Rejseholdet - fiktion eller?
Fra : Karen

Dato : 02-04-02 14:07

Hej,

Jeg ved ikke om nogen af jer så rejseholdet igår?
Der var i hvert en kvinde, der havde en mobiltlf med GPS i, og hun
blev så sporet via tld af den onde stygge mand i et program..

Er dette ikke fiktion? Er GPS ikke bare et navigationssystem man
bruger på selve tlf/ håndholdt comp til at finde rundt? Eller kan man
ligefrem støve folk op på denne meget lig James Bond agtige måde?

Karen

Fra : Rune Manscher

Dato : 02-04-02 14:51

"Karen" <cowboyhat@sol.dk> wrote in message
> [...]
> bruger på selve tlf/ håndholdt comp til at finde rundt? Eller kan man
> ligefrem støve folk op på denne meget lig James Bond agtige måde?

Jeg tror pointen var, at 'den onde stygge mand' havde indbygget en
GPS-sender i T65'eren, som han så - via broderen - havde fået givet til
hende. Altså en modificeret telefon.

*Rune

Fra : [88xx]me

Dato : 02-04-02 15:21

At den der T65 skulle vises hvor hun var på sygehuset, var kun for at
Ericsson kunne få lidt reklame. Det er jo en nyere model, så den skulle da
lige have lidt reklame... LOL

--
/me
No lame SIGNATURER

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-02 16:54

"[88xx]me" <real@sleepy.dk> wrote in message

> At den der T65 skulle vises hvor hun var på sygehuset, var kun for at
> Ericsson kunne få lidt reklame. Det er jo en nyere model, så den skulle da
> lige have lidt reklame... LOL

hehe, sjovtnok jeg tænkte det samme
Men har købt den idag, så reklamen virker vel

Fra : Nick

Dato : 02-04-02 17:55

> "[88xx]me" <real@sleepy.dk> wrote in message

> hehe, sjovtnok jeg tænkte det samme
> Men har købt den idag, så reklamen virker vel

Ja, jeg grinede også, og skruede op for lyden på TVet for at høre om den
brummede...

/Nick

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-02 18:47

"Nick" <nick@keller.nu> wrote in message

> Ja, jeg grinede også, og skruede op for lyden på TVet for at høre om den
> brummede...

Hehe, telefonen var slukket, så det gjorde den nok ikke

Fra : [88xx]me

Dato : 02-04-02 19:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@spamfilter.dk>

skrev i en meddelelse news:a8cqqj$jkf$1@sunsite.dk

> Hehe, telefonen var slukket, så det gjorde den nok ikke

Nej den var da tænt...

--
/me
No lame SIGNATURER

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-04-02 20:02

> Nej den var da tænt...

Ikke på bordet, på sygehuset....! Skærmen var grå, og du må ikke have tændt
mobil på et sygehus

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-04-02 09:36

> Ikke på bordet, på sygehuset....! Skærmen var grå, og du må ikke have
tændt
> mobil på et sygehus

Det er rigtigt den var slukket, tænkte også bagefter:
Hvordan den indbyggede GPS-sender virkede, når telefonen var slukket. -
Selvfølgelig kunne denne være trukket direkte til batteriet.

Per

Fra : Fischer

Dato : 02-04-02 15:22

> Er dette ikke fiktion? Er GPS ikke bare et navigationssystem man
> bruger på selve tlf/ håndholdt comp til at finde rundt? Eller kan man
> ligefrem støve folk op på denne meget lig James Bond agtige måde?

Tjooo - der gik vist lidt James Bond i den.
Og Ericsson fik da lidt reklame for deres sponsor-kroner.

Som Rune skriver, så skulle telefonen i serien forestille at være
modificeret af skurken. Han skulle have monteret en speciel GPS-chip i
telefonen, så den sladrede om hvor den befandt sig.

Man har længe kunnet få GSM/GPS-enheder som man kan montere i bilen. Ved at
sende en SMS til dem får man deres position retur via SMS. Disse enheder er
dog fysisk ret store.
Visse små enheder har indbygget GPS - også enkelte mobiltelefoner.

Men at man i en moderne kompakt mobiltelefon kan finde plads til en seperat
GPS-enhed med sender og det hele, det er lidt fantastisk.
Ved f.eks. at halvere batteriets størrelse kan man evt. frigøre noget plads,
men det vil alligevel nok være en operation i CIA-klassen.

Jeg vil derfor kategorisere det som ren fiktion .... men meget
underholdende.

*Fischer

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 02-04-02 22:01

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men at man i en moderne kompakt mobiltelefon kan finde plads til en
seperat
> GPS-enhed med sender og det hele, det er lidt fantastisk.

Sender har du i forvejen. En GPS modtager osv fylder ikke meget mere. Kan
sagtens lade sig gøre.
--

Mvh. Kai Hoffmann
www.hoffmann.cc

Fra : Fischer

Dato : 03-04-02 05:39

> Sender har du i forvejen. En GPS modtager osv fylder ikke meget mere.

Jo, tak. Men du skal så bryde ind i et eksisterende kredsløb - og et meget
avanceret et af slagsen.
Du skal jo tænke på, at telefonen jo stadig skal fungere.

> Kan sagtens lade sig gøre.

Jeg tillader mig at tvivle på at det er særlig nemt !!!

*Fischer

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 03-04-02 10:55

Al den GPS diskussion !!! Kan eller kan ikke ?!?!?

Det kan ikke lade sig gøre at bygge en GPS ind i en eksisterende telefon,
men det kan sagtens lade sig gøre i nye koncepter ! Siemens presenterede en
på CeBit messen i Hannover - en wrist-phone med en GPS add-on !!!
Imponerende ! Og så var designet flot ! .....om dte virker på længere sigt,
aner jeg selvfølgelig ikke....

MVH Jacob

Fra : [4600] James Rune Ha~

Dato : 06-04-02 20:27

Selfølgelig kan det lade sig gøre.

Hvis du kan editere i software kan du få den til at sende en sms hver 10Min
til en anden telefon med kordinaterne som GPS modtageren får ind.

Så det eneste det kræver at du kan ændre i fx nokias software.

James

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-04-02 23:32

"[4600] James Rune Hansen" <james@jemmer.dk> wrote:

>Så det eneste det kræver at du kan ændre i fx nokias software.

Det kræver slet ikke andet? Som f.eks. at man skal have
fundet plads til en GPS-modtager i telefonen? Eller synes
du bare, at det er en uvæsentlig detalje?

Men nogle telefoner har forøvrigt en dataforbindelse ud
i batteriet, så det _kunne_ evt. være en mulighed at putte
GPS-modtageren i batteriet. Offeret opdager jo ikke med det
samme, at batterikapaciteten er nedsat.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : [88xx]me

Dato : 06-04-02 22:55

Hej snakket med en BluueTel medarbejder, som siger det nemt kan lade sig
gøre... Så pas på piger/drenge... LOL

--
/me
No lame SIGNATURER