[VB6] MS Sql Server
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 31-03-02 18:10

Hej NG

Man skal jo videre - jeg har indtil nu kun brugt Access som Database, men er
nu gået et skridt videre med MS SQL Server. Jeg har fået importeret min
database over i MSSql og forsøger at åbne databasen men men..

Jeg bruger: DAO 3.51

Set WRK = Workspaces(0)
Set DTA = WRK.OpenDatabase(\\[MinServer]\[SQLLib]\[Database.mdf])

Men får meddelsen at databasen er optaget andet sted.... Jeg har også prøvet
Northwind databasen som ligger i MSSql - får samme fejl...

Er der nogen der har eksempler på connection til MS SQL gerne i DAO men jeg
er ved at konvertere en del af vores applikationer fra DAO til ADO så
eksempler i ADO er også meget velkommen.

Hilsen Johnny

Fra : Niels

Dato : 31-03-02 19:48

Når du skal arbejde med Sql-server via DAO, så skal du bruge en ODBC
connection.
Navnet på en ODBC connection kaldes et DSN.
Den oprettes via control-panelet eller via Administrative Tools, alt efter
hvilket OS
du køre med. Og husk opret altid ODBC connections under System DSN (altså
ikke User DSN).

Hvis du har oprettet en DSN med navnet "MyODBC" skulle du kunne åbne
databasen på
følgende måde:

Set DTA = WRK.OpenDatabase("Northwind", _
dbDriverNoPrompt, True, _
"ODBC;DATABASE=pubs;UID=BrugerID;PWD=PassWord;DSN=MyODBC")

- Niels G.

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 01-04-02 11:09

Hej Niels

Jeg var lidt for hurtigt med at søge hjælp - har fundet ud af det. Jeg tror
nok at jeg vil benytte ADO i stedet for DAO

Men tak for foreslaget

Johnny

Fra : Niels G

Dato : 02-04-02 08:47

Her er der et eksempel på hvordan du får en ADO connection, ved hjælp af
ODBC.

Dim m_oCon As ADODB.Connection
Set m_oCon = New ADODB.Connection
m_oCon.Open DSN="DSN=MyODBC; UID=PassWord; PWD=BrugerID"