Olie- spild/sprøjt fra motoren
Fra : ThomasT

Dato : 30-03-02 16:21

Så endelig kom mc på vejen i år, og har allerede haft to friske ture i går
og forgårs, dejligt.
MEN igår da jeg kom hjem lagde jeg mærke til at der var sprøjt af olie på
forskærmen. Jeg har en GSX-750L fra 1980 i rigtig fin form. Olien kom fra
det allerøverste af motoren. Det er sådan en lille box midt på motoren for
oven. Jeg tror at knastkæden sidder derinde, men er ikke sikker. Der er
ihverfald den allerøverste pakning der er utæt (selve "låget" af motoren,
ikke ved stemplerne, men ved ventilerne).

Kan man skifte sådna en selv eller skal man lade fagmanden om det?

Hilsen Thomas Thomsen

Fra : Leif Schiønemann

Dato : 30-03-02 20:28

Hej Thomas.

Jeg havde et lignende tilfælde med min tidligere mc, en GSX 600F fra 1997.
Jeg ved ikke, om motorene er nogenlunde ens, men i mit tilfælde var det blot
en bolt til ventildækslet øverst på motoren, der skulle efterspændes, og
problemet var løst.
Med venlig hilsen

Leif Schiønemann

ThomasT <thth@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ca5d7bb$0$55235$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Morten Juel

Dato : 30-03-02 22:17

Hejsa Thomas

Den kan du godt skifte selv, det er der ikke det stor hokuspokus i.. husk
bare at rens ALT det gamle pakning af, det kan nemt gøres hvis du har et
blad fra en hobbykniv, du skraver med, jo skarbere jo bedre

God fornøjelse

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
XS400Seca ** Til Salg på http://StarChild.dk **
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-03-02 23:19

On Sat, 30 Mar 2002 22:16:31 +0100, "Morten Juel"
<mpOSTEPOP@mail1.stofanet.dk> wrote:

Hej Morten.

>Den kan du godt skifte selv, det er der ikke det stor hokuspokus i.. husk
>bare at rens ALT det gamle pakning af, det kan nemt gøres hvis du har et
>blad fra en hobbykniv, du skraver med, jo skarbere jo bedre

Jeg benytter bagsiden af klingen, den skrå kant fra skæret og op, til
at fjerne gammel pakning med.
Ved brug af den skarpe side risikerer du at lave hakker i pakfladen.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-03-02 00:36

> Jeg benytter bagsiden af klingen, den skrå kant fra skæret og op, til
> at fjerne gammel pakning med.
> Ved brug af den skarpe side risikerer du at lave hakker i pakfladen.

Ellers brug en af den slags 'knive' man bruger til at rengøre keramiske
komfurplader med. De er glimrende til formålet.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Armand

Dato : 30-03-02 23:57

ThomasT <thth@pc.dk> skrev i en

> [...]

for
> oven. Jeg tror at knastkæden sidder derinde, men er ikke sikker.

Går der ikke en slange fra den pågældende box?
Jeg mener at det er et simpelt olie-udskille filter før udgangen af
motorudluftningen.
I fald deraf, er det til at skrue af uden nogen teknisk fare: Der er kun
pågældende pakning og evt noget grydesvamp-lignende trådvæv derunder, og
en hjemmelavet pakning af forhåndenværende pakningspapir er ganske fin,
derved at den i sig selv danner en væg under låget og derfor ikke skal
klippes så fint ud andet end langs ydersiden!
Prøv dog først at efterspænde, endsamt vurdere om olien evt. skulle have
løbet
fra stuts/slange og langs pakfladen udvendigt !!

Øheehh?
Det skulle ikke forholde sig således at du har blændet omtalte stuts af?
I så fald er der ikke noget at sige til at motoren opbygger overtryk
indvendig og blæser diverse pakninger

--
Armand.