/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Køb af mc-trailer i Tyskland?
Fra : Buck


Dato : 01-04-02 12:25

Kan man købe en Trailer i Tyskland og få plader på den i Danmark?
Den er TÜV godkendt i Tyskland, men den skal vel synes i danmark?
Skal der betales afgift?

Altså ikke en trailer til at spænde efter motorcyklen, men en trailer til at
spænde bag bilen, med en skinne hvor der kan stå 1 motorcykel oppe på.
Sådan en har jeg set billigt i Tyskland.

--
/Buck
CB550F1 ´75
CZ 180 ´01



 
 
Buck (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 04-04-02 13:16

På dk.videnskab.jura fik jeg følgende svar:

> Kan man købe en Trailer i Tyskland og få plader på den i Danmark?

Ja det er de seneste år blevet meget nemt.
Alt hvad du behøver er en såkaldt Data-erklæring. Dette er en blanket som
skal udfyldes af køretøjsfabrikant, fabrikantens repræsentant eller et
anerkendt prøvningslaboratorium..
Dvs. at du skal henvende dig til fabrikken eller en autoriseret forhandler
her eller i Tyskland og få en af dem til at skrive under på at køretøjet
opfylder nogle EUkrav. Erfaringsmæsigt er det nær umuligt at få en dansk
forhandler til at skrive under på sådan en attest, da parallelimport jo ikke
ligefrem gavner deres forretning. Fabrikken er som regel heller ikke
behjælpelig da de også vil beskytte deres forhandlere i DK.
Tilbage er så de tyske forhandlere. Hvis du køber traileren hos en sådan er
det ikke noget problem. Køber du privat er det som regel muligt mod en
beskeden betaling idet det egentlig kun drejer sig om en underskrift og et
stempel.

> Den er TÜV godkendt i Tyskland, men den skal vel synes i danmark?

Ja, og du skal til synet medbringe dataerklæringen samt evt tidligere tysk
registreringsattest. Nogle forhandlere må kun sælge brugte trailere til
udlandet. Traileren regnes dog som brugt efter bare en dags registrering på
tyske plader.
Vær opmærksom på at reglerne omkring lygter og reflekser er lidt anderledes
her i landet.

> Skal der betales afgift?

Nej, der er ikke afgift på registrering af anhængere til godstransport.

Jeg kan sende dig dataerklæringen som en Wordfil hvis du ønsker det.
Er den trailer du vil købe fra Böckmann kan jeg hjælpe med at anvise en
forhandler som jeg samarbejder med.

Skriv hvis du har flere spørgsmål

Mvh. HG

--
/Buck
CB 550 F1 ´75
CZ 180 ´01



BLACK MAGIC Top Fuel~ (04-04-2002)
Kommentar
Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~


Dato : 04-04-02 13:44


"Buck" <buck.@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3cac43f2$0$5248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> På dk.videnskab.jura fik jeg følgende svar:
>
> > Kan man købe en Trailer i Tyskland og få plader på den i Danmark?
>
> Ja det er de seneste år blevet meget nemt.
> Alt hvad du behøver er en såkaldt Data-erklæring. Dette er en blanket som
> skal udfyldes af køretøjsfabrikant, fabrikantens repræsentant eller et
> anerkendt prøvningslaboratorium..
> Dvs. at du skal henvende dig til fabrikken eller en autoriseret forhandler
> her eller i Tyskland og få en af dem til at skrive under på at køretøjet
> opfylder nogle EUkrav. Erfaringsmæsigt er det nær umuligt at få en dansk
> forhandler til at skrive under på sådan en attest, da parallelimport jo
ikke
> ligefrem gavner deres forretning. Fabrikken er som regel heller ikke
> behjælpelig da de også vil beskytte deres forhandlere i DK.
> Tilbage er så de tyske forhandlere. Hvis du køber traileren hos en sådan
er
> det ikke noget problem. Køber du privat er det som regel muligt mod en
> beskeden betaling idet det egentlig kun drejer sig om en underskrift og et
> stempel.
>
> > Den er TÜV godkendt i Tyskland, men den skal vel synes i danmark?
>
> Ja, og du skal til synet medbringe dataerklæringen samt evt tidligere tysk
> registreringsattest. Nogle forhandlere må kun sælge brugte trailere til
> udlandet. Traileren regnes dog som brugt efter bare en dags registrering

> tyske plader.
> Vær opmærksom på at reglerne omkring lygter og reflekser er lidt
anderledes
> her i landet.
>
> > Skal der betales afgift?
>
> Nej, der er ikke afgift på registrering af anhængere til godstransport.
>
> Jeg kan sende dig dataerklæringen som en Wordfil hvis du ønsker det.
> Er den trailer du vil købe fra Böckmann kan jeg hjælpe med at anvise en
> forhandler som jeg samarbejder med.
>
> Skriv hvis du har flere spørgsmål
>
> Mvh. HG
>
> --
> /Buck
> CB 550 F1 ´75
> CZ 180 ´01
>
>
Man kan også bare købe den i Tyskland,- tage den med hjem,- lave en tegning
af skidtet som "fabrikant",-
sende tegning til godkendelse ( så vidt jeg husker:
indenrigsministeriet/justits ?? )... da man kan lave trailer
til max 750kg total uden bremser,- skal der ikke beregninger til bremserne.
Det kostede 250 eller 400 kr. kan
ikke huske på nuværende.
Den erklæring man så får gælder for 1 stk. Den tager man så med til
synshallen,- som syner den, ( og undersøger
om den er bygget som erklæringen siger..)
Så er den på gaden,- efter registrering selvfølgelig.
Hvis min hukommelse ikke "spøger med mig" kan få en 10 stk's erklæring for
2500.kr. I tilfælde af man er flere der
er med på ide'en,- Men så skal de være nøjagtig ens!

Jon.



Buck (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 04-04-02 14:10

Det var iøvrigt denne her jeg havde kig på:

http://www.polo-motorrad.de/polo-shop/eurobike/eb_content_search_stichW_erg.
php?sessionID=2a6622a720bf37b1a3eda6e0939b29c1@38471976&companyID=3&countryI
D=1&languageID=1&stichwort=Sporttrailer MT 500&limit2print=20&limitFrom=0#

--
/Buck
CB 550 F1 ´75
CZ 180 ´01
"BLACK MAGIC Top Fuel Racing - Jon Iversen" <Jon@NOSPAMblackmagic.dk> skrev
i en meddelelse news:3cac4a1f$0$11914$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Buck" <buck.@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cac43f2$0$5248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > På dk.videnskab.jura fik jeg følgende svar:
> >
> > > Kan man købe en Trailer i Tyskland og få plader på den i Danmark?
> >
> > Ja det er de seneste år blevet meget nemt.
> > Alt hvad du behøver er en såkaldt Data-erklæring. Dette er en blanket
som
> > skal udfyldes af køretøjsfabrikant, fabrikantens repræsentant eller et
> > anerkendt prøvningslaboratorium..
> > Dvs. at du skal henvende dig til fabrikken eller en autoriseret
forhandler
> > her eller i Tyskland og få en af dem til at skrive under på at køretøjet
> > opfylder nogle EUkrav. Erfaringsmæsigt er det nær umuligt at få en dansk
> > forhandler til at skrive under på sådan en attest, da parallelimport jo
> ikke
> > ligefrem gavner deres forretning. Fabrikken er som regel heller ikke
> > behjælpelig da de også vil beskytte deres forhandlere i DK.
> > Tilbage er så de tyske forhandlere. Hvis du køber traileren hos en sådan
> er
> > det ikke noget problem. Køber du privat er det som regel muligt mod en
> > beskeden betaling idet det egentlig kun drejer sig om en underskrift og
et
> > stempel.
> >
> > > Den er TÜV godkendt i Tyskland, men den skal vel synes i danmark?
> >
> > Ja, og du skal til synet medbringe dataerklæringen samt evt tidligere
tysk
> > registreringsattest. Nogle forhandlere må kun sælge brugte trailere til
> > udlandet. Traileren regnes dog som brugt efter bare en dags registrering
> på
> > tyske plader.
> > Vær opmærksom på at reglerne omkring lygter og reflekser er lidt
> anderledes
> > her i landet.
> >
> > > Skal der betales afgift?
> >
> > Nej, der er ikke afgift på registrering af anhængere til godstransport.
> >
> > Jeg kan sende dig dataerklæringen som en Wordfil hvis du ønsker det.
> > Er den trailer du vil købe fra Böckmann kan jeg hjælpe med at anvise en
> > forhandler som jeg samarbejder med.
> >
> > Skriv hvis du har flere spørgsmål
> >
> > Mvh. HG
> >
> > --
> > /Buck
> > CB 550 F1 ´75
> > CZ 180 ´01
> >
> >
> Man kan også bare købe den i Tyskland,- tage den med hjem,- lave en
tegning
> af skidtet som "fabrikant",-
> sende tegning til godkendelse ( så vidt jeg husker:
> indenrigsministeriet/justits ?? )... da man kan lave trailer
> til max 750kg total uden bremser,- skal der ikke beregninger til
bremserne.
> Det kostede 250 eller 400 kr. kan
> ikke huske på nuværende.
> Den erklæring man så får gælder for 1 stk. Den tager man så med til
> synshallen,- som syner den, ( og undersøger
> om den er bygget som erklæringen siger..)
> Så er den på gaden,- efter registrering selvfølgelig.
> Hvis min hukommelse ikke "spøger med mig" kan få en 10 stk's erklæring for
> 2500.kr. I tilfælde af man er flere der
> er med på ide'en,- Men så skal de være nøjagtig ens!
>
> Jon.
>
>



Armand (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-04-02 16:22


Buck <buck.@sol.dk> skrev i en
news:3cac507d$0$5271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det var iøvrigt denne her jeg havde kig på:
>
> http://www.polo-motorrad.de/.............

Jeg checkede den i mit hardware-style katalog:
En fin lille sag; men den ser dog ud til at være temmelig næsetung som
Ducati'en er monteret:
Stroppen, der sidder lige over akslen på traileren, går vinkelret ind på
motorcyklen og sidder bag(!) motoren, som må regnes for at indeholde en
større del af modellens samlede vægt - Har Ducatien en vægtfordeling á
50/50 vil tyngdepunktet være at finde midt imellem hjulene, hvilket
svarer til ihvertfald 20 cm foran trailerakslen!!

Derudover er det min erfaring at påløbsbremse er en behagelig ting, selv
når blot transporten drejer sig om én enkelt motorcykel (min mest
transporterede mc er en Suzuki RGV 250)!

Endeligt kan selv 3000,-kr. + dansk indregistreringsballade være dyr
hvis
traileren entydigt er til motorcykler.
Lidt mere end det dobbelte for "HPU 850", der i tilgift også har
påløbsbremse, kan være en fornuftig investering for en mere alsidig
(læs: jævnlig!) brug af traileren :-/

--
Armand.
(der selvfølgelig ytrer ud fra jydske synspunkter, og forøvrigt har
noget nær den ultimative trailer til mc-kørsel)






Buck (05-04-2002)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 05-04-02 07:28

> 50/50 vil tyngdepunktet være at finde midt imellem hjulene, hvilket
> svarer til ihvertfald 20 cm foran trailerakslen!!

hmm... det havde jeg ikke tænkt på...
jeg havde osse kigget på Brenderup´s model, men kunne ikke lige finde en
pris på den...

> (der selvfølgelig ytrer ud fra jydske synspunkter, og forøvrigt har
> noget nær den ultimative trailer til mc-kørsel)

Hvad model er det? Hvad koster sådan en?
--
/Buck
CB 550 F1 ´75
CZ 180 ´01
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a8hr2n$2qbb$1@news.cybercity.dk...
>
> Buck <buck.@sol.dk> skrev i en
> news:3cac507d$0$5271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det var iøvrigt denne her jeg havde kig på:
> >
> > http://www.polo-motorrad.de/.............
>
> Jeg checkede den i mit hardware-style katalog:
> En fin lille sag; men den ser dog ud til at være temmelig næsetung som
> Ducati'en er monteret:
> Stroppen, der sidder lige over akslen på traileren, går vinkelret ind på
> motorcyklen og sidder bag(!) motoren, som må regnes for at indeholde en
> større del af modellens samlede vægt - Har Ducatien en vægtfordeling á
> 50/50 vil tyngdepunktet være at finde midt imellem hjulene, hvilket
> svarer til ihvertfald 20 cm foran trailerakslen!!
>
> Derudover er det min erfaring at påløbsbremse er en behagelig ting, selv
> når blot transporten drejer sig om én enkelt motorcykel (min mest
> transporterede mc er en Suzuki RGV 250)!
>
> Endeligt kan selv 3000,-kr. + dansk indregistreringsballade være dyr
> hvis
> traileren entydigt er til motorcykler.
> Lidt mere end det dobbelte for "HPU 850", der i tilgift også har
> påløbsbremse, kan være en fornuftig investering for en mere alsidig
> (læs: jævnlig!) brug af traileren :-/
>
> --
> Armand.
> (der selvfølgelig ytrer ud fra jydske synspunkter, og forøvrigt har
> noget nær den ultimative trailer til mc-kørsel)
>
>
>
>
>



Albert (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Albert


Dato : 04-04-02 17:00

du skal da ha en til 2 bikes, så kan du købe en ekstra og sælge herhjemme og
din tur er betalt

mvh Albert der også sukker efter en MC trailer...

"Buck" <buck.@sol.dk> wrote in message
news:3cac507d$0$5271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det var iøvrigt denne her jeg havde kig på:
>
>
http://www.polo-motorrad.de/polo-shop/eurobike/eb_content_search_stichW_erg.
>
php?sessionID=2a6622a720bf37b1a3eda6e0939b29c1@38471976&companyID=3&countryI
> D=1&languageID=1&stichwort=Sporttrailer MT 500&limit2print=20&limitFrom=0#
>
> --
> /Buck
> CB 550 F1 ´75
> CZ 180 ´01
> "BLACK MAGIC Top Fuel Racing - Jon Iversen" <Jon@NOSPAMblackmagic.dk>
skrev
> i en meddelelse news:3cac4a1f$0$11914$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Buck" <buck.@sol.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3cac43f2$0$5248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > På dk.videnskab.jura fik jeg følgende svar:
> > >
> > > > Kan man købe en Trailer i Tyskland og få plader på den i Danmark?
> > >
> > > Ja det er de seneste år blevet meget nemt.
> > > Alt hvad du behøver er en såkaldt Data-erklæring. Dette er en blanket
> som
> > > skal udfyldes af køretøjsfabrikant, fabrikantens repræsentant eller et
> > > anerkendt prøvningslaboratorium..
> > > Dvs. at du skal henvende dig til fabrikken eller en autoriseret
> forhandler
> > > her eller i Tyskland og få en af dem til at skrive under på at
køretøjet
> > > opfylder nogle EUkrav. Erfaringsmæsigt er det nær umuligt at få en
dansk
> > > forhandler til at skrive under på sådan en attest, da parallelimport
jo
> > ikke
> > > ligefrem gavner deres forretning. Fabrikken er som regel heller ikke
> > > behjælpelig da de også vil beskytte deres forhandlere i DK.
> > > Tilbage er så de tyske forhandlere. Hvis du køber traileren hos en
sådan
> > er
> > > det ikke noget problem. Køber du privat er det som regel muligt mod en
> > > beskeden betaling idet det egentlig kun drejer sig om en underskrift
og
> et
> > > stempel.
> > >
> > > > Den er TÜV godkendt i Tyskland, men den skal vel synes i danmark?
> > >
> > > Ja, og du skal til synet medbringe dataerklæringen samt evt tidligere
> tysk
> > > registreringsattest. Nogle forhandlere må kun sælge brugte trailere
til
> > > udlandet. Traileren regnes dog som brugt efter bare en dags
registrering
> > på
> > > tyske plader.
> > > Vær opmærksom på at reglerne omkring lygter og reflekser er lidt
> > anderledes
> > > her i landet.
> > >
> > > > Skal der betales afgift?
> > >
> > > Nej, der er ikke afgift på registrering af anhængere til
godstransport.
> > >
> > > Jeg kan sende dig dataerklæringen som en Wordfil hvis du ønsker det.
> > > Er den trailer du vil købe fra Böckmann kan jeg hjælpe med at anvise
en
> > > forhandler som jeg samarbejder med.
> > >
> > > Skriv hvis du har flere spørgsmål
> > >
> > > Mvh. HG
> > >
> > > --
> > > /Buck
> > > CB 550 F1 ´75
> > > CZ 180 ´01
> > >
> > >
> > Man kan også bare købe den i Tyskland,- tage den med hjem,- lave en
> tegning
> > af skidtet som "fabrikant",-
> > sende tegning til godkendelse ( så vidt jeg husker:
> > indenrigsministeriet/justits ?? )... da man kan lave trailer
> > til max 750kg total uden bremser,- skal der ikke beregninger til
> bremserne.
> > Det kostede 250 eller 400 kr. kan
> > ikke huske på nuværende.
> > Den erklæring man så får gælder for 1 stk. Den tager man så med til
> > synshallen,- som syner den, ( og undersøger
> > om den er bygget som erklæringen siger..)
> > Så er den på gaden,- efter registrering selvfølgelig.
> > Hvis min hukommelse ikke "spøger med mig" kan få en 10 stk's erklæring
for
> > 2500.kr. I tilfælde af man er flere der
> > er med på ide'en,- Men så skal de være nøjagtig ens!
> >
> > Jon.
> >
> >
>
>



Buck (05-04-2002)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 05-04-02 07:27

tjae... nu skal der jo heller ikke så meget til at tjene en tur på 50km
hjem...
Jeg bor 400m fra grænsen

--
/Buck
CB 550 F1 ´75
CZ 180 ´01
"Albert" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
news:3cac78d6$0$10892$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> du skal da ha en til 2 bikes, så kan du købe en ekstra og sælge herhjemme
og
> din tur er betalt
>
> mvh Albert der også sukker efter en MC trailer...
>
> "Buck" <buck.@sol.dk> wrote in message
> news:3cac507d$0$5271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det var iøvrigt denne her jeg havde kig på:
> >
> >
>
http://www.polo-motorrad.de/polo-shop/eurobike/eb_content_search_stichW_erg.
> >
>
php?sessionID=2a6622a720bf37b1a3eda6e0939b29c1@38471976&companyID=3&countryI
> > D=1&languageID=1&stichwort=Sporttrailer MT
500&limit2print=20&limitFrom=0#
> >
> > --
> > /Buck
> > CB 550 F1 ´75
> > CZ 180 ´01
> > "BLACK MAGIC Top Fuel Racing - Jon Iversen" <Jon@NOSPAMblackmagic.dk>
> skrev
> > i en meddelelse news:3cac4a1f$0$11914$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > "Buck" <buck.@sol.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3cac43f2$0$5248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > På dk.videnskab.jura fik jeg følgende svar:
> > > >
> > > > > Kan man købe en Trailer i Tyskland og få plader på den i Danmark?
> > > >
> > > > Ja det er de seneste år blevet meget nemt.
> > > > Alt hvad du behøver er en såkaldt Data-erklæring. Dette er en
blanket
> > som
> > > > skal udfyldes af køretøjsfabrikant, fabrikantens repræsentant eller
et
> > > > anerkendt prøvningslaboratorium..
> > > > Dvs. at du skal henvende dig til fabrikken eller en autoriseret
> > forhandler
> > > > her eller i Tyskland og få en af dem til at skrive under på at
> køretøjet
> > > > opfylder nogle EUkrav. Erfaringsmæsigt er det nær umuligt at få en
> dansk
> > > > forhandler til at skrive under på sådan en attest, da parallelimport
> jo
> > > ikke
> > > > ligefrem gavner deres forretning. Fabrikken er som regel heller ikke
> > > > behjælpelig da de også vil beskytte deres forhandlere i DK.
> > > > Tilbage er så de tyske forhandlere. Hvis du køber traileren hos en
> sådan
> > > er
> > > > det ikke noget problem. Køber du privat er det som regel muligt mod
en
> > > > beskeden betaling idet det egentlig kun drejer sig om en underskrift
> og
> > et
> > > > stempel.
> > > >
> > > > > Den er TÜV godkendt i Tyskland, men den skal vel synes i danmark?
> > > >
> > > > Ja, og du skal til synet medbringe dataerklæringen samt evt
tidligere
> > tysk
> > > > registreringsattest. Nogle forhandlere må kun sælge brugte trailere
> til
> > > > udlandet. Traileren regnes dog som brugt efter bare en dags
> registrering
> > > på
> > > > tyske plader.
> > > > Vær opmærksom på at reglerne omkring lygter og reflekser er lidt
> > > anderledes
> > > > her i landet.
> > > >
> > > > > Skal der betales afgift?
> > > >
> > > > Nej, der er ikke afgift på registrering af anhængere til
> godstransport.
> > > >
> > > > Jeg kan sende dig dataerklæringen som en Wordfil hvis du ønsker det.
> > > > Er den trailer du vil købe fra Böckmann kan jeg hjælpe med at anvise
> en
> > > > forhandler som jeg samarbejder med.
> > > >
> > > > Skriv hvis du har flere spørgsmål
> > > >
> > > > Mvh. HG
> > > >
> > > > --
> > > > /Buck
> > > > CB 550 F1 ´75
> > > > CZ 180 ´01
> > > >
> > > >
> > > Man kan også bare købe den i Tyskland,- tage den med hjem,- lave en
> > tegning
> > > af skidtet som "fabrikant",-
> > > sende tegning til godkendelse ( så vidt jeg husker:
> > > indenrigsministeriet/justits ?? )... da man kan lave trailer
> > > til max 750kg total uden bremser,- skal der ikke beregninger til
> > bremserne.
> > > Det kostede 250 eller 400 kr. kan
> > > ikke huske på nuværende.
> > > Den erklæring man så får gælder for 1 stk. Den tager man så med til
> > > synshallen,- som syner den, ( og undersøger
> > > om den er bygget som erklæringen siger..)
> > > Så er den på gaden,- efter registrering selvfølgelig.
> > > Hvis min hukommelse ikke "spøger med mig" kan få en 10 stk's erklæring
> for
> > > 2500.kr. I tilfælde af man er flere der
> > > er med på ide'en,- Men så skal de være nøjagtig ens!
> > >
> > > Jon.
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408669
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste