Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kontrastrige uv-foto
Fra : Joern Martin Raun

Dato : 01-04-02 00:36

Vordan kan man få kraftige, kontrastrige dybt blå farver ved
undervands-fotografi ?
Det er ligegyldigt vilken objektiv jeg bruger, blåtoner bliver mer eller
mindre ikke kontrastrige nok.
Håber i kan hjælpe mig.

På forhond tak
JMR

Fra : itgrafen

Dato : 01-04-02 08:53

"Joern Martin Raun" skrev d. 01-04-02 00:36 dette indlæg :
> [...]
> undervands-fotografi ?
> Det er ligegyldigt vilken objektiv jeg bruger, blåtoner bliver mer

Det her spørgsmål glæder jeg mig meget til at se svar på.
Jeg ville øge kontrasten i Photoshop selv, men det ville da være
betydeligt bedre at få kontrasten og farverne med fra starten af.

dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Svendsen

Dato : 01-04-02 23:04

Desværre er der nok ikke andet end et filter der måske kan afhjælpe prob.
Men det tager selvfølgelig en del af det i forvejen svage lys.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-04-02 11:07

"Joern Martin Raun" skrev...
> [...]
> undervands-fotografi ?
> Det er ligegyldigt vilken objektiv jeg bruger, blåtoner bliver mer eller

Brug en diasfilm som f.eks. Provia 100 fra Fuji.
Den gamle version (ikke 100F) gav kæmpehøj kontrast
og smæk på farverne, især i det blå og røde område.
Provia 100F er lidt mere afdæmpet.
Skal underbelyses 1/3 blænde for den højeste farvemætning.
Desværre kræver det _meget_ lys, og det er også lidt mere
bøvlet at fåp lavet papir billeder bagefter...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Joern Martin Raun

Dato : 02-04-02 15:13

[...]

Det var lige det svar jeg har ventet på.

Mange tak til Peter Schrøder :)
Ps. Diafilm? Det gør ikke noget Peter, jeg fotograferer aligevel kun med
denne slags film.

Med venlig hilsen
Joern Martin Raun
www.fotosub.dk