Afbudsrejser...
Fra : Søren

Dato : 30-03-02 16:04

Hej

Jeg sidder i afslutningen af mit speciale og tænker på at fejre afslutningen
med en slap-af-rejse sammen med min kæreste. Jeg har hørt nærmest mytiske
fortællinger om folk, der fik "afbudsrejser" til ingen penge og synes at det
koncept passer fint med min SU. Men hvordan får man fingrene i sådan en
afbudsrejse? Har tjekker tilbudsrejser.tv2.dk og de forskelliige
rejseselskaber, men synes ikke at priserne divergerer synderligt fra
katalogpriserne. Er der en finte jeg overser?

På forhånd tak

Søren

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-03-02 17:37

"Søren" <scbuhl@hotmail.nospam.com> wrote in message

[Cut: Savner billig afbudsrejse]

Det forlyder at rejsebranchen pt. har let ved at afsætte rejserne.

Lo..efirmaet Startours brændte os af i forb. med en påskerejse (bestilt i
sep. /og/ betalt). Vi fik besked om at der var problemer med hotelkontrakten
(SIC!) hvorfor man desværre ikke kunne levere den solgte vare. Vi fik et
tilbud på noget sekundakvalitet (og så en dekort på hele 300 kr ud af 8
rejser til 6.800 kr/stk!) - andet var simpelthen ikke muligt at fabrikere
for et af de største selskaber i perioden fra feb. til nu.

Så det må jo være dejligt at være i en branche, hvor man i den grad kan
pi..e på kunderne.

Vh
Jan
- der trøster sig med at vejret i det mindste har artet sig ordentligt i
påsken.

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 31-03-02 00:24

> [...]
> for et af de største selskaber i perioden fra feb. til nu.
>
> Så det må jo være dejligt at være i en branche, hvor man i den grad kan

Vi har oplevet det to gange. En gang, hvor Larsen aflyste en bestilt rejse
til Nepal fordi samarbejdet med PIA ikke fungerede... Det er da ikke mit
problem. Jeg har bestilt og betalt en rejse til Nepal, så må I jo bare finde
et andet flyselskab....

Anden gang var, da Startour aflyste en rejse til Israel fordi de ikke kunne
få solgt alle sæderne i flyet. Igen er det ikke mit problem. Jeg har købt og
betalt et produkt. Så vil jeg også have det leveret.

Rejsebranchen må være det eneste sted, hvor man kan kræve betaling 6-9
måneder FØR levering, og så alligevel tillade sig ikke at levere varen..

Ufatteligt at vi finder os i det, og at forbrugernævn og andre ikke skrider
ind.

Kennet

Fra : jacob nielsen

Dato : 31-03-02 03:58

"Pernille og Kennet" <kennets.remthis@post1.tele.dk> wrote in message

> Rejsebranchen må være det eneste sted, hvor man kan kræve betaling 6-9
> måneder FØR levering, og så alligevel tillade sig ikke at levere varen..
Har du tjekket dit rejsebureaus standardvilkår? Jeg tør gode vædde med, at
de har taget højde for alskens ting i dem.

Mvh.
Jacob

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 31-03-02 11:06

> Har du tjekket dit rejsebureaus standardvilkår? Jeg tør gode vædde med, at
> de har taget højde for alskens ting i dem.

De tager alle forbehold.. Det slipper man normalt ikke afsted med, hvis det
er køkkenudstyr eller huse man sælger, men med rejser går alt.

Kennet

Fra : jacob nielsen

Dato : 31-03-02 15:13

> De tager alle forbehold.. Det slipper man normalt ikke afsted med, hvis
det
> er køkkenudstyr eller huse man sælger, men med rejser går alt.

Givetvis ikke, men nu er der også temmelig stor forskel på produktet.

Mvh.
Jacob

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-03-02 23:04

Hej

> [...]

>koncept passer fint med min SU. Men hvordan får man fingrene i sådan en

Vi må nok desværre konstatere at "det var dengang" - Tiderne i
rejsebranchen har ændret sig radikalt de sidste 3 - 4 år, til det
negative, hvor stort set den samlede Danske rejsebranche er overtaget af
udenlandsk kapital som kun ser $$, det har bevirket stigninger på op til
100 % på mange rejser, samtidigt er de blevet pokkers dygtige til at
tilpasse udbud til efterspørgsel, derfor kommer man kun sjældent ud for
tidligere tiders "afbestillingstilbud" ihvertfald af de rigtigt gode.

Billigste tidspunkter til Europæiske destinationer er slut Maj, og slut
November, begyndelsen af December.

Men fortvivl alligevel ikke - Stort set alle bureauer har hjemmesider
med sidste øjebliks tilbud, abonnér evt. på dem via email. Der findes
også større samlinger, kig evt. på f.eks. www.travelmarket.dk under
tilbudsrejser, eller på www.solfaktor.com/dk begge steder kan du søge
på netop det du ønsker.

Go' tur !

--
M.v.h. Ole®

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 01-04-02 17:59

On Sat, 30 Mar 2002 23:03:58 +0100, Ole Rasmussen
<dont_reply@nospam.dk> wrote:

> [...]
>tilpasse udbud til efterspørgsel, derfor kommer man kun sjældent ud for
>tidligere tiders "afbestillingstilbud" ihvertfald af de rigtigt gode.

Og hvis man dertil føjer, at de store danske selskaber ikke bare er
overtaget af udenlandske ejere - men at det drejer sig om meget få
ejere, finder man endnu en årsag til det manglende udbud.

Spies, Tjæreborg, Ving, Gate Eleven og Skibby er f.eks. alle ejet af
Scandinavian Leisure Group Holding, mens Apollo, Dane-Tours, Kisbye og
Alletiders ejes af Kuoni. (Alletiders er en fusion af Simons Charter,
Larsen Rejser og Herning Charter)
Startour - det sidste af de store bureauer herhjemme - ejes af tyske
Preussag, som sidder på 20 pct. af al chartersalg i Europa.

Oveni koncentrationen af ejere kommer skræmme/PR-kampagnen fra
bureauerne side. Dele af pressen hopper hver eneste søndag på
pressemeddelelser eller opringninger fra Stig Elling (Star Tours),
hvori han fortæller, at nu går det rigtigt godt, nu sælger branchen
helt vildt, nu skærer vi ned på antallet af pladser, i år er der ingen
restpladser osv. osv. (se den seneste på DR Tekst-TV 2. påskedag).

Formålet er er naturligvis at skræmme/lokke forbrugerne til at købe
deres rejse nu, så bureauerne ikke brænder inde med for mange
restpladser til sommer. Køb rejsen nu - hvis I venter er den
sandsynligvis væk, lyder det

Ekstra Bladet har f.eks.haft 8 artikler med det budskab siden 15.
december - hver gang med Stig Elling som kilde.

Lars

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-04-02 22:24

Hej

lcj@wanadoo.dk wrote:

>Og hvis man dertil føjer, at de store danske selskaber ikke bare er
>overtaget af udenlandske ejere - men at det drejer sig om meget få
>ejere, finder man endnu en årsag til det manglende udbud.

(...)

Dit indlæg er som talt ud af min mund ! - "Turde" dog ikke nævne det med
Stig Elling, af frygt for at få en masse på nakken

Han er nok den person der de seneste år har gjort meste skade i
rejsebrancen, set fra forbrugersynspunkt.

Man kan kun på det kraftigste opfordre folk til at benytte 100 %
Danskejede bureauer, selv om det desværre bliver mere og mere
vanskeligt, er det dog stadig muligt.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Louise Fogt

Dato : 31-03-02 08:38

Hej!

En anden mulighed er at kigge på Den Blå Avis ( www.dba.dk )- her sælges
masser af rejser som folk har fortrudt/ ikke har mulighed for selv at
benytte og rejsegavekort til forskellige selskaber hvor man har slået et
beløb af prisen for at få dem solgt. Vi forsøgte selv at sælge en rejse i
efteråret og fik masser af henvendelser!

Vh Louise

Fra : Henning Nielsen

Dato : 31-03-02 11:06

Et godt sted at kigge kunne også værre tv2's tekst tv. Der finder du masser
af anoncer fra rejseselskaber.

Mvh Henning

Fra : Antra

Dato : 01-04-02 10:45

Prøv TV2!

Fra : [5000] Tony

Dato : 08-04-02 08:21

www.rejsefeber.dk hvis du kan nøjes med en billet
www.clublastminutetravel.dk eller com

Tony

Fra : Kraack

Dato : 08-04-02 09:32

"Søren" <scbuhl@hotmail.nospam.com> skrev i en meddelelse news:a84k3c$e67$1@sunsite.dk...
Er der en finte jeg overser?

Jeg vil anbefale dette link http://www.rejse-guide.dk/
Er jævnlig selv forbi og kigge charter-priser eller om der er billige tilbud med
ruteselskaberne.Tjek også priserne ud af Malmø.

Det kan muligvis også være en ide - at købe en billig billet med f. eks
Go, Sterling, Ryanair eller Virgin og så selv arrangere hotel.

Venlig hilsen
Anne Mette