Skinnende ren mc
Fra : Jonas Holt

Dato : 31-03-02 00:51

Jeg lærte noget helt nyt i fredags

Jeg løb på en suzuki choppermodel på en Metax i Aalborg - og den var godt
nok skinnende ren. Han måtte da have brugt timer på at få den så ren og
velpudset? Nej! sagde han. Når han havde vasket cyklen overhældte han bare
cyklen med en ½ spand vand med 2 spiseskefulde afspændingsmiddel og lod så
Vorherre om resten! Så er der aldrig en kalkplet tilbage. Han sagde
yderligere at det ikke skader lakken.
Og når afspændingsmidlet kan lave skinnende rene og klare glas og bestik i
en opvaskemaskine, hvorfor skulle det så ikke kunne tage kalkpletterne på en
mc? Jeg har allerede prøven på Hondaen - og kan da kun give rådet videre og
samtidig fortælle at det virker for mig

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 31-03-02 08:35

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> wrote in message
> [...]
> cyklen med en ½ spand vand med 2 spiseskefulde afspændingsmiddel og lod så
> Vorherre om resten! Så er der aldrig en kalkplet tilbage. Han sagde

whattt ??? Det lyder sku for godt til at være snadt.... Jeg bruger normalt
laaaang tid på at få håndtørret maskinen med vaskeskind, netop for at undgå
kalkpletter... DET skal prøves !!!

tarker for rådet..

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-03-02 09:24

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cyklen med en ½ spand vand med 2 spiseskefulde afspændingsmiddel og lod så

Afspændingmiddel er sådan noget man hælder i en opvaskemaskine, ikke?

Mvh Thomas (der aldrig har haft en opvaskemaskine, men har en kæreste
istedet :))

Fra : Armand

Dato : 31-03-02 09:31

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en

> Mvh Thomas (der aldrig har haft en opvaskemaskine, men har en kæreste
> istedet :))

AV!
Pas på!!

Se blot hvorledes det gik med mig, blot fordi jeg kom til at omtale
Jon's Ann-Rikka som "Kranen"

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-03-02 11:40

> [...]
>
> AV!
> Pas på!!
>
> Se blot hvorledes det gik med mig, blot fordi jeg kom til at omtale

LOL ja ok, men Camilla læser vist ikke med her.

Mvh Thomas

Fra : Kim Hansen

Dato : 31-03-02 10:31

> Afspændingmiddel er sådan noget man hælder i en opvaskemaskine, ikke?
>
> Mvh Thomas (der aldrig har haft en opvaskemaskine, men har en kæreste
> istedet :))

Så behøver du det jo heller ikke til cyklen den kan hun vel også klare?

Mvh. Kim

Fra : Per Emborg

Dato : 31-03-02 10:48

Ok så smider vi sku da bare MCen i opvaskemaskinen :)

Honda X-eleven
Per Emborg
www.skanderborgmc.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-03-02 11:45

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse

> Så behøver du det jo heller ikke til cyklen den kan hun vel også klare?
>
> Mvh. Kim

Nej den klare jeg. Og jeg laver osse mad, så det er en arbejdsdeling.

Mvh Thomas

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-03-02 11:55

> Afspændingmiddel er sådan noget man hælder i en opvaskemaskine, ikke?

Jo, og det man hælder i vaskemaskinen (den man vasker tøj i:) hedder
skyllemiddel, fx bamseline. Det skal du ikke hælde over cyklen, for de
parfumer der er i skyllemiddel er under alvorlig anklage for at være
kræftfremkaldende.

> Mvh Thomas (der aldrig har haft en opvaskemaskine, men har en kæreste
> istedet :))

Akja, det er hårdt at være single...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Thomas Hjort

Dato : 31-03-02 12:02

> [...]
> skyllemiddel, fx bamseline. Det skal du ikke hælde over cyklen, for de
> parfumer der er i skyllemiddel er under alvorlig anklage for at være

Nå, ka' en MC få kræft? Hvordan ved man den er ramt og hvor gør det ondt? ;)

Mvh Thomas

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-03-02 13:06

> Nå, ka' en MC få kræft? Hvordan ved man den er ramt og hvor gør det ondt?
;)

Min lyder somom den har det hver gang jeg er nødsaget til at slå over på
reservetank

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 31-03-02 17:54

> ;)
>

> Min lyder somom den har det hver gang jeg er nødsaget til at slå over på
> reservetank

Prøv med en gang karb. sprit... Måske det hjælper??!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Ole Baun

Dato : 01-04-02 12:04

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> ;)
>
> Min lyder somom den har det hver gang jeg er nødsaget til at slå over på
> reservetank

Bruger du ikke triptælleren til at holde øje med hvornår der skal tankes ?

Jeg tror ikke jeg har været på reservetanken mere end en gang, og det var en
gang hvor jeg ville finde ud af hvor langt den kunne køre inden det blev
nødvendigt at åbne for reserven.

Ole Baun
CB 500, ´96, 94 kkm

Fra : Jonas Holt

Dato : 01-04-02 18:20

> Bruger du ikke triptælleren til at holde øje med hvornår der skal tankes ?

Jeg tanker da aldrig inden jeg går på reserve - og min cykel hoster da somom
den havde lungekræft hver gang jeg skal dreje over på reserve...

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jakob Barfod

Dato : 03-04-02 08:19

> [...]
> skyllemiddel, fx bamseline. Det skal du ikke hælde over cyklen, for de
> parfumer der er i skyllemiddel er under alvorlig anklage for at være

....og det værste ville jo være en motorcykel med kræfter.

Haha.

--
Jakob

Fra : Kenneth T

Dato : 31-03-02 12:26

> Når han havde vasket cyklen overhældte han bare
> cyklen med en ½ spand vand med 2 spiseskefulde afspændingsmiddel og lod så
> Vorherre om resten!

Det virker også hvis man, som jeg, bruger regnvand til at skylle med...

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-03-02 13:07

> Det virker også hvis man, som jeg, bruger regnvand til at skylle med...

Har du bedre forbindelser end vi andre

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-03-02 14:34

> så

Jeps, det gør jeg også selv, og det løser problemet med kalkpletterne 100%

> Har du bedre forbindelser end vi andre

*lol* - Man kan jo få de der popsmarte regnvandsopsamlere, men i mit
tilfælde er det nu bare en stor murerbalje, der tilfældigvis står for enden
af en tagrende

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Kenneth T

Dato : 31-03-02 15:36

> Har du bedre forbindelser end vi andre

...måske, det regner næsten altid når jeg skal på tur...:)

Nej. seriøst, jeg har en regnvandsbeholder på 1000liter.

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-03-02 17:01

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev
>Når han havde vasket cyklen overhældte han bare
> cyklen med en ½ spand vand med 2 spiseskefulde >afspændingsmiddel og lod

Afspændingsmiddel tilføjet til indkøbslisten!
Tak for tippet
Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Pein

Dato : 31-03-02 21:45

Hvis det er rigtigt, er det da vist årets tip. Det skulle næsten give en
præmie.

/Pein

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-03-02 22:10

Pein wrote:

> Hvis det er rigtigt, er det da vist årets tip. Det skulle næsten give en
> præmie.

Samme effekt opnåede jeg da jeg havde en mørkeblå bil. Jeg brugte bare en
hættefuld eddike i en halv spand vand. Og vaskeskindet bløver rigtigt blødt
igen.

Ib Jakobsen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-03-02 22:19

"Pein" skrev > Hvis det er rigtigt, er det da vist årets tip. Det skulle
næsten give en
> præmie.
>
> /Pein

jepper, bare jeg vidste det for 3 år siden, da jeg købte ymerhatten Hold
kæft hovr har jeg dog hadet de kalkpletter, skal købe noget
afspændingsmiddel imorgen !