Duc(k) test
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 01-04-02 23:13

Hej NG
Så fik jeg prøvekørt min 748 årg. 98 her i påsken på prøveplader, jeg vil
sgu` vide hvad jeg får før jeg ligger afgiften hos T&S ;>).
Det blev til ca. 350 km fordelt over 4-5 dage.
Første tur den var ikke sjov, da mit lædertøj ikke er gearet til en så
sportlig siddestilling, det er især over skulderne/nakken det er galt,
desuden er der ikke plads nok omkring knæ`ene når man har cowboy busker på
under læder`et (var også et problem på min foregående FZR1000exup), men det
blev dog til 30-40 km, hvor jeg især skulle vænne mig til 748`erens kobling
og gashåndtag (sådan noget sprøjt reagere hurtigt).
Vel hjemme blev sweatshirten afmonteret til fordel for en tynd mc-bluse med
lange ærmer cowboybukser af og på med dragten igen, op på cyklen og se så nu
der pludselig mulighed for at bevæge sig på cyklen og straks gik det meget
bedre, der skal køres aktiv med kroppen på sådan en Duc men det går faktisk
helt af sig selv når man kører, efter en små 50 km mere begyndte smilet at
bredde sig under styrthjelmen, sikke et fedt køretøj.
Derefter belv det de efterfølgende dage til nogle gode ture på 50-70 km,
hvor det blev sjovere og sjovere, i dag var det helt ekstremt bl.a lykkes
Duc`en at køre på baghjul ud af de langsomme sving når den fik lidt at leve
af, fed fornemmelse ;>).

Opsummering.
- Genial Mc til "hyggeture", som er det jeg skal bruge den til p.g.a mine
nuværende familiære forhold.
- Det er muligt at køre ca. 80 km/t på MC`en, over ca. 30 km uden at få ret
ømme håndled og nakken, ved ca. 100 km/t er det overhovdet ikke noget
problem.
- Nyt lædertøj skal der til ;>( , hvem vil købe et lettere brugt Harro dragt
;>)
- Mc lyder som et "rasselværk" i tomgang p.g.a. af tørkoblingen ( = charme
??), men når er træk på baghjulet er lyden fin-fin.
- Lader til at være lige cyklen for mig ;>)

Så i nærmeste fremtid, bliver cyklen kørt til syn, derefter går turen til
T&S med et i mine øjne meget stort dispositum, og hvis så den efterfølgende
vurdering giver en pris der svarer til cyklens værdi, bliver der sat
DK-plader på, hvis vurderingen ikke bliver ca. 12-15% mindre en dispositumet
kommer der nok ikke DK-plader på, så kan det vist bedre betale sig at købe
en ny årgang 2002 i stedet for.

Håber alle har haft en god påske.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 02-04-02 20:44

"D@n Dethlefsen" <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
dispositumet
> kommer der nok ikke DK-plader på, så kan det vist bedre betale sig at købe

snip.

Tillykke håber det går ...

--
MVH Kenneth Egholm