adgang til mdb fra 2 forms men kun 1 data ~
Fra : Amun

Dato : 02-04-02 15:08

hej
hvordan kan man få adgang til en database fra 2 forskellige forms i samme
projekt med kun 1 data adgang på den en form

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Henrik

Fra : Rayman

Dato : 02-04-02 19:50

Fra form2, kan man skrive form1.dataconnection.status, osv.

Mvh. Rayman

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 02-04-02 19:53

"Amun" <hom@oncable.dk> skrev i melding
> hej
> hvordan kan man få adgang til en database fra 2 forskellige forms i samme
> projekt med kun 1 data adgang på den en form

Ved å lage en modul hvor du putter inn følgende :

Public CO As Object (Jeg tror det var Object jeg brukte ...)

Når du åpner databasen i den ene formen bruker gjør du følgende :

Nå er CO en variabel overalt i programmet ... Det er slik man kan sette
verdier som gjelder for hele programmet ... Slipper å sette inn i en textbox
eller noe i neste form for så å lese det der og putte inn i en ny variabel
.... =)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no