Loop !?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 01-04-02 18:01

Hvor flovt det end lyder har jeg svært ved at bruge loop funktionen

jeg vil gerne læse noget fra seriel porten dette gør jeg med kommandoen
str = IO1.ReadString() ' (str er defineret som en string)

jeg trode at jeg kunne skrive

until str = "k" loop
str = IO1.ReadString()
end loop

meeen ... sådan gør man ikke i vb :/

Så hvordan formulere man det overstående korrekt i vb sprog ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Tim Sørensen

Dato : 01-04-02 18:38

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> jeg trode at jeg kunne skrive
>
> until str = "k" loop
> str = IO1.ReadString()
> end loop

Nu må du ikke hænge mig op på det, men
jeg tror at dette kan lade sig gøre:

Do Until str = "k"
str = IO1.ReadString()
Loop

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Lasse Madsen

Dato : 01-04-02 19:04

Tak for tippet ...
det virker fint

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 02-04-02 02:01

Hej igen tim...
Jeg ville gerne have status baren til at fortælle mig hvad der "sker" ...
jeg har konfigureret statusbaren til simple mode ... og her er koden jeg
bruger

<vb kode>
private sub command1.click()
sbStatusBar.SimpleText = "Processing..." ' start opgave ...
result = IO.WriteString("a") ' sender et a ud serielt
result = IO.WriteString("a") ' sender et a ud serielt
result = IO.WriteString("1") ' sender et 1 ud serielt
Do Until str = "k" ' vent indtil processoren retunere et
str = IO.ReadString(1)
Loop
sbStatusBar.SimpleText = "Finished" ' vis finished i statusbaren
end sub

</vb kode>

Jeg har en masse knapper med den kode i ... første gang jeg kører mit
program skriver den også processing og så går der ca 2sek så retuneres et
"k" og så skriver process baren Finished ... problemet er så at næste gang
jeg trykker på en knap står der bare finished i statusbaren og det bliver
der ved med ...

Hvad gør jeg galt ? nogen ideer ?

På forhånd tak
Lasse Madsen

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-04-02 13:14

> [...]
> jeg trykker på en knap står der bare finished i statusbaren og det bliver

Prøv:

<vb kode>
Private Cub Command1_Click()
sbStatusBar.SimpleText = "" ' Ryd StatusBaren, inden der begyndes

Fra : Rayman

Dato : 02-04-02 19:48

Prøv at sætte str="", det ser ud som om det er en modul variabel, og ikke en
lokal, som det måske burde være?

Mvh. Rayman

Fra : Lasse Madsen

Dato : 03-04-02 22:24

> Prøv at sætte str="", det ser ud som om det er en modul variabel, og ikke
en
> lokal, som det måske burde være?

Hvordan skal jeg så tjekke om seriel porten har modtaget et "k" ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Rayman

Dato : 04-04-02 16:39