Timemachine
Fra : Peter Homolka

Dato : 02-04-02 22:09

Ich habe diesen Film nicht richtig verstanden.Wer kann mir erklären warum
Alexander nicht die Vergangenheit ändern konnte.Es gibt dort eine Stelle wo
dies erklärt wurde.

Ich würde mich freuen von Euch eine Antwort zu bekommen,damit ich nicht dumm
sterbe.

DANKE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-04-02 22:54

"Peter Homolka" <peter.homolka@t-online.de> wrote in message
> [...]
wo
> dies erklärt wurde.
>
> Ich würde mich freuen von Euch eine Antwort zu bekommen,damit ich nicht

Wenn du in der Zukunft in dieser Gruppe schreibst bitte ich dich zu
erinneren, daß viele von uns noch nicht den Film gesehen haben und gern so
wenig wie möglich von der Handlung lehrnen. Eine sogenannte "spoiler
warning" wäre nett gewesen. Übrigens sind Dänisch und Englisch die
Haubtsprachen in dieser Gruppe - sehr wenige verstehen Deutsch.

/Nikolaj

Fra : Rhythm

Dato : 03-04-02 14:20

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> warning" wäre nett gewesen. Übrigens sind Dänisch und Englisch die
> Haubtsprachen in dieser Gruppe - sehr wenige verstehen Deutsch.

Genau, du must entwieder in dänish oder in english shreíben.
Und auch in das betreff SPOILER schreiben. wenn es um neue filme handelt.

Rhythm

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-04-02 18:38

> [...]
> Übrigens sind Dänisch und Englisch die
> Haubtsprachen in dieser Gruppe - sehr wenige verstehen
Hvad er det for en 'dummernikke-holdning' at sprede ud?
Jeg skammer mig på Danmarks vegne.
Selvfølgelig skal vor ven fra Tyskland vide at man ikke udspreder
'SPOILERE'.
Men han skal ikke afvises af danske dummernikker, som ikke har haft tændt
deres grødhovede i skolen. Det er særdeles pinligt. I andre nyhedsgrupper,
f.eks. dk.jernbaner får vi jævnligt bidrag fra vennerne udenfor landets
grænser på flere sprog. Det er sgu for lavt, at skrive sådan noget
grødhovedsnak. Jeg skammer mig. Ich schäme mich. På danmarks vegne. Farvel
til dk.kultur.film. Farvel til dansk kultur. Vi har ingen kultur tilbage.
Bortset fra det, hvad var det egentlig for en film der blev spurgt til?
Herluf Holdt, DK-3140

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-04-02 19:26

"Herluf Holdt, 3140" <herluf@worldonline.dk> wrote in message
> Farvel
> til dk.kultur.film. Farvel til dansk kultur. Vi har ingen kultur tilbage.

Farvel, trold

/Nikolaj

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 04-04-02 23:04

> [...]
> til dk.kultur.film. Farvel til dansk kultur. Vi har ingen kultur tilbage.
> Bortset fra det, hvad var det egentlig for en film der blev spurgt til?

Kære Hr. Herluf

Som du sikkert kan se i subject (engelsk -> "emne" på dansk) drejer det sig
om filmen "Timemachine" (engelsk -> "macchina di tempo" på italiensk), som
ganske enkelt først har premiere i morgen! Derfor er der ingen, der har set
den endnu, og derfor ikke giver noget konkret svar på indlægget. Men jeg
forstår ikke dit vredesudbrud... Hvad mener du med, at vi ikke har nogen
kultur tilbage? Kig ud af vinduet - vi har sgu da næsten ikke andet. At folk
(muligvis) ikke kan læse/forstå tysk, har da ingenting med den dasnke kultur
at gøre. Men lad os da endeligt få nogle russiske eller kinesiske indlæg, så
vi kan bevare den danske kultur.
Hatten af for Nikolaj Borg og Rhythm, som var så venlige at svare på tysk.
De fleste havde vel ignoreret indlægget pga. manglende tyskkundskaber.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-04-02 00:38

Mads Jakobsen skrev:
> [...]

> Hatten af for Nikolaj Borg og Rhythm, som var så venlige at svare på tysk.
> De fleste havde vel ignoreret indlægget pga. manglende tyskkundskaber.

O.K. (følgende er også helt Off Topic)
Jeg tager også hatten af for at de var så venlige at svare på tysk. Når de
svarer relativt godt på tysk, så forstår jeg bare ikke at de forlanger at
manden skal skrive ENGELSK eller DANSK. (Så havde spoiler-effekten været
endnu værre). Det var DET jeg blev vred over. Jeg begrundede det også i mit
'lavbenede' vredesudbrud. I et par andre nyhedsgrupper har jeg haft stor
glæde af indlæg fra svenskere, nordmænd, tyskere m.fl. og kunne ikke drømme
om at belære dem om at vi kun vil kommunikere på dansk eller engelsk. Jeg
har ikke efterlyst indlæg på russisk eller kinesisk. Men vis mig, hvor der
står at der kun skal skrives engelsk eller dansk i denne nyhedsgruppe. Er
selv en gammel filmfreak, men blevet for gammel til 'smiley-kulturen' og
'smiley-sproget'. Jeg må hellere læse mine gamle årgange af LB og Kosmorama
igen i stedet. Når denne 'tråd' er lagt død, sletter jeg denne ng.
Mvh. og farvel igen,
Herluf

Fra : Wolfgang

Dato : 05-04-02 12:14

"Herluf Holdt, 3140" <herluf@worldonline.dk> schrieb:

> [...]
> nyhedsgrupper, f.eks. dk.jernbaner får vi jævnligt bidrag fra vennerne
> udenfor landets grænser på flere sprog. Det er sgu for lavt, at skrive

Det er jeg for så vidt enig i (måske med undtagelse af formuleringen).

> Bortset fra det, hvad var det egentlig for en film der blev spurgt
> til?

Kan der her være tale om noget, du ikke havde tændt for i skolen?

--
wolfgang
(som endelig har fået en korrekt sig-sep ud af OE)

Fra : Thomas Steinmeier

Dato : 03-04-02 22:12

"Peter Homolka" <peter.homolka@t-online.de> skrev i en meddelelse
> [...]
wo
> dies erklärt wurde.
>
> Ich würde mich freuen von Euch eine Antwort zu bekommen,damit ich nicht

Åh, hvor er det dejligt med en dansk nyhedsgruppe...