Herregaardssten Billigst hvor???
Fra : J&B

Dato : 30-03-02 21:05

Er der en som ved hvor det er billigt at købe herregaardssten, jeg skal
bruge mellem 20 og 30 kvadratmeter.På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig Hilsen B.Madsen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 31-03-02 12:32

"J&B" <jabm@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en som ved hvor det er billigt at købe herregaardssten, jeg skal
> bruge mellem 20 og 30 kvadratmeter.På forhånd tak for hjælpen.
> Med venlig Hilsen B.Madsen

Nu ville det være en fordel hvis du fortalte hvor i landet du bor...
Men jeg købte mine hos Hjorts Havefliser i Karlslunde på sjælland.
De kostede MEGET mindre end de "store" leverandører.
Desuden er de kraftigere (tykkere) end de "rigtige" herregårdssten.

Hilsen
Thomas

Fra : M@rk

Dato : 31-03-02 19:39

Sun, 31 Mar 2002 13:32:21 +0200, berigede "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

>Men jeg købte mine hos Hjorts Havefliser i Karlslunde på sjælland.

Har de mon en hjemmeside, man kan sidde og lure lidt på?

/Mark

Fra : jensen

Dato : 31-03-02 22:44

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Sun, 31 Mar 2002 13:32:21 +0200, berigede "Thomas Nørgaard"
> <nimbus39@hotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

> Har de mon en hjemmeside, man kan sidde og lure lidt på?

Ja de har http://www.hjorths-havefliser.dk men at sige de er billige er så
meget sagt.
Bauhaus har herregårdssten til 97 kr/kvm i deres nye Tilbudsavis

Jensen

Fra : Jensen

Dato : 01-04-02 09:50

"jensen" <jensen@nielsennet.mine.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget sagt.
> Bauhaus har herregårdssten til 97 kr/kvm i deres nye Tilbudsavis

Silvan var det..sorry

Jensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 01-04-02 12:39

"Jensen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "jensen" <jensen@nielsennet.mine.nu> skrev i en meddelelse

> Silvan var det..sorry
>
> Jensen

Nu skal man så lige huske på at Herregårdssten er et registreret varemærke.
De findes i flere varianter,
De billigste (og efter min mening de kedeligste) er de grå med skarpe
kanter, de dyreste er gyldenmix med afraspede kanter.Og faktisk er silvan
dyrere, og deres sten er "tyndere"

Thomas

Fra : Kirsten Jespersen og~

Dato : 01-04-02 20:23

Jeg købte sidste år herregårdssten til 78 kroner/m2 og det var leveret på
paller. Uden paller kostede de 70 kr/m2. Det var hos Gjern cement og
betonvarefabrik.

Kim

Fra : Holten

Dato : 01-04-02 20:40

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu skal man så lige huske på at Herregårdssten er et registreret
varemærke.
> De findes i flere varianter,

Herregårdssten er absolut ikke et reg.varemærke.

Alle betonvarerproducenter med respekt for sig selv, har en sten de kalder
herregårdssten.

Du tænker nok på "SF-Holmegårdssten" som prod. af IBF Betonvarer ØST.

MVH

Holten

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 02-04-02 12:06

"Holten 12@mail.dk>" <remove> skrev i en meddelelse

> [...]
> herregårdssten.
>
> Du tænker nok på "SF-Holmegårdssten" som prod. af IBF Betonvarer ØST.

jeg er 100 % sikker på at Herregårdssten er et registreret varemærke...
De andre producenter kalder dem noget andet.
F.eks. Bergs beton kalder dem for rustiksten, Hjorts havefliser kalder dem
for bondegårdssten, sandgaard beton kalder dem for Harmoni sten, Dragsholm
kalder dem for Antiksten, osv.

Thomas

Fra : jensen

Dato : 01-04-02 20:43

> [...]

varemærke.
> De findes i flere varianter,
> De billigste (og efter min mening de kedeligste) er de grå med skarpe

Det er dem de i bauhaus kalder Nybrosten til 65 kr/kvm???
Dem i silvan er med raspede kanter, men ok godt nok grå

de dyreste er gyldenmix med afraspede kanter.Og faktisk er silvan
> dyrere, og deres sten er "tyndere"

Med hensyn til farven er det sikkert rigtigt men tykkelsen
http://www.sp2.as/silvan/dansk/uge14_020402-060402/pdf/SI1402_02.pdf
de er 6 cm tykke, over det er det jo næsten kørefliser

Jensen