Total crash...
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 30-01-01 22:30

Jeg oplevede i dag en meget træls fejl som jeg endnu ikke ved hvad
skyldes. Jeg havde lige downloadet filmen "The Perfect Storm" fra nettet
som en .avi film. Filen havde et fint QuickTime symbol så jeg prøvede at
dobbeltklikke på den.... Med det samme blinkede skærmen i et kvart
sekund som om at den meget kortvarigt mistede strømmen. Der kom en bombe
på skærmen hvor at delen med fejlkoden manglede. Jeg kunne ikke gøre
andet en at genstarte computeren. Da jeg så var ved at genstarte kom det
blinkende spørgsmålstegn oven på System mappen. Jeg er altid forberedt
på det værste så jeg hev min Norton Utilities 6.0 cd frem og bootede fra
den. TIl min store forskrækkelse var hard disken væk. Jeg kørte
diagnosticeringsprogrammet fra Norton Utilities og fik straks en masse
major errors. Jeg valgt at reparere dem og kort efter kom min hard disk
til syne igen på skrivebordet tilsyneladende med alle filer intakte.
Pyyh tænkte jeg og genstartede min computer. Men denne gang kom der en
blinkende diskette med et spørgsmålstegn på så jeg fandt min TechTool
3.0 cd frem fra bunken og bootede derfra. Jeg kørte
repareringsprogrammet men det fandt ingen fejl. Så bootede jeg fra
Norton Utilities cd'en igen og kørte repareringsprogrammet indtil den
ikke fandt flere fejl (omkring 10 gange). Hard disken var nu til syne på
skrivebordet igen. Jeg genstartede igen men der var stadig et blinkende
spørgsmål oven på en diskette. Jeg genstartede nu fra min Mac OS 9.04 US
cd og installerede her en ny systemmappe. Nu kunne jeg endeligt
genstarte computeren og starte normlt op. Jeg ville umiddelbart tro at
problemet lå ved hard disken men det kan det vel ikke være når problemet
bliver løst ved at installere en ny systemmappe? Hvad kan have
forårsaget dette problem? Hvad gør jeg for at undgå det? Hvad kunne den
blinkende skærm betyde (jeg rørte ikke ved stikket)?

Jeg ved det er en lang smøre men jeg blev bare forskrækket :-/

Mark