Forte?
Fra : Anders Hansen

Dato : 02-04-02 20:39

Hejsa, jeg er lige begyndt at bruge Forte. Det er dælme smart! Men, når jeg
tegner komponenter på en JFrame, kan jeg ikke angive hvorvidt de er
public/private/static eller lignende!! Hvis jeg prøver at gøre det gennem
customize på komponenten, får jeg hele tiden en fejl! Så prøvede jeg at
ændre det med en alm. teksteditor, men Forte skrev værdierne tilbage til det
gamle, næste gang jeg åbnede filen i Forte!
Er der nogen der har en løsning!

MVH/Anders

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 02-04-02 21:11

Anders Hansen <isl45662@image.dk> wrote:
> [...]
> ændre det med en alm. teksteditor, men Forte skrev værdierne tilbage til det
> gamle, næste gang jeg åbnede filen i Forte!

<flame_war>
Drop Forte, start emacs og lær at lave grafiske brugerflader i hånden.
Jeg vil vove at påstå at det altid bliver pænere kode og tætter på det
ønskede når man laver det "i hånden".
Jeg har selv prøvet Forte, netop med det formål. Men jeg fandt hurtigt
ud af at en god bog om GUI i Java er bedre givet ud, end den tid det
tager at lærer at lave det samme i Forte.
</flame_war>

Martin
--
"Science is like sex: sometimes something useful comes out, but that is
not the reason we are doing it"

Fra : Peter Lind

Dato : 02-04-02 22:27

> [...]
det
> gamle, næste gang jeg åbnede filen i Forte!

Ja, hvis du kigger på properties for den komponent du vil ændre (properties
kan enten vælges ved højreklik, eller også vises de for det meste i et
delvindue til højre i Form Editoren) - nederst kan du vælge mellem en række
faneblade, fra Properties over Events til Code Generation.
Nederst i Code Generation kan du vælge Variable Modifiers, der default står
til private. Klik på feltet og på den lille ... knap og du kan indstille det
lige som du har lyst.

Iøvrigt så kan Forte ikke snuppe når man manuelt ændrer i noget af den kode
den selv farver blåt, det der står imellem GEN-BEGIN og GEN-END
kommentarerne i en normal teksteditor. Det meste af denne kode bliver nemlig
autogenereret ud fra den 'klassenavn'.form fil der bliver lagt i
source-directoriet, så husk at kopiere den med, hvis du vil arbejde videre i
Forte !

mvh
Peter Lind

Fra : Anders Hansen