Skærme
Fijala 3554
Skærm tænder ikke
Fra : BorreBoy

Dato : 01-04-02 17:18

Hejsa.

Jeg har en kammeret, der har et stort problem...
Når han tænder computeren, tænder skærmen i et par sekunder, hvorefter den
går ud igen.
Han har naturligvis prøvet med vold, samt slukke helt for strømmen, checke
kabler mm.

Nogen der kan hjælpe???

Det er i øvrigt en nyere IBM comp./skærm.

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Thomas Lauritsen

Dato : 02-04-02 09:43

Jeg har en nyere IBM skærm (P92), som gør nøjagtig det samme! Jeg har
fået fortalt at det nok er en fejl i strømforsyningen, som burde være rimelig
nem (og billig!) at udbedre.

Jeg har dog endnu fundet et værksted, hvor jeg kan få min repareret, men
jeg kan sige til, hvis jeg finder et godt sted.

Mvh
Thomas

Fra : TNM

Dato : 02-04-02 16:00

Jeg har en IBM G96, der er ca. 1 1/2 år gammel, der tænder i et par
sekunder, og derefter går ud. Er der nogle der kender
til den problemstilling, og evt. ved hvordan det løses....?

TNM

Fra : P.N.

Dato : 02-04-02 21:13

Umiddelbart lyder det som om skærmen ikke modtager noget signal fra
skærmkortet... Det kan dog kun være problemet, hvis 1) skærmen tændes ved
computerstart fordi den får strøm fra pc'ens strømforsyning samt 2) at der
ikke vises noget skærmbillede i de sekunder den er startet. Jeg har haft
samme problem engang - og i min situation skyldtes det manglende signal et
løst skærmkort.

Fra : Wei & Jan Johansson

Dato : 06-04-02 12:11

Kan dog også være et bukket ben i skærmstikket på kablet! Har set det mange
gange på IBM skærme.

Mvh,

Jan

--
EDUCARE's Homepage:
http://communities.msn.com/EducarePhilippines

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 10-04-02 10:32

Hej....skærmen burde jo kunne stå tændt alene uden signal fra
skærmkortet....min skærm skriver bare "No Signal Input" hvis den er gal med
skærmkortet.....og hvis det er en nyere Puter....begynder den vel også med
nogle hyle-koder hvis der er en hardware-fejl... Så jeg ville umiddelbart
sige at det var strømforsyningen i skærmen den var gal med..
Hilsen Jacob

Fra : Morten

Dato : 29-04-02 19:03

"Jacob Mjelde" <jacobmjelde@b2mail.dk> wrote in message
> [...]
> nogle hyle-koder hvis der er en hardware-fejl... Så jeg ville umiddelbart
> sige at det var strømforsyningen i skærmen den var gal med..
nej din skærm siger garanteret kun "no signal input" hvis dit stik ikke
sidder på grafikkortet. Jeg har tit haft et eller andet problem med diverse
grafikkort hvor skærmen lige har "klikket" en gang for så at gå direkte
tilbage til standby. Enten har kortet ikke siddet ordenligt i soklen eller
hvis det direkte har været defekt. og det uden diverse beebkoder. For nyligt
havde jeg et kort som beebede at det havde "bad memory" og da tændte skærmen
ikke (og skrev heller ikke no signal input)

mvh
Morten