Email via Wap?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-02 18:56

Hey

Er det slet ikke muligt at benytter WAP til at hente email på en T65´er ?

Eller er man nød til at have et Data abonnement?

Wab er da alm. kommunikation med nettet?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-02 21:23

> Er det slet ikke muligt at benytter WAP til at hente email på en T65´er ?

Hmm, nu har jeg sørme fundet ud af det )))

Jeg vil så lige fortælle lidt om omsætning, hvis nogen interreseret?

Menu=> opsætning => datakomm. => Datakonti => tilføj konto => Navn: TDC
Internet => telefonnr: 21210000 => BrugerID: mit 12 cifret NEtexpress
brugernavn => Password: xxxxx => Når det er gjort, skal man tilbage og
sætte:

Datahastighed: 9.6 Kbps, kan sikkert ikke fås bedre, uden dataabonnement =>
Opkaldstype: ISDN, default analog => DNS adresse: 194.239.134.83

Så er internetforbindelsen iorden

Så skal man sætte mailkonti´s

meddelser: instillinger => email => angiv konto => tilslut via: "TDC
Internet" => Pop3: pop3serveren => pop3 port => default => Postkasse:
brugernavnet => password => xxxxxx => SMTP server => smtp.mail.dk (for TDC
opkobling) => smtp port => default =>

Jeg gider næsten ikke blive ved rasten siger sig selv,,, Email adresser,
navn osv

Jeg sendte 2 stk testmails til email adressen

Een hmtl mail, og en plain tekst

Man skal så ind i meddelser => email => send og modtag =>

Så ringer den op, tjekker server osv...

Det tog 35 sekunder at hente de 2 mails, på ca. 3 Kb.

Den kunne læse den simple HTML mail. Ved ikke med billedere osv.... Den
lader email beskederne blive liggende på serveren.