POP3 Server
Fra : Tim Sørensen

Dato : 01-04-02 12:52

Jeg vil gerne lave min egen POP3 server.
Bare en simpel en.

Jeg har prøvet denne:
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=26376&ln
gWId=1

Men måtte opgive at lave min egen baseret på
denne, da den er alt for forvirrende.

Er der nogle her der kan hjælpe mig, på en
eller anden måde, med at lave min egen?

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 01-04-02 22:39

On Mon, 1 Apr 2002 13:52:28 +0200, "Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men måtte opgive at lave min egen baseret på
>denne, da den er alt for forvirrende.
>
>Er der nogle her der kan hjælpe mig, på en

Nå har jeg ikke sjekket eksemplet fra Planet Source Code, men hva er du
prøver å oppnå? Dvs hva skal serveren brukes til?
* Hente mail fra flere POP-servere og samle dem i en?
* Kunne motta mail fra andre servere vha SMTP?
* Hvor mange "connections" skal kunne være aktive samtidig?

Et liten kravspec., og det er mulig vi kan hjelpe deg på rett vej

--
Snutten
Fjern helge og .invalid fra mailadressen før du svarer via mail.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 01-04-02 23:03

"Helge Bjørkhaug" <helgesnutt@techie.online.no.invalid> wrote in message
> [...]
> * Kunne motta mail fra andre servere vha SMTP?
> * Hvor mange "connections" skal kunne være aktive samtidig?

Tak for svaret :)

> * Hente mail fra flere POP-servere og samle dem i en?
Nej

> * Kunne motta mail fra andre servere vha SMTP?
Ja

> * Hvor mange "connections" skal kunne være aktive samtidig?
1 - 4 er nok

Det jeg vil lave, er en alm POP3/SMTP server.
Jeg har forestillet mig at man kunne lave den ved hjælp af
en Winsock kontrol, der når den modtager emails til mig, gemmer
dem i en database.

Så skal jeg kunne connecte til den med en Email client
(Outlook....whatever), og
modtage de mails som den har modtaget.

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 01-04-02 23:48

On Tue, 2 Apr 2002 00:03:22 +0200, "Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>dem i en database.
>
>Så skal jeg kunne connecte til den med en Email client

Ja, hadde en mistanke om at det var noe sånt (DynDNS?
VB hånterer ikke multithread/flere connections godt, men det går ann.
For å løse dette i en app, trenger du 4 winsock-kontroller.
2 som kun lytter (port 110 og 25), og 2 "array-kontroller" som tar seg av
selve kommunikasjonen.
Kort fortalt;
ws1 lytter på port 110
ws2 lytter på port 25
ws3() er idle for komm. på port 110
ws4() er idle for komm. på port 25

ws1 mottar en request om connection på port 110.
Koden i ws1 setter så opp en forbindelse på første "ledige" instans
av ws3(), dvs setter remote host og port.
Etter at forbindelsen er opprettet mellom klient og ws3(), fortsetter ws1 å
lytte etter connection request på port 110.

Kan godt lage ett eksempel som viser denne "teorien",
men vet ikke helt når det kan være ferdig.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-04-02 14:12

> Kan godt lage ett eksempel som viser denne "teorien",
> men vet ikke helt når det kan være ferdig.

Jeg har prøvet at lave et project ud fra det du skrev.
Men jeg kan ikke få det til at fungere.

Du kan prøve at hente mit test project her:
http://www.dondata.dk/POP3Test.zip

Håber at du kan se hvad jeg laver forkert.

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 02-04-02 18:02

On Tue, 2 Apr 2002 15:12:21 +0200, "Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>
>Du kan prøve at hente mit test project her:
>http://www.dondata.dk/POP3Test.zip
>
>Håber at du kan se hvad jeg laver forkert.

Accept RequestID bruker du kun en gang
i ws1_ConnectionRequest pr. connection.
Oppdatert prosjekt sendt på mail.
Det er kanskje flere som vil "henge seg på" dette prosjektet?
MSN community?

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-04-02 19:21

> Accept RequestID bruker du kun en gang
> i ws1_ConnectionRequest pr. connection.
> Oppdatert prosjekt sendt på mail.
> Det er kanskje flere som vil "henge seg på" dette prosjektet?
> MSN community?

Nu har jeg ændret noget mere i koden.
Nu kan serveren også kommunikere med Outlook Express.

Den kan godkende en bruger, men det ser ikke ud til at
Outlook Express godkender min "+OK" eller min "+ERR" beskedder.

opdateret filer ligger her:
http://www.dondata.dk/POP3Test.zip

Hvad er der galt?

Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 02-04-02 20:46

On Tue, 2 Apr 2002 20:20:45 +0200, "Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>
>Den kan godkende en bruger, men det ser ikke ud til at
>Outlook Express godkender min "+OK" eller min "+ERR" beskedder.

You have mail......