adress"). Fniis!.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : thomas tomcat

Dato : 03-04-02 10:37

d. 03/04/2002 00:10 skrev Janus Sandsgaard på janus@dev.null.dk i artiklen
1fa1hfz.1tfq3eytcjo3wN%janus@dev.null.dk:

> et link som ikke var
> cachet?

Jeg gætter: Det betyder et link, der ikke er "vist" (men som er et hyperlink
alligevel) ..ja?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-04-02 10:19

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Jeg gætter: Det betyder et link, der ikke er "vist" (men som er et hyperlink
> alligevel) ..ja?

si.

-j