Hvilken version
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 02-04-02 20:22

Hej NG
Jeg skal investere i VB. Men hvad er forskellen på de forskellige
versioner ?
Kan jeg lave EXE-filer med denne version:
Visual Basic.NET Standard 2002

Håber en eller flere vil være behjælpelige.
Takker

MVH
thomas

Fra : Niels G

Dato : 03-04-02 08:48

Hej

Visual Basic.NET kan lave EXE-filer, MEN.
Det kræver .Net framework installeret for at kunne køre.
Og det skal også nævnes, at dette ikke kan installeres på
Windows 95 (Win98, WinME, WinNT, Win2k og WinXP er
der ingen problemer).
Dette gælder ikke kun for Visual Basic.NET men også for C#.

- Niels G

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-04-02 11:43

Takker for svaret, men har lige et spørgsmål til, ok ?
Er det dette her:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?ur
l=/msdn-files/027/000/976/msdncompositedoc.xml
man skal installere, for at det kan køre ?
(Microsoft .NET Framework Software Development Kit )
Og skal det "kun" være installeret på den maskine der skal udvikle i VB
eller
kræves der specielle krav til de maskiner hvor ens prg. skal køre på ?
vh
thomas jørgensen

Fra : Niels G

Dato : 03-04-02 14:48

'Microsoft .NET Framework Software Development Kit' er faktisk er det mere
end hvad man har brug for,
hvis man "bare" skal køre et .Net program. Man kan nøjes med 'Microsoft .NET
Framework Redistibutable'.
Som findes her:
http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?ur
l=/msdn-files/027/001/829/msdncompositedoc.xml

Og den kan i modsætning til SDK'et godt køre på Win98 og WinME.

Man har ikke behov for at installerer hverken SDK'et eller Redistributable,
hvis man har 'Visual Basic.NET Standard 2002'
da SDK'et vil blive installeret i den forbindelse.

Med andre ord, der hvor man ønsker programmet afviklet, skal enten
Redistributable, SDK'et eller en eller anden form
for Visual Studio være installeret..

- Niels

Fra : Rayman

Dato : 04-04-02 16:43

> Med andre ord, der hvor man ønsker programmet afviklet, skal enten
> Redistributable, SDK'et eller en eller anden form
> for Visual Studio være installeret..

Og, der er en option i VB Package Wizard, der hedder "Include .Net Framework
Redist", hvilken du marker, hvorefter din install fil vil indeholde alle
nødvendige oplysninger og filer. (Det er i hvert fald teorien :))

Mvh. Rayman