E-Mail
webnoob 5265
Oprettelse af POP3 email adresser på EGEN ~
Fra : Morten Simonsen

Dato : 02-04-02 18:22

Hejsa
Når man har sin egen server, som hoster et domæne, hvordan går man så ind og
opretter flere POP3 email adresser, såsom:

kasper@mitdomene.dk
hans@mitdomene.dk osv....

?

MVH Morten

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-04-02 17:45

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> writes:

> Når man har sin egen server, som hoster et domæne, hvordan går man så ind og
> opretter flere POP3 email adresser, såsom:

Det kommer an på hvilken mailserversoftware du bruger, og hvordan du
har sat din mailserver op.

--
Jacob - www.bunk.cc
Is your job running? You'd better go catch it!

Fra : Morten Simonsen

Dato : 02-04-02 19:09

Ja okay, men jeg er egentlig helt på bar bund.

Jeg skal altså have en seperat mail server kørende på den, og derfra kan jeg
oprette POP3 adresserne ?

Hvilket software kan anbefales ?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 02-04-02 18:51

Således skrev "Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 2 Apr 2002 20:09:20 +0200:

>Ja okay, men jeg er egentlig helt på bar bund.
>
>Jeg skal altså have en seperat mail server kørende på den, og derfra kan jeg
>oprette POP3 adresserne ?
>
>Hvilket software kan anbefales ?

Hyggehosting på en Windowsplatform:

Hamster.

<http://www.tglsoft.de/misc/hamster_en.htm>

Dansk vejledning til Hamster:

<http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml>

Hvordan du sætter din DNS op, når du skal hoste mail på en
TDC-adsl-forbindelse:

<http://www.makr.dk/go.php3?backupmx>

Så skulle du vist være nogenlunde kørende.

Knud
--
All that glitters has a high refractive index.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-04-02 18:43

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> writes:

> Ja okay, men jeg er egentlig helt på bar bund.

Så start med at fortælle lidt mere om hvad det præcis er du vil opnå,
og hvor langt du er kommet:

1. Har du allerede en mailserver kørende?
2. Hvis ikke, hvilket operativsystem skal den i givet fald køre under?
3. Skal der hostes mail for mere end et domæne på den?
4. Skal der være mange forskellige bruger på den, eller vil det være
fint nok at en.adresse@domæne.dk og en.anden.adresse@domæne.dk havner
i samme mailboks?

> Jeg skal altså have en seperat mail server kørende på den, og derfra kan jeg
> oprette POP3 adresserne ?

Nu er sådan noget med adresser vel snarere noget der foregår i SMTP,
og ikke i POP3. POP3 er blot en protokol der bruges af klienter til at
hente mail der er afleveret til en mailadresse. Det er ikke så mange
steder (ja, jeg ved godt at de findes) hvor ens POP3-brugernavn er det
samme som mailadressen det hører sammen med.

> Hvilket software kan anbefales ?

Hvilket operativsystem bruger du? Jeg er selv meget glad for Postfix,
se <http://www.postfix.org/>, som kører under diverse former for Unix.

Er du i øvrigt ikke rar at svare under det du citerer, og klippe
resten væk? På den måde er det meget lettere at se hvad du svarer på.

--
Jacob - www.bunk.cc
There are only two kinds of tequila. Good and better.

Fra : Morten Simonsen

Dato : 02-04-02 21:03

> 1. Har du allerede en mailserver kørende?
Nej, jeg er kun ved at undersøge nu, så jeg har noget viden inden jeg går
igang

> 2. Hvis ikke, hvilket operativsystem skal den i givet fald køre under?
Det vil blive Windows XP

> 3. Skal der hostes mail for mere end et domæne på den?
Ja, ikke i starten, men det vil senere blive nødvendigt

> 4. Skal der være mange forskellige bruger på den, eller vil det være
> fint nok at en.adresse@domæne.dk og en.anden.adresse@domæne.dk havner
> i samme mailboks?
Der skal være mange brugere...det er meningen at jeg vil lave et system i
ASP så man online kan gå ind og checke post, så den skal også holde hver
enkelt adresse seperat

> Hvilket operativsystem bruger du? Jeg er selv meget glad for Postfix,
> se <http://www.postfix.org/>, som kører under diverse former for Unix.
Og det var XP