intern fejl 2889
Fra : Per Hansen

Dato : 01-04-02 12:36

Hej alle!

En bekendt har haft en del problemer med sin Office.
Han har derfor slettet alt, men når han vil installere igen, kommer der en
meddelelse om, at der er opstået en intern fejl 2889 ?
Mon der er en nemmere måde end at formatere?

Med venlig hilsen

Per Hansen

Fra : Mads Leth

Dato : 03-04-02 09:03

Hvis han alligevel har slettet alt kan han vel lige så godt omformattere
også? Hvis du mener at han har slettet officepakken og ikke afinstalleret
den er det en helt anden sag der ikke er så lige til at løse.......

Mads

Fra : Per Hansen

Dato : 03-04-02 16:04

Jeg kan godt se, at det kan misforstås.
Office-pakken er afinstalleret.

Med venlig hilsen

Per Hansen

Fra : Mads Leth

Dato : 05-04-02 10:38

OK.........følgende er kopieret fra www.microsoft.dk hvor jeg søgte på 'fejl
2889'.
Jeg vil anbefale dig at finde den original artikel selv
(http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fisapi%2Fgomscom%2Easp%3Ft
arget%3D%2Fdanmark%2Fsupport%2Fxmlkb%2Fda308%2F3%2F57%2Easp&LN=DA) idet en
del af formatteringen bl.a. punktnummereringen ikke kommer med i denne kopi,
men det giver da en ide om fejlen og om hvordan den udbedres.

Det ser ud som om der er virus i maskinen!!

Mads

Office: Installationsfejl 2889 forårsaget af Nimda-virusinfektion
Seneste opdatering: 29/11/2001
Artikelnummer: DA308357
----
Informationen i denne artikel gælder:

Microsoft Office XP (Installation)
Microsoft Office 2000 (Installation)
Microsoft Access 2002
Microsoft Excel 2002
Microsoft FrontPage 2002
Microsoft PowerPoint 2002
Microsoft Publisher 2002
Microsoft Word 2002
Microsoft Access 2000
Microsoft Excel 2000
Microsoft FrontPage 2000
Microsoft PowerPoint 2000
Microsoft Publisher 2000
Microsoft Word 2000

----

Symptomer
Når du installerer et af ovennævnte Office-produkter, kan du få en
fejlmeddelelse, der ligner følgende:

Intern fejl 2889: Kontakt Produktsupport for at få yderligere hjælp.

Årsag
Dette problem kan opstå, hvis computeren er inficeret med
W32.Nimda.A@mm-virus.

Løsning
Følg disse trin for at løse problemet:

Du kan finde ud af, om computeren har denne virus, ved at køre
antivirussoftware, der indeholder den seneste virussignaturfil, og derefter
udføre en grundig scanning af computeren. Kontakt forhandleren af
antivirusprogrammer for at få fjernet denne virus.

Hvis du har en kopi af filen Riched20.dll på computeren, skal du finde og
omdøbe denne fil til Riched20.old og derefter gå videre til trin 3. Hvis du
ikke har en kopi af Riched20.dll på computeren, skal du gå videre til trin
3.

Åbn mappen Msi på Office 2000-cd-rom'en i Windows Stifinder. I forbindelse
med Office XP skal du gå til roden af cd-rom'en.

Hvis du bruger Microsoft Windows 95, Microsoft Windows 98 eller Microsoft
Windows Millennium Edition (Me), skal du dobbeltklikke på Instmsi.exe. Hvis
du bruger Microsoft Windows NT 4.0 eller Microsoft Windows 2000, skal du
dobbeltklikke på Instmsiw.exe.

Klik på OK til den meddelelse, der giver besked om, at Windows Installer
blev installeret.

Følg trinene i "Trin til reparation af Office" senere i denne artikel.

BEMÆRK: Eftersom der findes flere udgaver af Windows, kan følgende trin være
anderledes på din computer. Hvis det er tilfældet, kan du i
produktdokumentationen finde de oplysninger, der er nødvendige for at
gennemføre proceduren.
Trin til reparation af Office
Afslut alle åbne programmer.

Klik på Start, peg på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.

Dobbeltklik på ikonet Tilføj/fjern programmer i Kontrolpanel.

Klik på din Office 2000- eller Office XP-installation i dialogboksen
Tilføj/fjern programegenskaber, og klik derefter på Tilføj/fjern.

Klik på Reparer Office i dialogboksen Vedligeholdelsestilstand i Office 2000
eller Office XP.

Klik for at markere Reparer fejl i min Office 2000-installation i
dialogboksen Installer igen/reparer i Office 2000 eller Office XP, og klik
derefter på Udfør.

Når reparationen af Office er udført, kan du blive bedt om at genstarte
Windows. I så fald skal du klikke på Ja for at få Windows til at genstarte.

Yderligere information
Yderligere oplysninger om W32.Nimda.A@mm-virus kan du finde på følgende
websteder:

http://www.mcafee.com
http://www.symantec.com/
Yderligere oplysninger om tredjeparts antivirusproducenter og -produkter
finder du ved at klikke på artikelnummeret nedenfor og få vist artiklen i
Microsoft Knowledge Base:
Q49500 List of Antivirus Software Vendors
Kontaktoplysninger om tredjepart er medtaget i denne artikel for at gøre det
lettere for dig at finde den tekniske support, du har behov for. Disse
kontaktoplysninger kan ændres uden varsel. Microsoft kan ikke garantere, at
kontaktoplysningerne vedrørende tredjepart er nøjagtige.

Bemærk venligst: Dette er en oversættelse af en engelsksproget artikel. Det
er muligt, at efterfølgende ændringer eller tilføjelser til den originale
engelske artikel ikke er indarbejdet i oversættelsen. Informationerne i
artiklen er baseret på den engelsksprogede udgave af produktet. Ved
oversættelsen er det ikke blevet afprøvet, om informationerne er korrekte i
forhold til andre sprogudgaver af produktet. Microsoft stiller
informationerne til rådighed uden ansvar for, at de er korrekte eller egnede
til et særligt formål og uden noget ansvar for, at oversættelsen er
fuldstændig eller korrekt.

[...]

Flere søge ord: offxp off2000 worm nimda virus anti

Nøgleord:kbdta
Problem type:
Teknologi: kbWordSearch kbOfficeSearch kbFrontPageSearch kbExcelSearch
kbAccessSearch kbPowerPtSearch kbWord2000Search kbWord2000 kbWord2002
kbWord2002Search kbPublisherSearch kbZNotKeyword6 kbAccess2000 kbAccess2002
kbExcel2002 kbExcel2000 kbFrontPage2002 _IKkbZNotKeyword4 kbPowerPt2000
kbPowerPt2002 kbPublisher2000 kbZNotKeyword2 kbOffice2000Search
kbAccess2000Search kbAccess2002Search kbPowerPt2000Search
kbPowerPt2002Search kbPublisher2000Search kbPublisher2002Search
kbExcel2000Search kbFrontPage2000Search kbFrontPage2002Search
kbExcel2002Search kbOfficeXPSearch kbZNotKeyword3 kbZNotKeyword5
kbOfficeXPSetup kbOffice2000SetupSearch kbExcelWinSearch