motorcykelpris + 30%?
Fra : Niels Drewes

Dato : 02-04-02 19:20

Er der nogen her der har en ide om at motorcykelpriserne vil stige med ca.
30 % pr. 1. oktober som bilpriserne vil gøre? På grund af EU-harmoniseringen
af indkøbspriserne fra fabrikkerne?

vh

Niels

Fra : Michael & Berit

Dato : 02-04-02 22:00

Er MC'er også solgt "billigt" fra fabrikkerne til Danmark som bilerne er??
For så må det jo være det samme: Prisen stiger, og afgiften forbliver det
samme

MLT
Niels Drewes <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vCmq8.92$5m2.7212@news.get2net.dk...

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-04-02 23:10

"Niels Drewes" <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der har en ide om at motorcykelpriserne vil stige med ca.
> 30 % pr. 1. oktober som bilpriserne vil gøre? På grund af
EU-harmoniseringen
> af indkøbspriserne fra fabrikkerne?

EU harmonisering omfatter vel ikke Japan?

Rittig

Fra : Carsten H Steffensen

Dato : 02-04-02 23:18

> Er der nogen her der har en ide om at motorcykelpriserne vil stige med ca.
> 30 % pr. 1. oktober som bilpriserne vil gøre? På grund af
EU-harmoniseringen
> af indkøbspriserne fra fabrikkerne?
Det tror jeg næppe,da de fleste mc fabrikker ligger uden for eu er de ikke
omfattet af nogen harmonisering, dem der gør, har mig bekendt ikke givet
særrabat til lille DK.
Carsten

Fra : Torbjørn Bendsen

Dato : 03-04-02 08:53

"Carsten H Steffensen" <kejser@image.dk> wrote in message

> [...]
> omfattet af nogen harmonisering, dem der gør, har mig bekendt ikke givet

Det vil så sige at Toyota Mazda og lign ikke stiger.Mon de ikke prøver
at stjæle
lidt på mcérne også.

Fra : Armand

Dato : 03-04-02 11:11

Carsten H Steffensen <kejser@image.dk> skrev i en

> Det tror jeg næppe,da de fleste mc fabrikker ligger uden for eu er de
> ikke omfattet af nogen harmonisering, dem der gør, har mig bekendt
> ikke givet særrabat til lille DK.

Hvorfor er en motorcykel så dyrere i tyskland fra ny af (´s: grund-pris
+ moms) når tyskernes moms endda er ca. 10% mindre end vores???

Jeg lod mig engang forklare, at hvis man kiggede på prisforskellen for
en off-roader og en tilsvarende crosser i hhv. DK og D vil man kunne
danne sig et billede af det prisleje som den danske off-roader burde
ligge i hvis ikke at det var for fabriksrabatterne på de modeller der
skal indregistreres

Det ender nok med at priserne bliver harmoniserede engang; men da
historierne nu har huseret i bilbranchen á et par gange, mistror jeg
branchen for at peppe salget lige her og nu, ved at puste til gløderne
:-/

Og så har jeg en ide om at det i første omgang vil komme til at berøre
de lande der nu har fælles mønt, og derfor er enkle at
sammenligne/fastsætte fælles prisleje for :-/

--
Armand.

Fra : Claus

Dato : 03-04-02 11:41

Det tror jeg helt sikkert de vil.
Bilproblemet er at samtlige bilproducenter har solgt deres biler billigere
til DK grundet afgiftsstørrelsen. Det har medført at en tysker en belgier og
alle andre EU-borgere har kunnet købe en bil i Dk til en meget lavere pris
uden afgift end i deres hjemland. De har herefter kunnet rejse hjem og
betale deres tyske eller belgiske registreringsafgift og få indregistreret
deres bil langt billigere end de ellers kunne. De har med andre ord sparet
forskellen mellem den pris køretøjet har kostet i deres hjemland uden
afgift, og den pris de har kunnet købe det til i danmark uden afgift.
Rent faktisk er det voldsomt mange biler der er blevet solgt på denne måde.
Jeg kan ikke lige huske tallet, men det er en pæn procentdel af det samlede
bilsalg i Danmark der går til udlandet.
Motorcykler er med al sandsynlighed blevet solgt tilsvarende billigere i
Danmark end i resten af verden grundet afgiftsstørrelsen, hvorfor de også må
stige fremover.