At sende en email...
Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 02-04-02 21:11

Hey

Jeg ville bare vide den nemmeste måde at sende en email på.. Det skal helst
være med et ligetilatgåtil komponent. GIder ikke så meget kode.. Den skal
kunne tage attachments med.

--
- ZtinKyFinGaZ

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 03-04-02 16:02

"ZtinKyFinGaZ" <ask@4.it> skrev i en meddelelse
> [...]
helst
> være med et ligetilatgåtil komponent. GIder ikke så meget kode.. Den skal

det simpleste er vel at bruge shellexecute

f.eks

ShellExecute(handle,nil,'mailto:','','',SW_SHOWNORMAL);

eller

ShellExecute(handle,
nil,'mailto:david_konrad@hotmail.com'+'?Subject=Test&Body=Dette er en
prøve',nil, nil, SW_NORMAL)

forsøg dig med de forskellige SMTP-parametre...

Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 04-04-02 15:15

Ja, men jeg skulle bruge Attachments.

- ZtinKyFinGaZ

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 04-04-02 15:45

> Ja, men jeg skulle bruge Attachments.

Derfor skrev jeg, at du burde se på andre elementer indenfor
SMTP-protocollen, da det jo fremgår, at det er den du bruger i &-separeret
form. Et attachment kan indsættes som følgende "&Content-Type:
application/msword;& name="test.doc"&Content-Transfer-Encoding:
base64&Content-Disposition: attachment;&filename="test.doc"& ...her følger
documentetet så...

Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 04-04-02 15:42

Lyder godt..
Gider du at skrive en hel kode fra begin til end. plz
Skal være et HTML dokument..

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 04-04-02 16:55

"ZtinKyFinGaZ" <ask@4.it> wrote in message
> Gider du at skrive en hel kode fra begin til end. plz
Skal vi ikke også lave programmet for dig?

Anyway: hvilken Delphi har du? prøv evt. at kikke på nogen
internetkomponenter, hvis du ingen har i den version du sidder med så kan du
hente flere forskellige fra f.eks. www.torry.net og www.delphi3000.com . De
kan gøre det meget nemmere for dig...

MVH
Thomas

Fra : ZtinKyFinGaZ

Dato : 04-04-02 19:01

> Skal vi ikke også lave programmet for dig?
Ej, det behøves I ikke... Det er temmeligt stort (efter hvad jeg har
programmeret)

> Anyway: hvilken Delphi har du?
Delphi 6 Personal

> prøv evt. at kikke på nogen
> internetkomponenter,
Har prøvet.. Kan ikke få dem til at virke.. (Newbie)

> hente flere forskellige fra f.eks. www.torry.net og www.delphi3000.com .
De
> kan gøre det meget nemmere for dig...
Det vil jeg kigge på.. Tak

- ZtinKyFinGaZ

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 05-04-02 07:52

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse

> Anyway: hvilken Delphi har du? prøv evt. at kikke på nogen
> internetkomponenter, hvis du ingen har i den version du sidder med så kan
> [...]

Det vil jeg også mene. Jeg fokuserede på den "nemmeste måde", dvs hurtigste
måde at få sendt en email på.

Fra : merlin

Dato : 07-04-02 19:20

> ShellExecute(handle,
> nil,'mailto:david_konrad@hotmail.com'+'?Subject=Test&Body=Dette er en
> prøve',nil, nil, SW_NORMAL)
>
> forsøg dig med de forskellige SMTP-parametre...

Hmm
Jeg synes ikke det ser ud til at det virker med subject osv.
Ej heller med adresse.
Den kommer gonnok op og vil sende en ny mail, men den skriver ikke til hvem.

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 07-04-02 20:51

"merlin" <merlin@merlin.sprex.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Ej heller med adresse.
> Den kommer gonnok op og vil sende en ny mail, men den skriver ikke til

Er det ikke fordi du har brugt det første eksempel og ikke det andet?

Det her skulle virke i hvert tilfælde virke

ShellExecute(handle,
nil,'mailto:david_konrad@hotmail.com'+'?Subject=Test&Body=Dette er en
prøve',nil, nil, SW_NORMAL)

...Blot man naturligvis har en default mailklient konfigureret, f.eks
Ooutlook Express..