Mozilla - en okay browser!?
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-04-02 10:01

Nu har jeg brugt Mozilla version

"0.9.9+ Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; en-US; rv:0.9.9+)
Gecko/20020329" ...dvs. en af de nyeste builds

de sidste par dage, og min konklusion er at den er lige så anvendelig,
som IE 5. Den tager lang tid at starte op, men når først den er i luften
synes jeg den smider siderne op i et flot tempo.

Er der andre i denne NG, som bruger Mozilla som primær browser? Er der
sider som man burde kunne anvende, som Mozilla ikke kan klare?

Den er iøvrigt ikke gået ned én eneste gang, hvilket ikke kan siges om
IE 5, ej heller om OmniWeb, og slet ikke om Chimera (men den er jo også
nærmest på Alfa stadiet.)

Martin

Fra : Thomas W

Dato : 02-04-02 23:35

Hejsa

> de sidste par dage, og min konklusion er at den er lige så anvendelig,
> som IE 5. Den tager lang tid at starte op, men når først den er i luften
> synes jeg den smider siderne op i et flot tempo.

Det samme her.. iBook 2001 500

> Er der andre i denne NG, som bruger Mozilla som primær browser? Er der
> sider som man burde kunne anvende, som Mozilla ikke kan klare?

Det er både min primære browser og newsgroup reader. Den har lidt fejl
endnu når man læser newsgroups, men har ikke kunnet få slrn til at køre
på OS X, så indtil videre bruger jeg Mozilla.

> Den er iøvrigt ikke gået ned én eneste gang, hvilket ikke kan siges om
> IE 5, ej heller om OmniWeb, og slet ikke om Chimera (men den er jo også
> nærmest på Alfa stadiet.)

Jeg har fået den til at gå ned, men ikke i nær så stort omfang som de
andre browsere. Jeg glæder mig desuden til Chimera bliver
videreudviklet.. den er utroligt hurtig.

Hilsen
Thomas Würgler

Fra : [5220]Maciek

Dato : 03-04-02 01:13

Jeg har bemærket at alle browserne er forskellige under os9.
(har en ibook dualUSB, 10G, 320ram)

Opera
hurtig, når man går tilbage i history
loader siderne langsomt
scroller hurtigt op og ned vha. piletaster. Meget bedre end explorer
dba.dk blinker i ca. 15sek. mens siden loader
ingen understøttelse af java (jyskenetbank)
det tager lang tid at lukke vinduerne

mozilla
Hurtig indlæsning af siderne
siderne føles langsomme og tunge når man scroller
når man trykker på pil-ned, bliver tempoet langsommere og laaaangsommere
det tager lang tid at starte den op
flash??? hvad er det?

explorer
meget kompatibel
bliver aldrig opdateret
ikke den hurtigste men virker med jyskenetbank og java

(tilføj selv flere features)

Jeg tænker at hvis opera, mozilla og explorer gik sammen, kunne mac
folkene få en rimelig sej browser.

Fra : Thomas W

Dato : 03-04-02 02:46

> [...]
> siderne føles langsomme og tunge når man scroller
> når man trykker på pil-ned, bliver tempoet langsommere og laaaangsommere

Uhm.. det virker fint her i OS X. Kunne på den anden side heller ikke få
mig selv til at gå tilbage til OS 9 og prøve - sorry :)
Java virker ligeledes fint.

Hastighedsmæssigt kan Mozilla forbedres, men det bliver der aktivt
arbejdet på. Det vil dog også hjælpe en del når Apple får implementeret
en fornuftig 2D acceleration i OS X.

Jeg synes helt klart Mozilla er en fornuftig browser. Når den først
bliver lidt hurtigere er der ingen grund til at se sig tilbage..

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 03-04-02 08:27

Thomas W <TrezDK@netscape.net> wrote:

> Jeg synes helt klart Mozilla er en fornuftig browser. Når den først
> bliver lidt hurtigere er der ingen grund til at se sig tilbage..

Jeg er enig med forrige taler - øh - skribent, og har haft Mozilla som
foretrukne browser siden jeg skiftede til OS X.
Der er dog en ting der irriterer mig grusomt: I gamle dage (OS 9) kunne
man vælge hvad man ville have installeret, og jeg havde hverken mail
eller news. I OS X versionen har man en træk og slip instalation der
giver dig hele cirkuset uden mulighed for at vælge de overflødige ting
fra, og hvad værre er: den insisterer på at bruge sin egen maildel når
man rammer et mailto-link; jeg har endnu ikke fundet en metode til at få
den til at vælge det foretrukne mailprogram i stedet. Nogen der har et
bud på hvad det er jeg har overset?

mvh.
Kaj.

--
My credit is so bad, that they won't even take my cash...