Træningsdagbog til Mac
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-03-02 22:01

Nogen der har erfaringer med en art "træningsdagbog" til Mac? Altså
noget software i stil med det danskudviklede "Træningsdagbogen", der kan
holde styr på udfoldelser ift. løb og cykling (m.m.m) og som virker
temmelig sejt (men desværre kun kører på Windows):

http://www.science-sportsware.dk/dansk/index.htm

Jeg har ikke så megen forstandpå hvad sådan noget skal kunne, men er
lidt teknofil, og foretrækker at klare "papirarbejde" på skærmen.
Desuden har jeg for nylig (for frste gang i mit liv) bestemt mig for at
begynde at gøre noget ved fysisk udfoldelse på cykel og til løbs - og
kunne godt tænke mig noget software, der generer et overblik over de
fremskridt, jeg bestemt forventer.

-j

--
27.03.02 - 01.04.02:
Sommerhus ved Rørvig med sol og 9600-forbindelse pr. GSM.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 31-03-02 08:20

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> [...]
> begynde at gøre noget ved fysisk udfoldelse på cykel og til løbs - og
> kunne godt tænke mig noget software, der generer et overblik over de

Har du cyklet til Rørvig ??

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 14:39

> Har du cyklet til Rørvig ??

Ikke denne gang, desværre. Til gengæld har jeg sat mig for at løbetræne
hver anden dag heroppe - og genopfandt forleden glæden ved mountainbike.
Det skete på Skov- og Naturstyrelsens nye "MTB Ruten". Det er foreløbig
blevet til to gode løbeture i sand og grus og på sten med udsigt over
det blikstille vand. Mam!

Det er viel spass at løbetræne på disse kanter, hvor stand og skov er
langt mere motiverende faktorer end den sædvanlige tre københavnske søer
med alt for mange folk og alt for lidt spræl. Hvis jeg kan holde dampen
oppe når jeg kommer hjem, skal jeg overveje at deltage i et egentligt
motionsløb hen over sommeren. Vildt og ganske nyt for mig; noget jeg
ikke ville have drømt om for bar eet år siden. Ak ja... man dropper
smøgerne, og inden man får set sig om er man begyndt at løbetræne to
gange om ugen, interesserer sig for energirigtige fødevarer og læser
kataloger fra "Sports Master" og kigger på pulsure og løbesoftware - og
løber tilmed i tærren. Forsøger at kombinere det bedste fra alle
verdener.

"Janus 2.0 - med ny og forbedret formel".

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-02 21:37

janus@dev.null.dk (Janus Sandsgaard) writes:

> Det er viel spass at løbetræne på disse kanter, hvor stand og skov er
> langt mere motiverende faktorer end den sædvanlige tre københavnske søer
> med alt for mange folk og alt for lidt spræl. Hvis jeg kan holde dampen

Tag toget et par stationer ud. Fx vestvolden.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 22:01

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Tag toget et par stationer ud. Fx vestvolden.

Hvad er Vestvolden?

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-02 22:20

janus@dev.null.dk (Janus Sandsgaard) writes:

> Hvad er Vestvolden?

http://www.vestvolden.dk/

Der er en hel del grønt, et par togstationer og en enkelt motorvej.
Den skal du bare løbe udenom.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 22:27

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> http://www.vestvolden.dk/ Der er en hel del grønt, et par togstationer og
> en enkelt motorvej. Den skal du bare løbe udenom.

Kool at der er websider. Hvordan kan det forresten være at du er
lokalkendt i Københavns-området?

Stadig: Det holder altså rigtig meget, at man kan træde ud af oveddøren
og direkte ud i nydningen<tm> frem for at skulle cykle eller s-toge sin
frem til løbeområderne.

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-04-02 10:39

janus@dev.null.dk (Janus Sandsgaard) writes:

> Kool at der er websider. Hvordan kan det forresten være at du er
> lokalkendt i Københavns-området?

Et langt liv, og lidt alvidenhed.

> Stadig: Det holder altså rigtig meget, at man kan træde ud af oveddøren
> og direkte ud i nydningen<tm> frem for at skulle cykle eller s-toge sin
> frem til løbeområderne.

Har du overvejet at flytte?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 01-04-02 12:48

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Har du overvejet at flytte?

Ja, og lave et kollektiv sammen med nogle venner med børn og gris osv.
VI lægger ud med et prøve at holde noget ferie sammen i en hytte. Hvor
finder vi en hytte med plads til 10 - 12 mennesker med masser af plads
til tre nybagte børnefamilier, køkkenplad og dejlige omgivelser til løb
og den slags?

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-04-02 16:02

In article <1f9yrh7.ar0th9tkc5ncN%janus@dev.null.dk>,
janus@dev.null.dk (Janus Sandsgaard) wrote:

> børn og gris

Min erfaring siger mig at det er nogenlunde det samme.

Fra : Christian Bech

Dato : 01-04-02 20:23

> Min erfaring siger mig at det er nogenlunde det samme.

Virkelig? Er det sidste egentlig mere socialt acceptabelt end det
første?

FUUUUUUUUUT!

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-04-02 20:29

In article <1f9z5b5.14lymbv149ov3aN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Virkelig? Er det sidste egentlig mere socialt acceptabelt end det
> første?

Det kommer an på hvad man bruger dem til. Det er fx helt acceptabelt at
spise grise og have børn i sengen. Gør man det omvendte, er man vist ude
i noget snavs.

> FUUUUUUUUUT!

Nul putte.

Fra : thomas tomcat

Dato : 02-04-02 23:37

d. 01/04/2002 12:47 skrev Janus Sandsgaard på janus@dev.null.dk i artiklen
> [...]

> finder vi en hytte med plads til 10 - 12 mennesker med masser af plads
> til tre nybagte børnefamilier, køkkenplad og dejlige omgivelser til løb

Een af mine bedste blandet-aldersgruppe ferier var i en lejet ødegård. Kold
sne og varm sauna. Og voksne som var en anelse mere nærværende end
derhjemme.

Aner dog ikke, hvor det var. Vi kørte i mindst fire timer op i Sverige,
husker jeg.

Men der er masser af den slags. Kommer an på jeres pengepung.
Der er noget, der hedder www.sverige-info.dk -- bare noget, jeg så på et
katalog, for jeg har ikke selv penge til den slags ferier, så jeg checker
ikke.
Der' osse masser af udlejning i DK. (osse til 12 personer) Igen; hvad vil
i max betale, tag det dér fra.

Thomas

Fra : Sebastian Løck

Dato : 02-04-02 12:33

janus@dev.null.dk (Janus Sandsgaard) wrote in message news:<1f9xmm3.dbg6vkxr7xdhN%janus@dev.null.dk>...

> Hvad er Vestvolden?
Endnu en 4-togsindvandrer. Har du egentlig opholdstilladelse i orden
for at komme tilbage til staden?

Vestvolden er den vestlige del af den ydre forsvarsanlæg. En
københavner plejer at gå tur på volden grundlovsdag.
Før industrialiseringen kom til Danmark, måtte der ikke bygges mellem
de indre forsvarsanlæg (det der i dag er østre anlæg, botanisk have
mv.) og de ydre forsvarsanlæg. Der måtte heller ikke anlægges buske
eller træer, stadens fjender skulle kunne ses fra lang afstand. Det
eneste der var uden vor volden var et hollændsk landbrug (det der nu
er KVL), en kirkegård (Assistentens) og senere en bryggeri
(Carlsberg).

Andre gode steder at løbe en tur er Søndermarken og Frederiksberg Have
samt Grøndalsparken.

Jeg bruger AppleWorks til trainingsdata. No lear - just plain
funktionality.

mvh
Sebastian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-04-02 14:50

thorfinn@forum.dk (Sebastian Løck) writes:

> Vestvolden er den vestlige del af den ydre forsvarsanlæg. En
> københavner plejer at gå tur på volden grundlovsdag.

Jeg har altid troet at en voldvandring var på den gamle vold - altså
der hvor S-toget kører og Tivolibådene sejler i dag.

Ved du bedre?

> [...]
> eneste der var uden vor volden var et hollændsk landbrug (det der nu
> er KVL), en kirkegård (Assistentens) og senere en bryggeri

Eftersom at vestvolden blev færdig i 1892
(http://www.vestvolden.dk/historie.htm) og byggeforbudet blev ophævet
i 1852
(http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/7/100691-7/teksten.htm)
så tror jeg du har forvekslet en vold eller to.

> Jeg bruger AppleWorks til trainingsdata. No lear - just plain
> funktionality.

Har du så en Cube med på trækvogn?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Sebastian Løck

Dato : 03-04-02 09:08

ravn@mac.com (Thorbj?n Ravn Andersen) wrote in message news:<kkhemumcr2.fsf@mimer.null.dk>...

> Jeg har altid troet at en voldvandring var på den gamle vold - altså
> der hvor S-toget kører og Tivolibådene sejler i dag.
>
> Ved du bedre?
Jeg plejer at går tur på Christiania, den sydlige del af den indre
vold.

> [...]
> (http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/7/100691-7/teksten.htm)
> så tror jeg du har forvekslet en vold eller to.

Ja men det er jo det vanvittige. Når først en general får pengene
bevilliget, skal han nok sørge for at forbrænde dem, selv om grunden
ikke længere er til stede.

> Har du så en Cube med på trækvogn?

Nej, jeg har en Polar med på vej, men jeg kunne overveje at stille
vores iMac i vognen, når jeg løber sammen med min datter.

Min dagbog er en MEGET simpel tabel:
dato, løbe [km], cykel [km], svømme [m], vejrforhold, tid, max puls,
anærob tid, pulsfald (180-120 i løbet af x sec), personlig mening om
fittness (A-E), bemærkninger (fest i går mv.).

Jeg har ikke noget interface mellem Polar og Mac, jeg ved ikke om det
findes, men nu synes jeg også at det er noget lear.

hilsen
Sebastian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-04-02 10:17

> Ja men det er jo det vanvittige. Når først en general får pengene
> bevilliget, skal han nok sørge for at forbrænde dem, selv om grunden
> ikke længere er til stede.

Grunden var der jo netop, da Koebenhavn havde udvidet sig meget.

At man saa i bakspejlet kan se at det var urealistisk er en anden
historie. Anden verdenskrig har laert Europa at det drejer sig om at
vaere syltet ind i hinanden med handel og lignende, saa det ikke kan
betale sig at foere krig. Det hedder EU.

> Jeg har ikke noget interface mellem Polar og Mac, jeg ved ikke om det
> findes, men nu synes jeg også at det er noget lear.

Man kan taste manuelt ind i mange timer, istedet for at boevle med det
i mange timer.

Christianiadelen af volden er ganske hyggelig. Jeg havde det som
vejen paa arbejde sidste foraar.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-04-02 12:00

thorfinn@forum.dk (Sebastian Løck) writes:

> Ja men det er jo det vanvittige. Når først en general får pengene
> bevilliget, skal han nok sørge for at forbrænde dem, selv om grunden
> ikke længere er til stede.

Estrup var ikke general.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-04-02 23:51

Sebastian Løck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Jeg bruger AppleWorks til trainingsdata. No lear - just plain
> funktionality.

Altså opstilling i et regneark?
Må man se?

-j

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-04-02 23:53

Sebastian Løck <thorfinn@forum.dk> wrote:

> Endnu en 4-togsindvandrer. Har du egentlig opholdstilladelse i orden for
> at komme tilbage til staden?

Kom hertil i 1994 for at aftjene værepligt<tm>. Har hægt ud siden pga.
RUC og internetakvitet. Myndighederne har jeg ikke været så meget i
kontakt med.

> Før industrialiseringen kom til Danmark, måtte der ikke bygges mellem de
> indre forsvarsanlæg (det der i dag er østre anlæg, botanisk have mv.) og
> de ydre forsvarsanlæg.

ahhhhhhh..... noget dæmrer svagt fra fordums tids historieundervisning
med Jørgen Bruun i Vestre Skole, Dybvad.

> Andre gode steder at løbe en tur er Søndermarken og Frederiksberg Have
> samt Grøndalsparken.

Si, man skal blot overvinde sig selv til at cykle derud og (gyyyyyys)
efterlade sin cykel ubevogtet.

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-03-02 21:36

> [...]

> fremskridt, jeg bestemt forventer.

> 27.03.02 - 01.04.02:
> Sommerhus ved Rørvig med sol og 9600-forbindelse pr. GSM.

Løber du rundt om Rørvig mens du skriver her?

Du kunne eventuelt få GPS-bestemt din computer og så beregne hvor
hurtigt du løber...
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-02 22:11

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Løber du rundt om Rørvig mens du skriver her?

Ikke helt. Min Pismo holder til på terassen ved sommerhuset, men jeg
selv er anderledes mobil. Begge kommer vi dog indendøre ind i mellem for
at få ladt genopladt batterierne.

> Du kunne eventuelt få GPS-bestemt din computer og så beregne hvor hurtigt
> du løber...

Jeg arbejdet på det.

-j

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-04-02 16:11

> [...]

> kan holde styr på udfoldelser ift. løb og cykling (m.m.m) og som
> virker temmelig sejt (men desværre kun kører på Windows):

Har ikke fundet noget der er helt så sejt som "Trænigsdagbogen" (til
Windows), men er stødt på "The Athlete's Diary"

   http://www.stevenscreek.com/features.shtml

som findes til Mac, Windows såvel som Palm.

-j

--
Josephine Obel i DRs "Profilen"
tirsdag d. 9.04.02 kl. 21:25