sleepovers i lufthavne....
Fra : Niels

Dato : 02-04-02 00:31

hej gruppe

Mig og en kammerat overvejer at tage til en vilkårlig lufthavn,
eksempelvis stansted eller en anden af lufthavnene i london, da man jo
kan komme vejen, for ca. 300 kr.

Ide'en er så at vi vil til mellemamerika (evt. mexico) eller asien, på
billigste måde, altså tage to last minute pladser på et vilkårligt fly i
en af før nævnte retninger ! Er der nogen, som har erfaringer med
dette, eller har nogen anelse om det kan lade gøre, hvis man er villig
til at ofre evt. 48 timer i en lufthavn ???? Og hvad vil prisen typiske
være, bud ?

m.v.h niels

Fra : Rune Sandbakken

Dato : 08-04-02 22:17

Niels <wuss@hillbilly.dk> wrote in message news:<3CA8EDA8.5000907@hillbilly.dk>...
> [...]
> dette, eller har nogen anelse om det kan lade gøre, hvis man er villig
> til at ofre evt. 48 timer i en lufthavn ???? Og hvad vil prisen typiske

Jeg tror ikke Londons lufthavner er det beste sted for å oppnå
billigst mulig bilettpris på rutefly. Der vil nok små reisebyråer
være best. Jeg tror det fungerer ved at de unnlater å følge
flyselskapenes regler, og gir kunden en del av sin salgsprovisjon som
rabatt.
Men på charterfly kan det gjelde andre forhold. På Gran Canaria, kan
man møte på lufthavnen og kjøpe ledige retur-seter nokså rimelig, fra
ca. 150 EUR til Skandinavia og sannsynligvis også til Tyskland og
Storbritannia, det er jo de samme flyselskapene som flyr for alle
turoperatørene. Man kan også få kjøpt billetter av turoperatørene
maks 6 dager før avgang, men for samme pris som i lufthavnen samme
dag. Charterselskapene selger også ledige retur-seter når de som har
betalt for setene ikke dukker opp på flyplassen. Så vidt jeg vet er
det ikke en slik praksis for tur-reiser (fordi kanskje passasjeren
kommer seg til reisemålet på annet vis, men ønsker å benytte sin
returbillett).
Men London er ikke rett sted for å kjøpe retur-seter. Kanskje du
finner gode "late offers" på de store turoperatørenes siter:
http://www.thomson.co.uk/, http://www.mytravel.co.uk/,
http://www.jmc.com/, http://www.kuoni.co.uk/ og mange mange fler. Jeg
tviler på om prisen er lavere i lufthavnen. Jeg har selv måttet
betale mer på lufthaven i Oslo, enn jeg kunne kjøpe den samme reisen
for en dag tidligere.

Ellers kan jeg kanskje få lov til å anbefale denne linken:
http://www.solfaktor.com/tour/dk?words=eksotisk&sort=price
De beste jeg har sett denne uken er 1500 svenske kroner til den
Dominikanske republikk og 1600 til Mexico. Kanskje ikke noe å spare
på å reise til London?

MVH Rune Sandbakken
Solfaktor.com
Gran Canaria