kørte 183 i stedet for 80
Fra : Luffe

Dato : 02-04-02 14:51

Hej - Jeg har lige læst på dr tekst tv s.113 at en mcíst i Århus er blevet
snuppet med 183 km/t. hvor man kun må køre 80 km/t. Hvad mon det koster.
Pyha det lyder dyrt. Mon ikke han/hun er blevet lidt lun om ørene.

Nå - det var bare det.

Mvh Søren

Fra : Razer

Dato : 02-04-02 15:46

"Luffe" <janner@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej - Jeg har lige læst på dr tekst tv s.113 at en mcíst i Århus er blevet
> snuppet med 183 km/t. hvor man kun må køre 80 km/t. Hvad mon det koster.
> Pyha det lyder dyrt. Mon ikke han/hun er blevet lidt lun om ørene.

jeg mener at selvsammme "synder" har postet i netop denne NG så hvis du
leder kan du nok godt finde den.

Thomas---ZX-10

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-02 16:57

>Hvad mon det koster.
> Pyha det lyder dyrt. Mon ikke han/hun er blevet lidt lun >om ørene.

Ehemm jeg kan sige med stor sikkerhed, at det koster 4500,- +
orienterende køreprøve, samt betinget frakendelse i 3 år af kørekortet.
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Robert

Dato : 02-04-02 19:58

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Thomas
> XJ600s div ´96
> "(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

er du den "heldige" "vinder" . . ( ) .... eller kender
du blot reglerne ? Hvor stor overskridelse
skal der egentlig til før plastickortet er i fare ?

Robert

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-04-02 20:07

> er du den "heldige" "vinder" . . ( ) .... eller kender
> du blot reglerne ? Hvor stor overskridelse
> skal der egentlig til før plastickortet er i fare ?

det er ikke mig der har været på texttv ) eller har været omtalt herinde
!

Men min bror er strisser og to af mine venner er blevet snuppet med lign
hastighed.

Hvis du kører 70% over det tilladte ryger kortet betinget.
Det ryger så helt hvis du kører 70% over igen, inden for den periode du har
det betinget frakendt.

Men du kan miste det ved fx at køre over for rødt og på denne måde bringe
andre i fare.

Eller hvis du kører hasarderet og tvinger andre til at skifte bane eller de
må undvige dig pga din vilde kørsel.

Men du kan normalt ikke miste kortet ubetinget ved "bare" at køre for
stærkt, med mindre du samtidigt kører uforsvarligt.

Mine venner blev knaldet med 180 i en 80km zone, og fik "bare" en betinget
frakendelse, og min bror siger det er normal praksis.

Du mister dog ikke kortet, hvis du i den periode kortet er betinget
frakendt, feks kører 60km/t i en 50km/t zone, så får du blot en bøde.

Håber det hjalp

Fra : Robert

Dato : 02-04-02 20:28

> [...]

> Thomas
> XJ600s div ´96
> "(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Nu er jeg også "klogere". Var faktisk af den
overbevisning, at 50% overskridelse var nok.
70% giver en anelse mere ventilrum hehee

Mvh
Robert (vmx etc.... ;)

Fra : Anders Hal

Dato : 03-04-02 06:50

> Hvis du kører 70% over det tilladte ryger kortet betinget.
> Det ryger så helt hvis du kører 70% over igen, inden for den periode du
har
> det betinget frakendt.

Nej, det er lavet om fra 1. marts!

Hvis du har taget kørekort inden for de sidste 3 år (ligemeget til hvad):
* Betinget frakendelse ved allerede 40%!!

Hvis du har haft dit kort i mere end 3 år (alle kategorier):
* 3 x 40% = betinget frakendelse!!
* Tror stadig 70% reglen gælder her - altså 1 x 70% = betinget frakendelse -
det må det næsten gøre.

Du skal så have næsten lige så mange teori og køretimer før en
kontrollerende prøve, som hvis du tog kortet fra bunden. Her snakker vi 25
og 14!!!

Hvis man skulle blive stoppet med spirituspromille, skal man på et kursus
hos kommunen, og KUN med kursusbeviset i hånden kan man starte på
køreskolen!

// Hal

* Fjern "FJERNDETTE" ved direkte svar *

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-04-02 14:12

> [...]
> * 3 x 40% = betinget frakendelse!!
> * Tror stadig 70% reglen gælder her - altså 1 x 70% = betinget

gælder dette for folk som bliver taget efter d. 1 marts iår, eller også med
tilbagevirkende kraft ?

mvh
Thomas

Fra : Anders Hal

Dato : 03-04-02 15:33

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> gælder dette for folk som bliver taget efter d. 1 marts iår, eller også
med
> tilbagevirkende kraft ?

Det må virke fra den 1.marts 2002 - ikke før.
Er dog ikke 100% sikker

// Hal

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-04-02 10:32

> med
>
> Det må virke fra den 1.marts 2002 - ikke før.
> Er dog ikke 100% sikker

Han snakket med brormand
Er ikke vedtaget endnu

Pyha !

Mvh
Thomas Jensen
XJ600s ´96

Fra : Kenneth T

Dato : 03-04-02 16:32

> Hvis du har haft dit kort i mere end 3 år (alle kategorier):
> * 3 x 40% = betinget frakendelse!!

3 gange .... inden for hvor lang tid gælder den regel?

> * Tror stadig 70% reglen gælder her - altså 1 x 70% = betinget
frakendelse -
> det må det næsten gøre.

...det er jo til at leve med...

--
Venligst
Kenneth T

Fra : james

Dato : 03-04-02 13:48

Det som overrasker mig, er HVORDAN politiet får "kontakt" med én som kører 188!
Stopper man bare ligesom og vender pænt tilbage for at hilse, eller hvad?

Jeg har lige været i USA, hvor en mand fortalte mig om hans yngere dage, da
han, sammen med en ven blev efterfulgt af en blå blink. De stoppede, men
kammeraten lod MC'en køre. Da betjenten nærmede sig..."forsvandt" han bare.
Betjenten sagde til den anden, MEGET bestemt: "Du bli'r her!" ...og kørte
afsted. Efter en stund, kom kammie forbi, råbte: "Kør for helvede!"

.....og det var det!

(I behøver ikke skrive en masse tilbage om respekt for loven, If you can't do
the time osv.....det er bare en historie, som jeg selvfølgelig tager STÆRK
afstand fra ......... og spørg ikke Kirsten hvorfor hun måtte køre de sidste
200 kilometer hjem uden at vi fulgtes ad sidste år.....)

Fra : bwl

Dato : 04-04-02 14:43

Thomas Jensen wrote:

> [...]

Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Ham her var så ikke så klog.

BrianW.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 02-04-02 22:21

> Hej - Jeg har lige læst på dr tekst tv s.113 at en mcíst i Århus er blevet
> snuppet med 183 km/t. hvor man kun må køre 80 km/t. Hvad mon det koster.
> Pyha det lyder dyrt. Mon ikke han/hun er blevet lidt lun om ørene.

Ja, det har lige været vendt herinde. Et lille ekstra krydderi er så at man
kan spekulere i den aktuelle visning på mandens speedometer - omkring 204
km/t fik jeg det til. Han har forhåbentlig fået lidt mere end lune ører...

Mvh
Steen

Fra : Kenneth T

Dato : 02-04-02 23:09

> [...]
> km/t fik jeg det til. Han har forhåbentlig fået lidt mere end lune ører...

Jaja, så er det vel hellerikke værre!
Hvis man kører på en tom lige jysk landevej eks. midt om natten, kan
hastighederne jo, for mange af os, til tide blive lidt ehhm højere end de
skiltede:)

...der stod vel ikke noget om at det var i myldertiden inde midt i århus.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-04-02 01:04

> [...]
> skiltede:)
>
> ..der stod vel ikke noget om at det var i myldertiden inde midt i århus.

Der var da mindst én varevogn parkeret i vejsiden, og så synes jeg en
forbikørsel med over 200 km/t på uret er over stregen.

Mvh
Steen

Fra : Kenneth T

Dato : 03-04-02 16:27

> Der var da mindst én varevogn parkeret i vejsiden, og så synes jeg en
> forbikørsel med over 200 km/t på uret er over stregen.

Tjaa, det er det vel, bedre at gemme den slags til man har vejen helt for
sig selv.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-04-02 16:58

> Tjaa, det er det vel, bedre at gemme den slags til man har vejen helt for
> sig selv.

Xacto.

Mvh
Steen

Fra : james

Dato : 03-04-02 13:53

> højere end de
> skiltede:)

De eneste skilte står ved grænse-overgange...og dem kan jeg ikke huske for
landevej/motorvej!

.....men i byen: 50/60 afhængig af skiltning. Lad dog være med at race rundt i
byen. Bare være helt "cool," la' bilerne og lastebiler hobbet sig op bag ... og
så efterlade dem ved byskiltet...fin sport!

-anon

(hahahahahaha)

Fra : John Kramme

Dato : 03-04-02 00:43

Puuhhaaa

Farvel kørekort ..... + en stor bøde ( der røg feriepengene )

Ja og sikkert slut med denne sæson for ham ( trods det at den lige er
begyndt )

John
RS 125

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 03-04-02 22:48

Tjae, men forstår jeg det rigtigt sådan her:

1)
Man køre 70% for hurtigt (40% for os unge) og får en Betinget dom som
betyder en bøde på nogle tusinde spir' samt pæn kørsel de næste 3 år,
medmindre man vil miste sit kort helt. Og hvad mere ? En prøve uden
undervisning eller hvad ?

2)
Hvis man mister kortet på sin MC ryger ens kort til bil også, men hvis de 2
ting hænger sammen, hvordan regner man så de 3 år som man skal have haft
kørekort i før man slipper for 40% reglen, ud.
Jeg har fx. tage kortet til bil først og senere kortet til MC, men man
regner vel med det kort som man fik først ikke ?

3)
Hvilken situation mister man sit kort 100%, hvis man overskrider de 70% (40)
så får man en betinget dom, men hvor hurtigt skal man køre for at få en
ubetinget frakendelse af sit førebevis ? Det kræver måske mere talent end
bare at eje en GSXR :)

--
Venlig hilsen / Best regards
Johannes S. Nielsen