Andet multimedie
bentjuul 3670
Samle flere landkort til et?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 01-04-02 13:15

Hej

Jeg har nogle landkort som jeg gerne vil have samlet til et landkort. Et eks
på dette kan ses i gruppen dk.binaer under indlægget "Landkort..." (eller:
news:3ca84d5e$0$201$bc7fd3c@news.sonofon.dk )

Man kan faktisk sige at billedet er først blevet splittet op i små bidder og
nu vil jeg så gerne samle dem igen. Billederne er enda linet op, hermed ment
at billederne er alle taget fra den samme breddegrad så de følger
hinanden(ingen lodret forskydning). Jeg er ingen haj til grafik men jeg kan
hurtigt regne ud at man blive træt af at samle et helt danmarkskort i
paint Jeg søger derfor en anden metode til at samle disse fotografier.

Jeg har søgt lidt på google o.a og har blandt andre prøvet "The Panorama
Factory" uden særlig meget held. Det er ligesom om at programmet(eller
undertegnede) ikke forstår at sætte billederne sammen, den vil absolut
klippe, bøje, strække, rotere og en hulens masse andet som jeg slet ikke har
brug for. Den skal bare samle puslespillet for mig, det er alt....

Nogen ideer?

MVH
Thomas

Fra : Carsten H

Dato : 01-04-02 14:50

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> brug for. Den skal bare samle puslespillet for mig, det er alt....

Da billederne har en overlap henover hinanden, er der nok ikke anden udvej
end at lave det manuelt.
Carsten

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 01-04-02 15:15

"Carsten H" <heintz@worldonline.dk> wrote in message
> Da billederne har en overlap henover hinanden, er der nok ikke anden udvej
> end at lave det manuelt.

Tjoo, jeg var nok liiiiiiige hurtig nok før....Panorama Factory skal bare
indstilles rigtigt så den ikke tager højde for "linse-fejl".....det fandt
jeg langt om længe ud af.......så nu har den samlet billede for mig.........

MVH
Thomas