Overbelåning af gammel bil ?
Fra : Ole Holte

Dato : 30-03-02 23:01

Kan alle godt overbelåne en gammel bil ?
Se Tingbladet.dk - gratis søgning - fritekst

Tingbladet den 26.03.2002
Bilbogen - Ejerpantebreve, Pantebreve og Skadesløsbreve i køretøjer

Meddelelsesnr. T21032002-5446

Ejerpantebreve anmeldt den 25.02.2002

Pantsætter
Gt Biler V Torben Gosvig
Ambolten 7
6000 Kolding

Pant
Stelnr.: VF33CKDZ210215713
Type: PEUGEOT 309 indreg. første gang i 1990
Beløb: 2.300.000

altså 2,3 millioner for en bil der max er 20.000 værd i handel
Det må være fanden selv der har givet lån i sådan noget brass :0)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-03-02 23:24

"Ole Holte" <holte@ofir.dk> skrev :

>altså 2,3 millioner for en bil der max er 20.000 værd i handel
>Det må være fanden selv der har givet lån i sådan noget brass :0)

Eller også læser du teksten som fanden læser biblen :)

Du kan ikke udlede ret meget af teksten , andet end der er taget pant
i bilen - pantet kan vær een del af noget andet , f.eks en samlet gæld
til Told/skat på 2.3 mill.

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : CO

Dato : 31-03-02 00:45

> altså 2,3 millioner for en bil der max er 20.000 værd i handel
> Det må være fanden selv der har givet lån i sådan noget brass :0)

Pant betyder ikke nødvendigvis at der tale om et billån., det kan jo
være at det er en anden han har skyldt penge, som har gået rettens
vej og fået pant i eksempelvis bilen.

og det betyder at ejeren af bilen ikke kan sælge den uden at overdrage
hele beløbet til den der har pantet !

m.v.h.
Claus

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-03-02 00:48

"Ole Holte" <holte@ofir.dk> skrev Sat, 30 Mar 2002 22:01:11 +0000 (UTC)

>Kan alle godt overbelåne en gammel bil ?

Det kan man næppe. Men bilen kan efterfølgende være taget i pant, som
(delvis) dækning for en langt større gæld.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : alexbo

Dato : 31-03-02 09:52

Ole Holte <holte@ofir.dk> skrev

> Kan alle godt overbelåne en gammel bil ?
> Se Tingbladet.dk - gratis søgning - fritekst

Næste gang du spørger om noget lign. vil jeg anbefale dig at anonymisere
spørgsmålet,
jeg kender en del brugtvognsforhandlere, nogle af dem har en kort lunte og
et arrigt sind.

Ud over snageeffekten var der jo ingen grund til at brige navn og adresse.

mvh
Alex Christensen

Fra : Poul Christensen

Dato : 31-03-02 09:55

"Ole Holte" <holte@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:8975cfa5fc0aa56431ab729a06a6cfde.81764@mygate.mailgate.org...
> [...]

> altså 2,3 millioner for en bil der max er 20.000 værd i handel
> Det må være fanden selv der har givet lån i sådan noget brass :0)

En smule flere undersøgelser viser at der tilsyneladende er tale om flådepant i 44 gamle biler, så den helt store overbelåning er der næppe tale om.

PoulC
poulc@ofir.dk