Træffet i Tønder i dag.
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 30-03-02 17:39

Tog derned sammen med 2 andre, der har været dernede nogle år i træk.
Højt humør, dejligt vejr og gode forventninger, "det er inde på torvet i
byen, det er skidehyggeligt, og fællesturen plejer at være rigtig god, det
er noget med vi også skal over grænsen", men ak:

Træffet er flyttet til en vindblæst tildels grusbelagt parkeringsplads i
udkanten af byen, ikke meget hygge der.
Fællesturen kom omsider igang, men blev hugget godt og grundigt i stykker af
lysreguleringerne på vej ud af byen. Efter 3 rundkørsler på vej mod Skærbæk,
og på trods af vores totale ignorering af fartgrænser, var vores gruppe
hægtet af, vi anede ikke hvor resten var blevet af.

Så gad vi ikke mere og fortsatte bare hjemad i et lidt mere lovligt tempo,
med pølsestop i Skærbæk, og var noget skuffede over arrangementet et stykke
tid.

Så det var den tur.
Alle, og der var rigtig mange, kan jo ikke vide hvordan ruten er lagt?
Der kunne godt lige have været nogen der sikrede at folk kørte den rigtige
vej?
Så det.............gider jeg (nok ikke en anden gang.

--
mvh - Arne, fzs fazer 600
- der ellers nok kan rubbe sig

Fra : Ped

Dato : 30-03-02 20:11

Arne Lorenzen wrote:

> [...]
> og på trods af vores totale ignorering af fartgrænser, var vores gruppe
> hægtet af, vi anede ikke hvor resten var blevet af.

Ja, også for mig gik fællesturen op i hat og briller. Jeg kom afsted i en gruppe
på en snes MC'er, som fulgtes ad indtil det sidste lyskryds. Her drejede ca.
halvdelen væk fra den afmærkede rute, mens resten fulgte skiltene. Et stykke
udenfor byen drejede gruppen ned ad en ganske smal vej. "Fint, vi skal nok
rigtig på marsktur" tænkte jeg og fulgte bagefter - indtil gruppen drejede ind
på en gård... Nå, det var nok ikke lige her fællesturen gik til, så jeg vendte
om og kørte tilbage til byen. Her mødte jeg motorcyklister over det hele, i
større eller mindre grupper, med eller imod de opsatte pile... Jeg opgav at
finde hoved eller hale på den fællestur, og kørte i stedet til MC-messe i Husum.
Men bortset fra det var det jo kanon vejr og en god dag at være ude at køre i,
såe...

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Steen

Dato : 31-03-02 08:14

Jeg var så heldig at komme med i den første gruppe og synes at det gik meget
godt, men er skuffet over at det ikke blev holdt på torvet i Tønder, jeg
følte at vi ikke var ønsket i Tønder by.
Mvh....Steen....VT500C

Fra : Armand

Dato : 31-03-02 09:52

Steen <srs@post8.tele.dk> skrev i en
> Jeg var så heldig at komme med i den første gruppe og synes at det gik
> meget godt, men er skuffet over at det ikke blev holdt på torvet i
Tønder,
> jeg følte at vi ikke var ønsket i Tønder by.

Jeg synes at der begynder at tegne sig et billede af: "så'en en ting må
jeg også prøve at lave" - Uden at vedkommende har haft særligt mange
evner udi større arrangementsafvikling :-/

Drop dog alt det amatør-agtige og koncentrér jer om originalen, som
ovenikøbet bliver ca. én måned senere næste år, hvilket giver det mere
lys til arrangementet, ikke mindst p.g.a. at sommertiden da er indtrådt!

--
Armand.

Fra : Buck

Dato : 01-04-02 12:13

Jeg forstår ikke hvordan en lysregulering kan hugge en sluttet kolonne i
stykker?

Hvis man ellers kan finde ud af at køre i kolonne, og kender lovgivningen
herfor er der ingen røde lamper der kan stoppe kolonnen!!

Jeg var desværre ikke med i Tønder i år, men Preben og drengene plejer da at
have nogenlunde styr på sagerne. Der har tidligere været politieskorte på
turen, og det plejer at hjælpe på det, men hvis motorcyklisterne klovner i
det og stopper kolonnen på grund af røde lamper, så hjælper det jo heller
ikke meget.

Jeg ved godt at det ikke er alle kørelærere der lærer sine elever at køre i
kolonne, men det er jo forskellen på de dyre og de billige køreskoler!

At træffet er flyttet væk fra torvet synes jeg også er synd, men det var
ikke alle der var lige glade for at man fyldte hele torvet med motorcykler i
forretningstiden, hvilket også får mig til at foreslå at træffet flyttes til
om søndagen istedet. Måske med Påskegudstjeneste for Bikere kl. 10 og
fællestur kl. 12 el. lign.
Jeg er sikker på at man kan få en aftale med de lokale restauratører så man
kan købe en pølse og et glas øl selvom det er søndag.

Med håb om at jeg får mulighed for at ta til Tønder næste år...
--
/Buck
CB550F1 ´75