IBM Deskstar 120GXP på performa 6400?
Fra : Ben Knudsen

Dato : 02-04-02 10:32

Min linux-maskine trænger til plads, og gxp120 40gb lyder som det logiske
valg. Så vidt jeg kan se, kører den pio mode 4 og burde altså virke med en
pf6400'er. Andet er der da ikke, jeg skal være opmærksom på, vel?

Mvh Ben

Fra : Jesper

Dato : 02-04-02 16:27

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> valg. Så vidt jeg kan se, kører den pio mode 4 og burde altså virke med en
> pf6400'er. Andet er der da ikke, jeg skal være opmærksom på, vel?

Deskstar 120XP er 100 MHz IDE disk, er dit indbyggede IDE kort på mere
end 66 MHz?
--
Jesper.
"Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-02 05:43

Hej Ben

Ikke for at virke som en 'lyseslukker' -), - men der er desværre allerede
begyndt at vise sig nøjagtig de samme fejl i GXP120 som der er i både GXP75
og GXP60 serierne, - at diskene pludselig 'dør' med bad blocks. Vi har på den
ene af vore Nisus lister allerede haft et par stykker, der har mistet _alt_
pga en GXP120'er, der 'døde' under opstarten.

Vælg en Seagate Barracuda IV istedet for! Det er simpelthen det bedste, jeg
endnu har haft på nogen af mine maskiner. De kører næsten i døgndrift, og så
er de meget lydsvage, og næsten uden varmeudvikling.

Jeg gav selv 1276kr. pr stk., men det siges, at de er set helt ned til
995kr..

Ben Knudsen wrote:

> Min linux-maskine trænger til plads, og gxp120 40gb lyder som det logiske
> valg. Så vidt jeg kan se, kører den pio mode 4 og burde altså virke med en
> pf6400'er. Andet er der da ikke, jeg skal være opmærksom på, vel?

Men du kan sagtens bruge den på en PF 6400, - men jeg vil sige, at det er
fuldstændig på eget ansvar. Du kan være heldig, at den bare virker uden
problemer, og du kan være uheldig at få en, der 'dør' efter en uge - eller et
år.... Og godt nok er der ingen problemer med at få dem byttet hos IBM, men
de erstatter jo ikke evt. mistede datafiler...

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Ben Knudsen

Dato : 03-04-02 09:53

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:
> [...]
>så
>er de meget lydsvage, og næsten uden varmeudvikling.

Tja... det er en religionssag, tror jeg næsten. Folk skælder lejlighedsvis
ud over begge mærker.

>Jeg gav selv 1276kr. pr stk., men det siges, at de er set helt ned til
>995kr..

905 kr. incl levering fra ITbutikken (altså for en 40gb). Det ender vist
med sådan én....

Ben