E-Mail
webnoob 5265
Agent - automatisk hente nye headers
Fra : Karen

Dato : 02-04-02 14:10

Hej,

Nu har jeg rodet rundt både på Forte´s hjemmeside og i hjælpefilen
uden umiddelbart at finde det jeg har brug for:

Kan man ikke i Forte Agent få programmet til automatisk at hente nye
headers ned, lige så snart programmet åbnes? Eller skal man altid
trykke på knappen : Get new headers in subscribed Groups?

Karen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 02-04-02 14:45

Således skrev Karen <cowboyhat@sol.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 02 Apr 2002 15:09:32 +0200:

>Kan man ikke i Forte Agent få programmet til automatisk at hente nye
>headers ned, lige så snart programmet åbnes?

Nej.

>Eller skal man altid
>trykke på knappen : Get new headers in subscribed Groups?

Ja.

Knud
--
On the other hand, you have different fingers

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 02-04-02 16:34

Knud Winckelmann wrote in news:a8cjlh.3vvem49.1@joshua.winck.dk:

> Nej.

Er der ikke noget med at der findes et tillægsprogram til Agent som
kan gøre det... Det mener jeg bestemt at kunne huske?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 02-04-02 16:59

Således skrev Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 2 Apr 2002 15:33:47 +0000
(UTC):

>Er der ikke noget med at der findes et tillægsprogram til Agent som
>kan gøre det... Det mener jeg bestemt at kunne huske?

Jo, sørme.

En hurtig søgning i <news:alt.usenet.offline-reader.forte-agent> gav
<http://www.mjtnet.com/autoagent.html> og den ser ud til at kunne gøre
det ønskede.

Knud
--
Sentio aliquos togatos contra me conspirare.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 02-04-02 17:02

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 02 Apr 2002 17:59:29 +0200:

><http://www.mjtnet.com/autoagent.html> og den ser ud til at kunne gøre
>det ønskede.

Næsten.

Det ser nu ikke ud til at den kan hente headers automatisk, når Agent
åbnes manuelt.

Men jeg har aldrig prøvet den, så jeg kan da kun opfordre Karen til at
prøve den og evt. lige smide et indlæg hvis det virker efter
hensigten.

Knud
--
Mary had a little lamb,
a little pork, a little ham,

Fra : Karen

Dato : 02-04-02 19:40

On Tue, 02 Apr 2002 18:02:11 +0200, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>
>Næsten.
>
>Det ser nu ikke ud til at den kan hente headers automatisk, når Agent

Næh det funker ikke rigtig for mig - tror mere den er til nytte for
ikke-always on forbindelser, så vidt jeg kunne udlede af det den
installerede. Agent begyndte også at spørge om jeg nu var sikker på om
jeg ville gå offline, da programmet var færdig med at køre. Altså man
kunne sætte det til at køre fx kl 2 hver nat eller man kunne manuelt
trykke connect til nu - så det var nok mere sådan beregnet til hvis
man skal bruge Agent som offline newsreader (men så er det også
smart).

Jeg må bare vænne mig til at trykke på den dersens knap eller også
sætte mig ned og lære genvejene.
Nu vi (jeg) taler genveje: Space tasten har hos mig mange sjove
funktioner: den kan få cursoren til at hoppe over i
nyhedsgruppelisten, og så kan den ogås få programmet til at lukke
ned...Hmm.. Men det var bare et sidespring!

Karen

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 02-04-02 20:38

Således skrev Karen <cowboyhat@sol.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Tue, 02 Apr 2002 20:40:02 +0200:

>Jeg må bare vænne mig til at trykke på den dersens knap eller også
>sætte mig ned og lære genvejene.

God ide.

"Keyboard shortcuts" i hjælpefilen, under "Navigation" har vist dem
alle sammen.

Når først de mest 3-4 brugte sidder på ryggraden, vil du ikke forstå
at du kunne undvære dem.

Knud
--
666i = BMW of the Beast