Prissætning
Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-03-02 20:11

Hej, jeg er en mand der nærmer mig 40 og har rydtet op i forældrenes
værksted. Der dukkede et par stumper op fra min gamle Yamaha'er FS1DX. Bl.a
en MBV kåbe. Hvad kan sådan en indbringe hvis man sælger den nu om dage ??

Den er sort og i rimelig stand. En tilsvarende (bare i hvid) kan se på min
knallert anno 1983 på http://www.maximalt.dk/yamaha.jpg

Jeg fandt også et æske med strålespidser i dimensioner der er uundværlige,
hvis man skal have tun-sæt på.

På forhånd tak.

/Bjarke

Hvis der er nogen der mangler lidt historie om deres Yamaha knallerter fra
70'erne og atarten af firserne, så kan jeg muligvis grave noget frem fra
hukommelsen.

Fra : Michael & Heidi Reyn~

Dato : 30-03-02 20:57

hejsa jeg vil da nok godt gi´et par hundrede kroner,,,, til mit stykke
nostalgi,,, hvad fandt du ellers,,,??????

--
venlig hilsen
Michael Olsen

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-03-02 21:30

en tank fra en modellen før FS1DX. Jeg hsuker ikke længere hvad den model
hed, men kun kendere kan se forskel. Den havde bl.a side skjolde det ikke
var T-formede med ne I-formede of skærme der var lidt rundere.

Tanken står i original lak (emalje), blå med orange YAMAHA streamer

Bjarke

Fra : Michael & Heidi Reyn~

Dato : 31-03-02 00:17

jeg har selv et par tanke,, men stadigvæk vil jeg godt gi et par hundrede
for kåben, hvis du støder på en motorblok er jeg også int. i en sådan

Fra : Lars Andersen

Dato : 02-04-02 11:34

Hejsa

Jeg har en gammel yamaha 4-gear fra 76 og har gummi i baghjulet til at
aflaste kæde og tandhjul og har tykkere forgaffelben. Kunne godt tænke
mig at vide hvorfor der er lavet denne specielle model.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 02-04-02 15:18

Det er ikke den model der er "speciel". Der er tale om normal
produktudvikling, hvor de tidligere modeller havde flere fælles træk med de
modeller der blev solgt som små japansker motorcykler og til lande hvor man
må køre stærkere på knallert. De to ting de nævner er jo bedre end de senere
modeller og sparet væk på den legendarsike 79' model.

Der er også forskel på de bagerste støddæmper (hvis I stadig kører med de
originale). Bemærk at bagstøddæmperne på din model stort set er magen til
dem der sidder på min lille motorcykel, YAMAHA YL1E-minor fra 1967. Se den
http://www.maximalt.dk/yfs1e.jpg. Motorcyklen er YAMAHA's
introduktionsmodel på det scandinaviske marked fra slutningen af 60'erne.
Sjov lille sag. ikk' Kan I kende udstødningerne fra dem I bruger på jeres
5,5 HK tun (og sikkert også i andre sammenhænge ....)

Så fra den 76 til de senere modeller er noget "unødvendigt" blevet sparet
væk. Tilgengæld er der kommet nogle andre forbedringer på, som køberne geren
ville give penge for. Skivebremsen er et godt eksempel.

/Bjarke