MC - hapset med 183 km/t
Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-03-02 18:45

Snuppet i påske razzia ved Århus (DR TV - Avisen). Kørte 183 på en strækning
hvor man måtte køre 80.

Det er dumt at give den gas i påsken. Også imorgen. Da jeg kørte af
Kongevejen hjem fra Hillerød igår, så jeg tre gange folk der var hevet ind
til siden !

Mvh Thomas

Fra : Kenneth T

Dato : 30-03-02 18:54

> Snuppet i påske razzia ved Århus (DR TV - Avisen). Kørte 183 på en
strækning
> hvor man måtte køre 80.

Okay, så er 183 jo nok liige i overkanten :)

> Det er dumt at give den gas i påsken. Også imorgen. Da jeg kørte af
> Kongevejen hjem fra Hillerød igår, så jeg tre gange folk der var hevet ind
> til siden !

Man bør køre forsigtigt her i foråret, mest for sin egen skyld, der er jo
mange bilister der ikke er vænnet til at der igen er MCère på vejene.

Politiet skal jo også leve op til regeringens målsætning med bødeindtægter
for, var det ikke, 160mill i år.:=)

--
Venligst
Kenneth T ....som desværre allerde har bidraget til bødekassen i år.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-03-02 19:30

"Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Venligst
> Kenneth T ....som desværre allerde har bidraget til bødekassen i år.
> ZX9R

Blev du hevet ind til siden og hvor meget måtte du slippe?

Med nysgeriig hilsen
Thomas

Fra : Kenneth T

Dato : 30-03-02 21:13

> Blev du hevet ind til siden og hvor meget måtte du slippe?

1500kr, kom til at overhale en civil patruljevogn på alm landevej.

...Det skærper jo ens sanser, nu er jeg seriøst paranoid + mistroisk under
hver og een overhaling, glor ind af sideruderne i de biler jeg overhaler, og
det vil jeg nok gøre i et stykke tid endnu:)

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-03-02 21:29

> [...]
og
> det vil jeg nok gøre i et stykke tid endnu:)

Husk også at kigge efter ekstra antenner på "typiske" umarkerede
politibiler - f.eks. blå Mondeoer

Fra : Niels Drewes

Dato : 30-03-02 22:05

> [...]
og
> det vil jeg nok gøre i et stykke tid endnu:)

Blev idag blitzed på Gammel Køge Landevej.
Nu er jeg paranoid over for parkerede varevogne - hvertilfælde påsken
over............

vh

Niels

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-03-02 22:25

"Niels Drewes" <nd@nospam.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Blev idag blitzed på Gammel Køge Landevej.
> Nu er jeg paranoid over for parkerede varevogne - hvertilfælde påsken
> over............

Afvis bøden hvis der kommer en. Altså hvis du havde en hjelm på der dækkede
dit ansigt. Der har på denne NG været en engang der afviste at betale en
bøde fordi det ikke kunne bevises at det var ham der sad på MC'en, da man jo
ikke kunne identificere ham.

Mvh Thomas

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-03-02 22:36

> [...]
> bøde fordi det ikke kunne bevises at det var ham der sad på MC'en, da man

I den sammenhæng vil jeg da gerne lige slå et slag for Schuberth Concept
hjelmen. Den har en indbygget nedklappelig solskærm, som gør det endnu mere
umuligt, at se hvem det er. Solskærmen er dog også en prægtig feature, når
solen er lidt skarp

Fra : Razer

Dato : 01-04-02 18:07

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bøde fordi det ikke kunne bevises at det var ham der sad på MC'en, da man

Det er rigtigt.. de har meget få muligheder for at bevise at de lige var DIG
der kørte på daværende tisdpunkt med visule identifikation, og de har også
et problem med nummerpladen., Min Bror er i Politiet og siger at det er
meget sjældent at de blitzer begge veje.
Thomas

Fra : Thomas Hjort

Dato : 01-04-02 23:01

"Razer" <plasmafusion@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et problem med nummerpladen., Min Bror er i Politiet og siger at det er
> meget sjældent at de blitzer begge veje.

Men hvis det er en bemandet post, og hvis politimanden gider (og kan nå
det), kan han dreje hovedet og notere nummerpladen.

Mvh Thomas

Fra : Birger Poulsen

Dato : 31-03-02 09:09

> "Kenneth T" <ken_t@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er jeg paranoid over for parkerede varevogne - hvertilfælde påsken
> [...]
Du må have krisehjælp!
Det er så moderne mod alle slags hændelser for tiden
Vi kunne jo starte en støttegruppe.

vh
Birger

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 30-03-02 19:41

"Thomas Hjort skrev:
Da jeg kørte af
> Kongevejen hjem fra Hillerød igår, så jeg tre gange folk der var hevet ind
> til siden !

Det var helt sindsygt på den Hillerød-motorvej igår.
Jeg kom blæsende fra Kbh Til Rungsted, og nåede lige at spotte en P-betjent
på en motorvejsbro med et kamera.
Længere henne holdt 5 mc-betjente med 500 meters mellemrum og nappede de
påske-glade fartsyndere.........
Selv slap jeg igennem med en svært beskadiget nummerplade, halvdelen på
motorcyklen og resten i mine lommer........... Hvorfor det kan man spørge
sig selv?
Tjae det skyldes slemme vibrationer fra mit 4takts jern, der simpelthen
rykker vores store danske nummerplade løs. Men nu har jeg fæsnet de 4 løse
dele forsvarligt med utallige 6mm bolte, og på tirsdag vil jeg "ofre" mig og
få et frisk og piv-nyt stykke blik fra et nærliggende motor-kontor.
Pps (Hvis du læser dette Rittig) er du vel i grunden også ude og nyde lidt
17" hjul på 2takteren, eller hva?

Jakob

Fra : Armand

Dato : 31-03-02 00:00

Jakob Danielsen <jakob.danielsen@get2net.dk> skrev i en

> [...]
> Tjae det skyldes slemme vibrationer fra mit 4takts jern, der
simpelthen
> rykker vores store danske nummerplade løs.

Store???

Kig på kassevognene og de tyske motorcykler: De har store nummerplader!!
De aktuelle pladestørrelser er decimerede til en rimelig størrelse
p.g.a. DMC's benarbejde tilbage i 80'erne

Det dine vibrationer gør af skade er imod aluminiummet!
En grundigere montering imod en større bagplade (i modsætning til
originale X eller T -formede bagplader!) inden(!) de første revner, kan
være løsningen!

--
Armand.

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 31-03-02 09:40

Armand skrev:
> En grundigere montering imod en større bagplade (i modsætning til
> originale X eller T -formede bagplader!) inden(!) de første revner, kan
> være løsningen!

Normalt har jeg en 5 mm alu plade på bagsiden, men i år skulle jeg lige se
om det dog stadig var nødvendigt...........det er det!

Den kommer klart på igen, med det nye blik.
Tippet er stadig brugbart

Jakob

Fra : Jakob Danielsen

Dato : 31-03-02 09:47

Kom iøvrigt ved en fejl til at reply` direkte til dig Armand, opdagede det
ved at dit armand@mc-chaufforerne.dk link var rimeligt dødt.........ser også
på nedenstående at du har fået en "streg" tilføjet.

Mvh Jakob

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk>

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-03-02 15:23

"Jakob Danielsen" <jakob.danielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Pps (Hvis du læser dette Rittig) er du vel i grunden også ude og nyde lidt
> 17" hjul på 2takteren, eller hva?

Næh, jeg har travlt med at splitte de andre motorcykler ad. Torsdag krøllede
jeg GS500'en og fredag brækkede jeg igen stellet på Hondaen.
Resten af påsken er der familiebesøg og ingen mulighed for
motorcykeldestruktion - nåja, man kan jo aldrig være heeeelt sikker...

Rittig

Fra : Jakob Barfod

Dato : 03-04-02 08:27

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> Torsdag krøllede
> jeg GS500'en og fredag brækkede jeg igen stellet på Hondaen.

Hvad skete der med din GS'er? Det plejer da ikke at være den, du laver
ballade på?

--
Jakob

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-04-02 22:44

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
>
> Hvad skete der med din GS'er? Det plejer da ikke at være den, du laver
> ballade på?

Stillede den fra mig og gik.
BANG! Væltet over i _kanten_ på en gammel olietønde.
Var jeg sur? Jeps. Nå, Hondaen er næsten kampklar igen, så idag ødelagde jeg
gearkassen på min svogers nye bil.
Det er vist ikke min uge...

Rittig

Fra : Armand

Dato : 04-04-02 03:24

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> "Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
meddelelse

> Stillede den fra mig og gik.
> BANG! Væltet over i _kanten_ på en gammel olietønde.

Det er det der kan ske for en helårs-kører, når han glemmer at vinterens
frost er gået af jorden - Komfortmotorcyklister oplever aldrig at jorden
fryser til en støttebensbrugelig konsistens og er altid opmærksom på
risikoen

--
Armand.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-03-02 20:21

> Snuppet i påske razzia ved Århus (DR TV - Avisen). Kørte 183 på en
strækning
> hvor man måtte køre 80.

183? 3% goodwill fra politiet, og 8% fejlvisning på speedometeret - det
giver lige 204 km/t indikeret. Klogt nok på en landevej ellers....

Mvh
Steen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-03-02 21:51

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> 183? 3% goodwill fra politiet, og 8% fejlvisning på speedometeret - det
> giver lige 204 km/t indikeret. Klogt nok på en landevej ellers....

LOL ja det er smart...

Mvh Thomas

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 30-03-02 20:26

Hej NG.

Næstved & Område er hellerikke et sted og fyre den for meget af. Der er
åbenbart en seriøs stor rede af "Hapse-Henrik".
Har været ude og hjælp en kammersjuk i Boserup siden Torsdag, og der er
_mange_ flere end normalt........Kunne hænge sammen med fodbold Næstved &
FCK + åbent hus hos S.P.H ! <Det rimed næsten >

Hilsen

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-03-02 00:41

> Næstved & Område er hellerikke et sted og fyre den for meget af. Der er
> åbenbart en seriøs stor rede af "Hapse-Henrik".

Kørte fra Nørresundby - Skagen og retur idag lørdag. Jeg så ikke noget der
bare mindede om politiet.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 31-03-02 11:08

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> Kørte fra Nørresundby - Skagen og retur idag lørdag. Jeg så ikke noget der
> [...]

Havde du drejet af mod brovst havde du set dem...
de stod i halvrimmen !

Hilsen en glad Lars der kørte 53 efter sin sigma bc 800 og de brokkede
polisen sig ikke over

Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 03-04-02 21:54

Hvis du kørte 183 på en landevej overskrider du da de 70% man kan køre for
hurtigt uden at skulle til en ny prøve, en hel del ? Slipper du bare med en
bøde ?

--
Venlig hilsen / Best regards
Johannes S. Nielsen

Fra : 2mas Jensen

Dato : 13-04-02 18:20

Wed, 3 Apr 2002 22:54:27 +0200, skrev "Johannes S. Nielsen"
<jazzy@mail.dk> noget i retning af:

>Hvis du kørte 183 på en landevej overskrider du da de 70% man kan køre for
>hurtigt uden at skulle til en ny prøve, en hel del ? Slipper du bare med en
>bøde ?
Kørekortet er sikkert pist borte....ubetinget !
183 km/t på en 80 km/t strækning = 128% hastighedsoverskridelse.
Der er ingen kære mor.
--
2mas Jensen

- Ansigtet betyder intet, men jeg glemmer aldrig et par gode bryster. -

Fra : Bo Thomsen, \"fjerne~

Dato : 13-04-02 22:34

> Kørekortet er sikkert pist borte....ubetinget !
> 183 km/t på en 80 km/t strækning = 128% > hastighedsoverskridelse.

så vidt jeg ved siger loven blot at "ved en overskridelse
på mere end 70% skal man til en orienterende køreprøve
+ bøden og en betinget straf.

det er først 2. gang den bliver ubetinget.
mvh
bo thomsen