Skærme
Fijala 3554
Er det den bedste skærm til prisen
Fra : Anders Lund

Dato : 01-04-02 15:33

Er
"Samtron 19" 96P, 0.22 dot, 1600x1200/76Hz, TCO99"
den bedste 19 skærm til 2300?

Anders Lund
Programmør på OverClocking.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 02-04-02 16:50

Anders Lund wrote:

> Er
> "Samtron 19" 96P, 0.22 dot, 1600x1200/76Hz, TCO99"
> den bedste 19 skærm til 2300?

Køb en ordentlig 17" i stedet, husk du har kun 2 øjne.

Mvh

Bruno

Fra : Anders Lund

Dato : 03-04-02 13:31

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Anders Lund wrote:
> Køb en ordentlig 17" i stedet, husk du har kun 2 øjne.
Det troede jeg også, men hvis du kikker i posten 17" skærm blver jeg rådet
til at købe en 19", så nu er jeg sq forviret. Ved du nok til at jeg skal
lytte til dig?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-04-02 16:53

Hej

Anders Lund wrote:

> [...]
> til at købe en 19", så nu er jeg sq forviret. Ved du nok til at jeg skal

Jeg vil give Bruno fuldstændig ret. Køb dig den bedste 17" du kan få til
de penge. Læg eventuelt nogle penge oveni og køb dig en 15" fladskærm.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-04-02 19:24

Anders Lund wrote:

> Det troede jeg også, men hvis du kikker i posten 17" skærm blver jeg rådet
> til at købe en 19", så nu er jeg sq forviret. Ved du nok til at jeg skal
> lytte til dig?

Ved jeg nok til at du skal lytte til mig, tjah...

Jeg er meget kritisk mht. skærme, nogen vil måske mene for kritisk, og
det er jeg på grundlag af de erfaringer jeg har gjort mig med computer
udstyr på mit arbejde og hjemme på skrivebordet. Skærmen er nok den
vigtigste enhed i et computersystem til personligt brug, men desværre
samtidig en af de enheder som oftes prioriteres meget lavt.

Selvfølgelig må computeren ikke være for langsom eller harddisken for
lille o.s.v. det er bare altsammen ligegyldig hvis man får hovedpine af
at sidde for skærmen, så derfor er det vigtigt med den bedst mulige
skærm. En stor skærm er selvfølgelig dejlig, men hvis en 19" koster det
samme som en 17" må der nødvendigvis være gået færre penge til
elektronikken i 19". Samtidig springer evt. fejl også mere i øjene desto
større skærmen bliver og man får altså hvad man betaler for.

Det bedste du kan gøre er at tage ud og kigge på nogle skærme, for smag
og behag har jo også noget at sige.

Held og lykke med jagten.

Bruno

PS. Pas på nu du sammenligner specifikationer på skærme, der er forskel
hvordan fx. dot pitch måles og hvad det præcis betyder afhængig af
skærmteknologi.

Fra : kran

Dato : 03-04-02 23:44

"Anders Lund" <lund@overclocking.dk> skrev i en meddelelse
> Er
> "Samtron 19" 96P, 0.22 dot, 1600x1200/76Hz, TCO99"
> [...]

Jeg ved ikke om de to andre der har svaret på dit indlæg faktisk har set en
Samtron 96P, men det bedste du kan gøre er sikkert at prøve om du kan komme
til at se den før du beslutter dig.

Jeg er meget tilfreds, og det er alle der har skrevet en bedømmelse på
www.edbpriser.dk også - uden undtagelse.

Ulemper ved skærmen er IMO kun at det ikke er en flad skærm.

Kristian