personal LW til en PC men hvordan ?
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 01-04-02 17:21

Jeg har lige fået en laserprinter der hedder "Personal laserwriter nt" Jeg
finder to drivere som WinXP mener der passer til den og jeg installerer dem,
men ingen af dem ser ud til at virke. Der kommer ingen fejlmeddelse om hvad
fejlen er, blot at der ikke kan skrives ud.
den er forbunder med et 27 bens stik som jeg ikke ved hvad hedder, og jeg
har prøvet alle de 9 indstillinger der er på bagsiden, men mener selv den
skal stå på "2"
hvordan skal den tilsluttes ?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-04-02 19:45

"Jens Jacob Buus" <jjbuus@mail.dk> writes:

> [...]
> har prøvet alle de 9 indstillinger der er på bagsiden, men mener selv den

Umm, er det ikke SCSI porten, beregnet til at tilslutte en harddisk så
du kan downloade fonts til den?

Prøv med et serielt kabel i stedet.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : tom dissing

Dato : 02-04-02 19:51

Vel og mærke et serielt kabel der passer til EN COM port på en PC..
Tom

PS
Jeg mener at der plejer at være en HP printer inde i de fleste gamle "apple"
Laser printere !

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-04-02 20:50

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Jeg mener at der plejer at være en HP printer inde i de fleste gamle "apple"
> Laser printere !

Jeg mener at denne model var med Canon teknik (som også har leveret
indmad til nyere modeller siden hen.)

Martin

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 03-04-02 08:24

"Martin Bredthauer" <mb@talent.dk> wrote in message
> Jeg mener at denne model var med Canon teknik (som også har leveret
> indmad til nyere modeller siden hen.)

Ja jeg er ikke så sikker på hvad de forskellige stik hedder. men det
ovenstående lyder rimeligt, da porten er magen til den der sidder stort set
alle de printere jeg har set på hjemme pc'ere. 12 forneden og 14 forovern.
Jeg talte vist forkert i første indlæg. ups!

Hvorfor en COM port, og ikke bare til den alm. lpt1 port ?

Ja det er ikke fordi jeg ikke gerne vil vide hvordan den tilsluttes rigtigt,
men; Jeg tror det er et software problem, men jeg kan ikke rigtig vide om de
overhovedet "snakker" sammen (printer og PC)
så måske er det et forkert sted at spørge ?

Fra : [5220]Maciek

Dato : 03-04-02 09:51

Er du sikker på at du har talt rigtigt denne gang?
Normalt er der kun 1 ben til forskel på øverste og nederste række... :))

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 03-04-02 18:36

"[5220]Maciek" <macfreak@worldonline.dk> wrote in message
> Er du sikker på at du har talt rigtigt denne gang?
> Normalt er der kun 1 ben til forskel på øverste og nederste række... :))
okay okay så... der er 12 og 13 hmmm, de skolepenge var da dårligt givet
ud.

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 03-04-02 08:36

jjbuus@mail.dk writes:
> [...]
>de
>overhovedet "snakker" sammen (printer og PC)
>så måske er det et forkert sted at spørge ?

Du burde kunne hente en manual til printeren hos Apple.

MVH
Martin/IT

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 03-04-02 18:39

"Martin Edlich /LO" <med@lo.dk> wrote in message
> Du burde kunne hente en manual til printeren hos Apple.
Jamen problemet er at jeg ikke er sikker på at jeg har fat i den rigtige.
DOS-Windows/Printing/Older_Printers/PLWNTR.txt
og er det ikke for gammelt til XP ?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-04-02 20:13

Prøv lige at læse dette fra Apple omhandlende Laser Writer NT og PC:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=30991

Martin

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-04-02 20:46

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Prøv lige at læse dette fra Apple omhandlende Laser Writer NT og PC:
>
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=30991

Og også:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=24473