E.T - En Spielberg kommerciellicering
Fra : Per Kristensen

Dato : 02-04-02 08:15

Jeg læste et par ting om den såkaldte nye udgave af E.T. Man har bl.a.
fjernet alle pistoler i filmen, så politiet nu render rundt med
walkie-talkies i stedet for pistoler. Der er også ændret en replik hvor
moderen siger til den ældste søn "You're not going as a terrorist" (drengene
skal til Halloween). I stedet siger moderen nu "You're not going as a
hippie".

Altså helt ærligt, hvor latterlig PC kan man dog være? Desuden syntes jeg
(ud fra traileren) at de nye CGI E.T. scener ser mega dårlige ud. Jeg kan
godt bifalde at man restaurerer gamle film og udgiver dem igen (som f.eks.
Lawrence of Arabia), men når direkte ændrer eller tilføjer i/til film, så
syntes jeg sgu det er lamt! Så er det udelukkende for at tjene penge man gør
det mener jeg. Se blot på Lucas, som efter min mening er den største
sell-out i Hollywood.

Til slut vil jeg blot råbe hurra for at der stadig findes folk i den
amerikanske film branche, som tør lave ikke PC (politically correct) film og
som ikke blot er rettet mod et main-stream publikum. Her tænker jeg på
instruktører som f.eks. Kevin Smith.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-04-02 08:22

Per Kristensen skrev:

> Altså helt ærligt, hvor latterlig PC kan man dog være?

Jeg synes også, det er en meget dum idé. Der blev da også grinet tørt i
biografen, da replikken med "hippier" blev sagt.

> Desuden syntes jeg (ud fra traileren) at de nye CGI E.T. scener
> ser mega dårlige ud.

Det lagde jeg nu ikke mærke til. Jeg har aldrig set filmen før og var
ganske godt tilfreds.

--
Mvh. Peter

Fra : Jens Thomsen

Dato : 02-04-02 10:33

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
(drengene
> skal til Halloween). I stedet siger moderen nu "You're not going as a

Den meget omtalte replik blev altså ændret allerede i firserne op til den
første videoudgivelse. Det skyldes udelukkende dårlig research og medielir,
at den er hevet frem i offentligheden igen.

MVH
Jens

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 02-04-02 10:43

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Se blot på Lucas, som efter min mening er den største
> sell-out i Hollywood.

Hvornår er Lucas, begyndt at instruere latterlige sit-com's på TV2 !?

Hvornår er det lige Lucas er blevet en sell-out ??

Han instruerer kun Star Wars i øjeblikket, så det kan ikke være fordi, han
har lavet andre film, som du ikke bryder dig om.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-02 11:31

Thomas Mouritsen <miles@privat.dk> escribió en el mensaje de noticias
a8buhg$k76$1@sunsite.dk...

> Hvornår er Lucas, begyndt at instruere latterlige sit-com's på TV2 !?

Hvem snakker om sit-coms?

> Hvornår er det lige Lucas er blevet en sell-out ??

Et sted imellem 5. og 8. genudgivelse af "Return of The Jedi"

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 02-04-02 11:56

> Hvem snakker om sit-coms?

Det var en joke, pga. snakken om at være sell-out.

> Et sted imellem 5. og 8. genudgivelse af "Return of The Jedi"

Hvad er det lige, det har at gøre med, at være en sell-out !? Han er
instruktør, og vil ha' at hans film, ser perfekte ud, når folk ser dem. Det
er på VHS, at filmene har været udgivet flere gange, og bånd slides op med
tiden = filmene udgives igen, med tiden. Simple as that.

Filmene har osse været genudgivet på Laserdisc, men det var Special Edition
versionerne Vs. de originale versioner. Først et stort og dyrt boxset med
bog, og alt muligt, og så senere filmene, som individuelle plader. Folk kan
li'som vælge, hvad de helst vil købe.

S.E. udgaverne har kun været udgivet éen gang, på Laserdisc.

Thomas

Fra : Per Kristensen

Dato : 02-04-02 11:56

> Hvornår er Lucas, begyndt at instruere latterlige sit-com's på TV2 !?

Huh?

> Hvornår er det lige Lucas er blevet en sell-out ??
>
> Han instruerer kun Star Wars i øjeblikket, så det kan ikke være fordi, han
> har lavet andre film, som du ikke bryder dig om.

Jeg ved godt at man sikkert ikke kan bebrejde ham for at ville tjene penge,
men jeg syntes f.eks. det er latterligt at udsende Star Wars trilogien 3-4
gange i forskellige udgaver. Og hans THX koncept mistede jeg også alt
respekt for da de begyndte at THX certificere VHS udgivelser og computer
højtalere.

Fra : ottesen

Dato : 02-04-02 10:55

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> [...]
film og
> som ikke blot er rettet mod et main-stream publikum. Her tænker jeg

Jeg er helt enig. Nu har E.T. heldigvis aldrig sagt mig så meget, men
jeg tør slet ikke tænke på hvis han laver det samme nummer med Indiana
Jones filmene når de engang kommer på DVD.

Kender ikke umiddelbart Kevin Smith - hvad har han lavet?

/ottesen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-04-02 11:30

ottesen <ottesenSPAM-MIG-IKKE@sol.dk> escribió en el mensaje de noticias
a8bv39$lph$1@sunsite.dk...

> Kender ikke umiddelbart Kevin Smith - hvad har han lavet?

huh? Jeg ved godt det ikke er paent at haane folk for manglende de
filmkunskaber, men ikke at kende Kevin Smith er en serioes mangel i din
opdragelse:

Clerks
MallRats
Chasing Amy
Dogma
Jay and Silent Bob Strikes Back

Han Skriver,producerer, intruerer og spiller selv "Silent Bob"

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : ottesen

Dato : 02-04-02 14:57

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
>
> huh? Jeg ved godt det ikke er paent at haane folk for manglende de
> filmkunskaber, men ikke at kende Kevin Smith er en serioes mangel i

Tja - hvad kan jeg sige andet end at han er gået min næse forbi Men
jeg vil da fluks tjekke nogen af hans film ud.

/ottesen