Åben hjelm som sidder???????
Fra : J&B

Dato : 30-03-02 21:44

Hjææælp hvor kan jeg købe en åben hjelm som sidder ind til hovedet. Sidste
år købte jeg en , men den sidder nærmest flere cm ud fra hovedet på grund af
indmaden i den. Nu har jeg ved bakkens åbning set flere med en åben hjelm
som smyger sig til hovedet. Har de købt en for lille hjelm og så fjernet
indmaden eller hvad???
Håber at der er en af jer som kan andbefale en hjelm som sidder.
På forhånd tak. Med Venlig Hilsen B.Madsen.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-03-02 22:31

> som smyger sig til hovedet. Har de købt en for lille hjelm og så fjernet
> indmaden eller hvad???

Det er da nok være noget af det dummeste du kan gøre...

Der er en temmelig god grund til at indmaden er der!

Fra : Bjerregaard. www.amc~

Dato : 31-03-02 03:24

En hjelm er nu engang ikke et stykke mode, nu nævner du heller ikke noget om
hvad det er for en type du har, men BMW laver en udmærket hjelm til 2995,-
kr, ligesom du kan få Caberg, Fazer o.s.v. Men du skal selvfølgelig prøve
disse, find en forhandler i nærheden af hvor du bor, og husk, en hjelm er
ikke mode, men sikkerheds udstyr.

Mvh Allan Bjerregaard

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 01-04-02 19:04

"Bjerregaard. www.amck.dk" <st1100@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse, find en forhandler i nærheden af hvor du bor, og husk, en hjelm er

Jeg købte i februar 2001 en åben hjelm, en SHOEI RJ-AIR 2, hos en
forhandler i Tyskland via internettet.
Den sidder perfekt, men jeg var først inde hos en dansk forhandler og prøve
hvilken størrelse jeg skulle bruge.
Husk at den skal sidde netop så stramt at den ikke kan rystes af, selv om
hageremmen ikke er spændt.
Forhandleren hed MOTOSHOP BERNERS http://www.motoshop-berners.de/index.html
(Motoshop.Berners@t-online.de).
Den kostede 300,- DM og med forsendelse og Post Danmarks gebyr blev prisen
ialt 1.230,77 Kr.
Med venlig hilsen
Jørgen Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)