Beskyttelse af billeder i FP2000
Fra : Hans

Dato : 31-03-02 09:22

På mange hjemmesider kan man ikke højreklikke på billeder for at downloade
dem.
Der kommer en popup med det er forbudt eller ligende.
Kan det laves i FP2000 og evt hvordan ?

Mvh Hans

Fra : Camilla Scharff

Dato : 31-03-02 14:25

"Hans" <hans.nospam@pc.dk> skrev...
> På mange hjemmesider kan man ikke højreklikke på billeder for at downloade
> dem.
> Der kommer en popup med det er forbudt eller ligende.
> Kan det laves i FP2000 og evt hvordan ?

Nej, det kan ikke laves direkte i FP, men ved hjælp af et javascript.
Du skal i øvrigt vide, at det overhovedet ikke forhindrer brugeren i at
downloade dine billeder (eller andet, du har liggende på din side), da der
findes mange andre metoder til dette - og *hvis* brugeren virkelig _vil_
stjæle dine fotos, så skal vedkommende nok få det gjort!!
I øvrigt gør størstedelen af disse javascripts det, at de fjerner muligheden
for at benytte højreklik på siden - og det betyder samtidig, at man fjerner
en bunke andre - nyttige - egenskaber, bl.a. genvej til udskrivning af
siden, vis kilde, åbn i nyt vindue osv. Alt i alt er disse javascripts stort
set fuldstændig tåbelige at sætte på sin side - hvis du vil lægge billeder
ud, som du absolut ikke er interesseret i, at andre skal kunne låne, så vil
jeg anbefale dig slet ikke at lægge dem på nettet - eller bruge mulighederne
for at sætte navn mv. på selve billedet, som yderligere kan "slices" i flere
dele vha. billedbehandlingsprogrammer.

Mvh. Camilla *indædt modstander af ingen-højreklik-scripts*

Fra : Nostr@

Dato : 01-04-02 00:37

Der er ingen grund til at fjerne den mulighed for at højre-klikke på din
side......alle der sidder med IE6 kan hente dem alligevel.....Men der findes
andre scripte som kan forhindre det (medmindre man vil tage et screenshot af
billederne)......Jeg kan desværre ikke huske hvorjeg har set det, men prøv
at søge efter det.

--

Venlig hilsen/Best Regards

Nostr@

_-\^--^/-_
<(@@)>
o00o-(_)-o00o
Http://www.webkrogen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-02 00:41

Mon, 1 Apr 2002 01:36:30 +0200, skrev "Nostr@" <nostra@jyde.dk>:

Hej Nostr@.

Læs venligst
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>

Tak.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Nostr@

Dato : 01-04-02 01:01

Hold da kæft hvor er du smålig

--
Nostr@

_-\^--^/-_
<(@@)>
o00o-(_)-o00o
Http://www.webkrogen.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-02 01:16

Mon, 1 Apr 2002 02:01:23 +0200, skrev "Nostr@" <nostra@jyde.dk>:

>Hold da kæft hvor er du smålig

En signatur på 12 linjer er ikke smålig, den er stor.

Og bundcitering er irriterende og gør det besværligt, at finde ud
af, hvad der er svaret på + at indlæg kan ende med at blive
megalange.

Fut: news:dk.admin.netikette

Fra : jens

Dato : 01-04-02 12:18

hej knud
får du ikke ondt i hoved af at brokke dig lad dog folk citere det de
vil du kan jo bare få en ADSL forbindelse så koster det ikke extra
om de citere 50000 linier

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-04-02 13:37

Mon, 1 Apr 2002 11:18:25 +0000 (UTC), skrev jens
<j.bastrup@pc.dk>:

>får du ikke ondt i hoved af at brokke dig lad dog folk citere det de
>vil du kan jo bare få en ADSL forbindelse så koster det ikke extra
>om de citere 50000 linier

Det har intet med hastigheden at gøre, men irritation ved læsning
og skulle scrolle gennem et eller to ekstra vinduer p,gr.a.
megalange bundciteringer/store signaturer.

Samtidig gør det læsningen meget mere overskueligt, når man
citerer efter netiketten.

Når du fortæller en vittighed, så fortæller du vel heller ikke
pointen først?

Fra : Hans

Dato : 31-03-02 22:07

Har fået html koden Tak