Knastkæde ???
Fra : Albert

Dato : 02-04-02 10:44

CBR1000 og dens famøse problem, meeen :

Værksted mente at det var generator kæde = total adskillelse af motor.
Hmmmmmmmm....

Symptom:
Lyder fint i tomgang, starter fint, ingen mislyde.

Når man sætter igang (dvs. omdr. < 2000) = kraftig raslen uanset motortemp.
Kan stadig høres svagt op til 3000 omdr.

Kobler man ud er der ingen mislyde, dvs. at det må være noget med træk = nok
ikke generator kæde...

Sjov ting : Tager man forbremsen og giver den modstand, så er der ikke noget
?!?!?!

Fejlen har været længe (måske egenligt altid), men den er blevet kraftigere
nu

Hmm, og så i april månede - hvorfor kommer det ikke i oktober ?

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 02-04-02 13:13

min lød lige som du beskriver....., ny knastkæde strammer og den fik turbine
lyden tilbage uden raslen ! (kostede 800 kr)

Lasse

Fra : Armand

Dato : 02-04-02 16:26

Albert <skodskod@yahoo.com> skrev i en
> CBR1000 og dens famøse problem, meeen :
> Værksted mente at det var generator kæde = total adskillelse af motor.
> Hmmmmmmmm....

Var det ikke oliepumpe(!)-kæden der var problemer med på CH-modellerne?

--
Armand.
(der elsker når Honda-ejere skriver om typefejl)

Fra : Asger Steffensen

Dato : 02-04-02 21:47

"Albert" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan stadig høres svagt op til 3000 omdr.
>
> Kobler man ud er der ingen mislyde, dvs. at det må være noget med træk =

=> nok heller ikke knastkæde. De knastkæde lyde jeg har oplevet sfa. defekt
strammer har haft tendens til at være når motoren gik under ca. 3000 o/m.,
uanset belastning af motoren. Det har skyldtes at den slappe kæde har kunnet
slå mod knastkæde brønden, indtil den fik en vis hastighed, hvor den ikke
længere nåede at slå (>3000 o/m).

> Fejlen har været længe (måske egenligt altid), men den er blevet
kraftigere
> nu

=> gradvis tiltagende slitage.

Asger