Kørekort , ja så starter vi snart
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-04-02 22:32

Jeg har gået og grublet gevaldigt over hvad mine penge skulle gå til. Polini
dreambike eller kørekort til MC. Udsigten til at få en Dreambike var noget
kortere da den ikk var så dyr, men Motoline som er importør af dem har sat
dig HELT på markedet, og kører det på en måde jeg ikke bryder mig om, så jeg
har besluttet at jeg ikke vil smide penge i det projekt. Istedet ringede jeg
idag til den køreskole jeg skal tage kørekort til bil i , og arrangerede et
MC kort når nu vi var igang.

Det bliver lækkert at komme igang. Så har man da kortet.. Man må jo kravle
før man kan gå, ikke?

Men så kommer spørgsmålet. Jeg regner selv med at det skal være en GSX 250R
som jeg vil have fat i , da den har den sødeste lyd, og er det eneste
sportsagtige jeg kan finde til fornuftige penge. Der kører da en del rundt
af dem, så det må jo være en cykel der holder nogenlunde. Jeg er godt klar
over at den har en svag toppakning. Men hvad ellers?
Har kigget lidt priser, og de fleste ligger i 25.000-30.000. Kun forhandlere
er LANGT over de priser.
Men forskringen på sådan en, er den til at overkomme, og kan det betale sig
med kasko når den ikke er mere værd?

Der var en der henvendte sig til mig med en brugt, den var bare uden plader.
Hva koster det at få sådan en på?

Venlig Hilsen Thomas
-Det kribler i fingrene for at komme igang.

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 02-04-02 22:39

Hejsa´

<Snip en del>
> Jeg har gået og grublet gevaldigt over hvad mine penge skulle gå til.
Polini
> dreambike eller kørekort til MC.

Tjaaa, er det nu så svært at vælge =

>Istedet ringede jeg
> idag til den køreskole jeg skal tage kørekort til bil i , og arrangerede
et
> MC kort når nu vi var igang.

Ja, jeg kørte jo _lige_ forbi Byens Køreskole idag, havde jo lige et par ?
der skulle besvares. Prisen fik jeg godt nok røde øre af.......min 10K uden
at dumpe vel at mærke !!! :(. Det kommer til at tage tid før undertegnet får
sit kort *Hulk*. Nå ja, så nøjes jeg bare med en god omgang trænning med
Pede´n som "lærer" !. Så kan man da placere sig rigtigt :)

> Men forskringen på sådan en, er den til at overkomme, og kan det betale
sig
> med kasko når den ikke er mere værd?

Har hørt om helt vilde priser >6000 .- per år for ille mc (kasko) og jeg
synes det ville være en god ide med at sætte kasko på den, (guderne det
forbyde) hvis den bliver _spildt_ så grundigt at den ikke kan laves !.

Hilsen

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-04-02 23:06

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sit kort *Hulk*. Nå ja, så nøjes jeg bare med en god omgang trænning med
> Pede´n som "lærer" !. Så kan man da placere sig rigtigt :)

Damn.. Slipper med 6000kr for MC når jeg tager bil i samme omgang (8500).
Så er der jo lige to gange statsafgifter på ca 580kr stk.

> [...]
> synes det ville være en god ide med at sætte kasko på den, (guderne det
> forbyde) hvis den bliver _spildt_ så grundigt at den ikke kan laves !.

Jah... Det eneste der vil ærge mig var den blev stjålet. Men mon ik et par
abus låse kan hjælpe
lidt mod det? Jeg synes ikke det på nogen måde kan hænge sammen at man skal
give så mange
penge i kasko om året for noget der er så gammelt, og man får jo sikkert
ikke mere end halvdelen udbetalt
hvis den endelig bliver stjålet !

> Hilsen
>
> H;P

/Thomas

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 02-04-02 23:15

Hejsa

De har godt nok et pakke tilbud for Mc. 4995.-. Det dækker
teori-kravlegården-KT & 2 gadetimer.
Så mangler der bare lige 11 gadetimer for at behage den danske lovgivning
:( *nedtur* min 13 gadetimer !
Men jeg har heller ikke hørt nogen sige det skulle være nemt at tage
kørekort jo !!

Hilsen

H;P

Fra : Troels Sørensen

Dato : 03-04-02 03:20

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> wrote in message
> [...]
> :( *nedtur* min 13 gadetimer !
> Men jeg har heller ikke hørt nogen sige det skulle være nemt at tage

Hmmm jeg skal betale 5900 + stempelafgift (altså 6480) alt ialt for mit mc
kørekort ?

MVH Troels

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 03-04-02 06:54

"Troels Sørensen" <troels@tdc.broadband.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm jeg skal betale 5900 + stempelafgift (altså 6480) alt ialt for mit mc
> kørekort ?

Ja det er så lige 100 kr mere end mig.
Vejgård-Hasseris Kørerskole i Aalborg kontanktede jeg også i min søgen. Han
ville have 8900kr for Bil og 6000 for MC + afgifter.
Han ringede så mærkeligt nok 20 min efter og sagde at hvis jeg slog til var
afgifterne til bil med i prisen. Jeg spurgte så på MC, og han gav sig også
der.
Altså var vi på 8900+6000 ialt for begge to. Men da jeg kender ham jeg skal
tage ved der gav det første tilbud, holder jeg mig til det. Så ved man hvad
man får!
Iøvrigt er kørekortet til MC hos en anden skole, da han ikke selv har MC. Så
det er virkeligheden nok ikke nogen tosset handel jeg har gjort.

> MVH Troels

/Thomas

Fra : Troels Sørensen

Dato : 03-04-02 07:48

> [...]
> Iøvrigt er kørekortet til MC hos en anden skole, da han ikke selv har MC.

> det er virkeligheden nok ikke nogen tosset handel jeg har gjort.

Nej det er sku en okey handel

Fra : Gundersen

Dato : 03-04-02 21:14

Hejsa

> [...]
> sit kort *Hulk*. Nå ja, så nøjes jeg bare med en god omgang trænning med
> Pede´n som "lærer" !. Så kan man da placere sig rigtigt :)

Jeg har givet 6500,- for Mc papet (inc. alt), og skal til teori prøve på
fredag, så må vi jo se om jeg består.

> Har hørt om helt vilde priser >6000 .- per år for ille mc (kasko) og jeg
> synes det ville være en god ide med at sætte kasko på den, (guderne det
> forbyde) hvis den bliver _spildt_ så grundigt at den ikke kan laves !.

6000,- for en KASKO.... For en ny begynder...... HVOR ER DET??????
Jeg skal GIVE knap 20.000,- for en kasko på en Zuki GS500E!, og lidt
mindre for Banditen!

Jeg fik forhandlet min Ansvars forsikring, ned i 2400,- (på banditen),
men så har jeg også bil, mc, fritids forsikringer hos dem!

Bilen (Citroen ZX1.4I fra 92) skal jeg give 16.000,- for en KASKO det
billigste sted! Der slap jeg med 6k for en ansvar!

De er TOTALT brændt af i skalden, hvad de priser an går!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-04-02 17:30

Thomas Buus Andersen skrev:

> Men så kommer spørgsmålet. Jeg regner selv med at det skal være en GSX
> 250R som jeg vil have fat i.......

Hmm, det er sådan set også en ok begyndercykel, men de fleste jeg har hørt
om har kun haft 20-30 hk på bahjulet ud af de 40 den skulle forestille at
have. Ingen har endnu fundet en løsning svjv. :-/
Derudover er den dyr at reparere på, hvis der bliver problemer med motoren,
jeg måtte selv give 5k kr for at få byttet til en 'ny' med 26k på klokken.
Det var egentlig lert nok at skifte selv, men 5 k kr er jo meget at bruge
på en mc til godt 20k :-/
Et andet problem er at det er en ret eksotisk model, da den jo kun er solgt
her, i New Zealand og i Japan. Det fjerner også muligheden for at købe
afgiftfri modeller til dele i tyskland osv., ligesom der heller ikke findes
nogen værkstedsmanual til den.
Et andet problem med dem er også at bagsvingeren har en tendens til at
revne over bagakslen (gælder vist også 400'erne), men jeg kørte nu nogle Mm
med revnerne uden at de udvidede sig
Jeg var dog alligevel glad for min, på trods af problemerne jeg havde med
den Den styrer og bremser rigtig godt, og stoppies duer den også til
Teknikken er også en hel del mere spændende end f.eks. en GS500
Hvis jeg fik valget om igen, så ville jeg nu nok have gået efter en GS500,
da den er billigere at reparere på, alle kender modellen og fordi den er
ret solid. Som Armand siger, det er en folkevogn på godt og ondt
Med fuldkåbe kommer den jo også til at se noget mere sportslig ud, selvom
den nok ikke helt lever op til udseendet
Der var vist en '90'er GS500 i dba til 25k kr, så det var nok slet ikke så
ringe

> Der var en der henvendte sig til mig med en brugt, den var bare uden
> plader. Hva koster det at få sådan en på?

Vær meget skeptisk over for alt uden plader, der er jo nok en grund til
det. Men hvis afgiften ellers er betalt, så skulle det jo ikke koste mere
end godt 200,- til syn, 260,- til omreg. og omkring 500,- for nummerpladen.
Dertil kommer så udgfterne for at få den i en stand, som synsfolkene finder
acceptabel...
--
mvh Jes Vestervang - der lige er hjemvendt fra de første par dage i
beredskabskorpset og nu har hovedet proppet med ord som "Unifire Minigun,

Fra : Gundersen

Dato : 03-04-02 21:07

Hejsa

> [...]
> end godt 200,- til syn, 260,- til omreg. og omkring 500,- for nummerpladen.

Syn koster da 400, og en omregistræring, 380,-! og plader koster 1250,- så vit jeg husker!

Mvh Emil
p.s. Det kan godt være at jeg er gal på den med synet og pladerne, meg
jeg gav da knap 400 for at få min omregistræret i sidste uge!

Mvh Emil
--
www.scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit!

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-04-02 21:52

Gundersen wrote:

> [...]
> p.s. Det kan godt være at jeg er gal på den med synet og pladerne, meg
> jeg gav da knap 400 for at få min omregistræret i sidste uge!

Lyder mere som om det var bil priser du der nævner.

Ib Jakobsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-04-02 22:18

Ib Jakobsen skrev:

> Lyder mere som om det var bil priser du der nævner.

Det er det også! Jeg har ret, han tager fejl! (dejligt at kunne fyre den
slags af :)
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Jon Larsen

Dato : 03-04-02 22:17

> Hmm, det er sådan set også en ok begyndercykel, men de fleste jeg har hørt
> om har kun haft 20-30 hk på bahjulet ud af de 40 den skulle forestille at
> have. Ingen har endnu fundet en løsning svjv. :-/
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nope.. ingen ved hvor de er blevet af ?!?!?!? jeg leder stadig.. tror de har
gemt sig i en total renovering af motoren !!!! ( dog er det ikke nødvendigt
på min)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

> [...]
> her, i New Zealand og i Japan. Det fjerner også muligheden for at købe
> afgiftfri modeller til dele i tyskland osv., ligesom der heller ikke
Jeps til manualen...forresten har de været solgt til Tyskland, men
C.Reinhardt gjorde et scoop og snuppede samtlige modeller til det danske
hjemmemarkede.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Er bestemt osse glad for min.. meeeeen lige så snart der bliver råd til
opgradering af modellen.. så sker det osse hurtigere end i alle kan nå at se
" seeee!!!!! den fede MC "

--
MVH
Jon Larsen