Opretning af fælg
Fra : Flemming J Petersen

Dato : 02-04-02 21:40

Hej dav

Min forfælg har fået en lille bule i den ene side og jeg har hørt det er
muligt
at få rettet den op igen.

Der er nogen i KBH der kan gøre og hvad vil det cirka koste?

Kan man selv prøve med en gummi hammer, eller skal man overlade det til
de proferne?

Mvh
Flemming J P
CBR 900 RR +-et par dele

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 02-04-02 23:07

> Der er nogen i KBH der kan gøre og hvad vil det cirka koste?

Prøv oppe hos Lydmuren i Stenløse, jeg vil tro han kan hjælpe dig, evt. via
ham alu. svejseren der ligger ved siden af Lydmuren.
Carsten

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-04-02 23:09

"Flemming J Petersen" <fjp@gimp.dk> skrev i en meddelelse

> Min forfælg har fået en lille bule i den ene side og jeg har hørt det er
> muligt
> at få rettet den op igen.

Jah, det kan godt lade sig gøre.

> Kan man selv prøve med en gummi hammer, eller skal man overlade det til
> de proferne?

Du skal have god tid, hvis du vil rette den op med en gummihammer. Jeg tror
vi snakker årtier her. Har du mange gummihamre?

Rittig
(Som nok ville overlade det til en prof...)

Fra : Armand

Dato : 03-04-02 00:32

> [...]
er
> muligt at få rettet den op igen.
> Kan man selv prøve med en gummi hammer, eller skal man overlade det

Forfælgen er af støbt aluminium som også motorblokken!
Begge dele er lige sprøde(!); men det kan MÅSKE godt lade sig gøre.

Men er det en chance du vil tage med forhjulet på en maskine med det
potentiale??? =
Du fortjener at se filmklippet med ham, der på Isle of Man lige mister
sit baghjul på en RC45 under indlægningen til en kurve (egerne
"eksploderede") :-|

--
Armand.

Fra : Steffler

Dato : 03-04-02 10:56

> Flemming J Petersen <fjp@gimp.dk> skrev i en
> > >
> Du fortjener at se filmklippet med ham, der på Isle of Man lige mister
> sit baghjul på en RC45 under indlægningen til en kurve (egerne
> "eksploderede") :-|

Hvor er det liiiiiiige man kan hente det klip ?

/S

Fra : Armand

Dato : 04-04-02 03:20

Steffler <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Hvor er det liiiiiiige man kan hente det klip ?

Don'no

--
Armand.
(på modem, og derfor ikke med indsigt i nettets mpeg's)

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-04-02 22:59

On Tue, 02 Apr 2002 20:40:07 GMT, in dk.fritid.motorcykel you wrote:

Hej Flemming.

>Min forfælg har fået en lille bule i den ene side og jeg har hørt det er
>muligt
>at få rettet den op igen.

Jeg havde en skæv forfælg på min Duc, og den er ikke til at skaffe fra
ny.
Så jeg købte først en brugt i Sverige, men den var heller ikke for køn
da det kom til stykket.

>Der er nogen i KBH der kan gøre og hvad vil det cirka koste?

Jeg klagede min nød på Lydmuren, og de har kontakt med en der kan.
Så da jeg havde to fælge var der ikke noget forgjort i at lade ham
prøve på den ene.
Den kom tilbage i en meget fin stand, det er ikke til at se på den at
der har været rettet på den.
Så efter den oplevelse fik han også den anden at lege med.
Så nu har jeg to fine fælge.
Han rettede forresten den ene skive også - den er snorlige.
Jeg kan ikke huske prisen, men det var absolut i nåhøjde.

>Kan man selv prøve med en gummi hammer, eller skal man overlade det til
>de proferne?

Det ville jeg ikke have mod til

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo