XHTML/XML i FP2002
Fra : JSB

Dato : 31-03-02 13:05

Når man benytter Frontpage 2002 er der ved brug af HTML-visning en mulighed
for, ved højreklik, at anvende XML-formateringsregler.
Jeg har ved læsning rundt omkring på nettet fået opfattelsen af, at det er
tilrådeligt at benytte disse regler i sine nye fremtidige dokumenter. Er I
enige?

I givet fald bør jeg så ikke, ved oprettelsen af nye FP2002-dokumenter,
manuelt tilføje en række yderligere oplysninger allerøverst på siderne inden
<head></head> (som set på fx www.html.dk)?:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"DTD/xhtml1-strict.dtd">

Har nogen et bud på, hvorfor Frontpage ikke automatisk opdaterer disse
oplysninger, når "Anvend XML-formateringsregler" vælges?

Findes der nogle gode programmer, der checker og automatisk "opdaterer"
gamle HTML-dokumenter (hvis det er muligt) til den nye XHTML-standard?
Mine overvejelser går på, at jeg på arbejdet har en række FP2000-brugere,
der gerne skulle begynde at anvende den nye standard (hvis muligt).
Alternativt skal vi jo have dem opdateret til den nye FP2002 ($) ;o(

Mvh
Jesper

PS: Xposted: dk.edb.internet.webdesign.frontpage,
dk.edb.internet.webdesign.html