Capture
Fra : Pico

Dato : 30-03-02 14:20

Jeg har et Asus V7700 Deluse TV med GeForce2 GTS.
Kortet virker som sådan udmærket. Jeg køre Win XP Pro
så derfor har jeg hentet driverne ver. 14.62a for Win 2000/XP
beta på Asus hjemmeside samt installeret Asus Live og Video
for Windows fra den medfølgende CD.
Asus Live køre upåklageligt hvadenten jeg bruger TV boksen
eller mit analoge video kamera.

Problemet opstår når jeg skal prøve at Capture. Der kommer
et stillbilled og ikke andet. Jeg kan godt capture stilbilleder og
fremes, men jeg får selvfølgelig kun det billede der tilfældigvis
var der da klikkede over til capture.
Jeg har også prøvet at bruge Ulead VideoStudio der ser ud
som om det virker, men når jeg afslutter capture får jeg meddelse
om at der er en fejl, muligvis i den lodrette synck.
Jeg har også prøvet at bruge XP indbyggede MoviMaker med
samme resultat.

Jeg hælder til det er capture driverne der er problemer med, men
er der nogen af jer der ved hvilke driver jeg skal bruge ?

Pico

Fra : Rhythm

Dato : 31-03-02 04:56

"Pico" <Pico@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg hælder til det er capture driverne der er problemer med, men
> er der nogen af jer der ved hvilke driver jeg skal bruge ?

Siger den ikke
i Asus Live:

In order to get the maximum video capture performance, please make sure
Enable
IDE DMA transfer mode to your hard disk.
Det siger den hver gang jeg vil køre capture. Jeg har prøvet at ignorere men
der
fik jeg også kun et still billede.
Jeg satte derpå HD´en i DMA mode og det hjalp:
Denne computer/Kontrolpanel/System/Enhedshåndtering/Diskdrev/Generic ide
disk... marker den og tryk på Egenskaber og vælg Indstillinger.
Under den fane markerer du boksen DMA og genstarter derefter computeren
for at HD´en kommer til at køre i DMA.

Aner ikke hvad at det DMA er for noget, men det hjalp ihvertfald at sætte
det til
hos mig.

Mvh
Rhythm

Fra : Gerner

Dato : 31-03-02 12:17

On Sun, 31 Mar 2002 05:56:21 +0200, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote:

>Aner ikke hvad at det DMA er for noget, men det hjalp ihvertfald at sætte
>det til
>hos mig.

I gamle dage betød det Direct Memory Access og var en chip.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Pico

Dato : 01-04-02 17:17

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> skrev i en meddelelse news:a8619p$46c$1@news.cybercity.dk...

> [...]

> Enable
> IDE DMA transfer mode to your hard disk.

Nej det gør den ikke, det er nok fordi mine diske køre henholdsvis
ultra DMA 5 & 4.

> [...]
> for at HD´en kommer til at køre i DMA.
>
> Aner ikke hvad at det DMA er for noget, men det hjalp ihvertfald at sætte

Jeg har en god ide om hvad DMA er og har det selvfølgelig slået til på alle
mine enheder der har mulighed for det. Populært sagt får det HD og CD'rom
til at køre hurtigere, så vidt jeg husker startede det med 33, 66 og 100 som
svare til Ultra DAM 5. Nu er der ved at blive indført højere standarder.

Køre du med Win 98 ? Jeg overvejer at forsøge at sætte en HD i og installere
Win 98 på den, ikke som dualboot men en disk jeg kan skifte med de få
gange jeg skal capture noget video, jeg burde jo bare kunne gemme det på
en af de diske der sider fast i PC. Hvis jeg ikke får andre forslag i løbet af
ugen tror jeg jeg vil prøve det i næste weekend.

Pico

Fra : Gerner

Dato : 31-03-02 12:19

On Sat, 30 Mar 2002 14:20:23 +0100, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

>Jeg hælder til det er capture driverne der er problemer med, men
>er der nogen af jer der ved hvilke driver jeg skal bruge ?

For xp anbefales v28.32.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Pico

Dato : 01-04-02 17:22

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse news:e2sdausppntnpeos0c9h4f4eg1n9re3gu8@4ax.com...

> For xp anbefales v28.32.

Dem har jeg installeret nu og jeg har prøvet alle mulige kombinationer
i dag med lige lidt held. Jeg er endda kommet så langt ud at jeg 2 gange
måtte installere det image jeg lavede i morges, Good bless Driver
Image.
[...]
ugen tror jeg vil prøve det i næste weekend.

Pico

Fra : Gerner

Dato : 01-04-02 19:07

On Mon, 1 Apr 2002 18:21:33 +0200, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

> [...]
>Win 98 på den, ikke som dualboot men en disk jeg kan skifte med de få

Jeg kører win98se og har prøvet en del drivere incl. 28.32 og med alle driverne
kunne jeg capture. I øjeblikket har jeg v21.81a installeret som er kompatibelt
med mit grafikkort.
v28.32 måtte jeg fjerne igen da den blev langsommere i 3D test.

Er der virkelig ingen der kører med kombinationen asus v7700 og XP os ?

Det kunne jo godt være. Selv ville jeg foretrække en asus 84xx noget til en XP
os.
(hvis det nu skal være asus)

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Pico

Dato : 01-04-02 19:46

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse news:rr7haugvdrhd1nmg5klnop40ugkhdhi7in@4ax.com...

> [...]
>
> Det kunne jo godt være. Selv ville jeg foretrække en asus 84xx noget til en XP

Det skal det, mere fordi jeg har det kort.
Jeg vil prøve Win 98 næste weekend.
Pico

Fra : Martin Rødgaard

Dato : 31-03-02 18:50

Hay

Jeg har selv et Hauppauge vt kort, hvor jeg bruger et program der heder
Virtualdub, som jeg vil anbefale dig at bruge. Det er gratis, og man kan
optage direkte til DivX.
På følgende side, findes en god Guid til hvordan man bruger Virtualdub til
at optage med, og et link til downloade af programmet:
http://www.vcdhelp.com/divxcap.htm

Håber at det kommer til at virke for dig, jeg har selv meget glæde af det.

Hilsen Martin

Fra : Pico

Dato : 01-04-02 17:24

"Martin Rødgaard" <rodgaard@bigfoot.com> skrev i en meddelelse news:f%Hp8.6239$iY5.250924@news010.worldonline.dk...
> [...]
> http://www.vcdhelp.com/divxcap.htm
>
> Håber at det kommer til at virke for dig, jeg har selv meget glæde af det.

Jeg har hentet programmet, men kan stadig ikke capture, det kommer med en
fejlmelding om at capturedriverne ikke er korrekt installeret.

Fra : Gerner

Dato : 01-04-02 19:17

On Mon, 1 Apr 2002 18:23:43 +0200, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

>Jeg har hentet programmet, men kan stadig ikke capture, det kommer med en
>fejlmelding om at capturedriverne ikke er korrekt installeret.

Hvilken version af asus live har du installeret ? Den nyeste er vist v4.6.
Den har et helt andet logo men kræver at noget med c12 noget er kompatibelt med
dit kort, men det er det vist ikke. Ellers skulle asus live v4.0 virke udmærket
med kortet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Pico

Dato : 01-04-02 20:00

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse news:9n8haukrjcdom6go96htb59248m15h8jg7@4ax.com...
> [...]
<klip>
> [...]
> dit kort, men det er det vist ikke. Ellers skulle asus live v4.0 virke udmærket

Se det var et godt spørgsmål. Det står ingen steder i selve programmet.
Ingen hjælp og om som man er vant til, men ved at læse i readme filen kunne
jeg se at den omhandlede v. 4.6 så det er det nok.
Pico

Fra : Gerner

Dato : 02-04-02 16:49

On Mon, 1 Apr 2002 21:00:12 +0200, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

>Se det var et godt spørgsmål. Det står ingen steder i selve programmet.
>Ingen hjælp og om som man er vant til, men ved at læse i readme filen kunne
>jeg se at den omhandlede v. 4.6 så det er det nok.

Når jeg trykker på "help" i asus live control panel, så står der "asus live
version 4.4" og " asus capture driver version 3.8.2.7" og copyright m.m.
Logoet ligner en monitor oven på 3 modems til venstre og en remote control til
højre.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Pico

Dato : 03-04-02 15:19

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse news:98jjausr1f3o92vre14vsnhj9q33bs79vr@4ax.com...

> [...]
> Logoet ligner en monitor oven på 3 modems til venstre og en remote control til

Jeg må have været sløv
Der står at min er v. 4.6, men for capture driverne står der at
de er Asus v. 1.1.0.0.
Hvor har du fået version 3.8.2.7 fra ?
Pico

Fra : Gerner

Dato : 03-04-02 22:05

On Wed, 3 Apr 2002 16:18:33 +0200, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

>Jeg må have været sløv
>Der står at min er v. 4.6, men for capture driverne står der at
>de er Asus v. 1.1.0.0.
>Hvor har du fået version 3.8.2.7 fra ?

Aner det ikke, men tror de følger med program versionen.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Pico

Dato : 04-04-02 14:49

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse news:igrmausmotj6inpnpj3o6ff6n01u5m9d6n@4ax.com...

> Aner det ikke, men tror de følger med program versionen.

Det var dog mærkeligt. du har v. 4.4 af Asus Live jeg har v. 4.6 og
har installeret Capture driverne fra den CD der fulgte med kortet
ligesom Asus Live også er fra den CD.
Fylder Capture Driverne v. 3.8.2..7 meget ? Du kan vel nok regne
ud hvad jeg angler for, man kan jo sende drivere over nettet
Pico
Pico@mail.dk

Fra : Gerner

Dato : 04-04-02 16:48

On Thu, 4 Apr 2002 15:48:49 +0200, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

>Fylder Capture Driverne v. 3.8.2..7 meget ? Du kan vel nok regne
>ud hvad jeg angler for, man kan jo sende drivere over nettet

Ja det kan man jo, men hvor ligger driverne hvis de er installeret sammen med
asus live programmet ?

Release Notes (Version 4.4) July.25,2000
* Support ASUS display drivers version 5.xx.

Det er alt jeg kan finde fra programmets readme fil, og der er kun gamle cap.inf
m.m. i system folderen som ikke er version 3.8.2..7.

Og selve display driveren er som skrevet før 21.81a

Jeg kunne måske sende asus live fra cd'en hvor hele mappen fylder 4.6MB
Jeg har lige geninstallet filerne og cap driveren installeres samtidig dog uden
at være en fil.

Men du har jo en nyere version, som også er på nettet, men indtil nu er det ikke
lykkedes mig at dl den.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Pico

Dato : 04-04-02 20:48

Jeg har lige i aften sat en anden HD i så jeg kunne installere Win 98
og derefter Asus Live. Det viste sig nu at jeg fik Asus Live v. 4.6 og
Capture drivere v. 3.8.2.4 fra den CD der fulgte med kortet og det
virker. Nu er det muligt at capture. Det er bare lidt bøvlet at skulle
flytte kablet i PC, men det er til at leve med det er jo ikke hver dag
der skal captures fra videokameraet så det går nok.
Det er åbenbart i Win 98 de bliver installeret. Jeg vil prøve at leve med
det, men ellers mange tak for dit tilbud.
Pico

Fra : Gerner

Dato : 04-04-02 21:34

On Thu, 4 Apr 2002 21:48:08 +0200, "Pico" <Pico@post9.tele.dk> wrote:

> [...]
>Det er åbenbart i Win 98 de bliver installeret. Jeg vil prøve at leve med
>det, men ellers mange tak for dit tilbud.

Ok, så kan du blot håbe der kommer en version til xp eller hvad os hedder om et
par måneder når ms skal have endnu flere penge hevet ud af folk.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto