erfaringer med hunters house
Fra : Allan Nielsen

Dato : 30-03-02 13:21

Er der noger der har gode/mindre gode erfaringer med Hunters House H.C.
Ørsteds vej 7 1879 Frb. C, så vil jeg gerne høre om dem. Jeg har kigget lidt
på deres 2 siders annonce i det nye nummer af "Jæger", og synes der er et
par rimelige gode tilbud, men hvis servicen hos dem er helt hen i vejret så
kan det sku være lige meget.

Jeg har især kigget på deres tilbud på Carl Gustaf riffelen model 96 kal
6.5*55. Er 3980 kr fair og hvad skal man være speciel opmærksom på ved køb
af denne riffel?
Kan man eventuelt finde andre riffler i dette prisleje? Min SU rækker
desværre ikke til mere!

på forhånd tak
Allan Nielsen (der snart skal have sin første riffel

Fra : M@X

Dato : 31-03-02 18:24

| Er der noger der har gode/mindre gode erfaringer med Hunters House H.C.
| Ørsteds vej 7 1879 Frb. C, så vil jeg gerne høre om dem. Jeg har kigget
lidt

Hvis du køber en Ruger riffel hos HH, så henviser de til Ruger hjemmeside og
sender dig et katalog
og begge steder kan du læse at til en Ruger følger der ALTID originale ringe
med til kikkerten.
Det er simpelthen Rugers politik.
Skuffelsen er derfor stor når du åbner kassen og ser at Hunters House har
"stjålet" ringene ud af
kassen. Du ringer så og klager og sørme om ikke HH lige har et sæt liggende
som de er villige til at sælge
for 1000,00 kr. Det kalder jeg bondefangeri og dårlig forretningssans.
Konklusion: Læg 1000kr. oven i prisen hvis du sammenligner med andre. (
f.eks Torsbo )

mvh fra en der har prøvet det.

M@X

Fra : Andy P.

Dato : 01-04-02 10:50

Hello,
Jeg købte min Beretta 92FS hos HH, den sælges standard med 2 magasiner, der
er endda gjort plads til ekstra magasinet i kufferten.
Hos HH fjerner de ekstra magasinet og du skal så betale få det med. Jeg
påtalte dette, men de var lige glade, ville jeg have et ekstra, skulle jeg
betale kroner 500,00. Det ligger flere år tilbage, men deres politik har
åbenbart ikke ændret sig
Hilsen Andy.

Fra : Vidar

Dato : 02-04-02 13:44

"Allan Nielsen" <abn@kampsax.dtu.dk> wrote

> [...]

> 6.5*55. Er 3980 kr fair og hvad skal man være speciel opmærksom på ved køb

Er ikke denne rifle en militærmodel laget i 1896 ??
Er det jaktstokk på den ?
Er det omsmidd hevearm tilpasset kikkert ?
Er det nytt løp ?

> Kan man eventuelt finde andre riffler i dette prisleje? Min SU rækker
> desværre ikke til mere!
>
> på forhånd tak
> Allan Nielsen (der snart skal have sin første riffel

Det jeg ville gjort er å spare litt lenger og kjøpt en kvalitetsriffel
f.eks. en Remington 700 serie eller Winchester mod. 70 brukt .

Vidar Kristiansen

Bergen - Norway

Fra : Allan Nielsen

Dato : 02-04-02 16:45

> [...]

> Det jeg ville gjort er å spare litt lenger og kjøpt en kvalitetsriffel
> f.eks. en Remington 700 serie eller Winchester mod. 70 brukt .

Hej igen
Jov det er vist en gammel militær model, men jeg tror nu nok den er gjort
klar til jagt, og de skriver at der er 5 års garanti mod fabrikationsfejl.
Den er monteret med kikkert så mon ikke "hevearm" og kikkert passer sammen.
Allan

Fra : Bo Nordahl Pedersen

Dato : 02-04-02 18:53

Hej Allan

Carl Gustaf er en gammel renoveret svensk militærriffel. Det betyder
at piben er slidt af 1000'vis af skud - løse og skarpe - med deraf
følgende precision. De er blevet passet og plejet af horder af svenske
værnepligtige med "stor" respekt for det militære materiel.
Jeg har vist enten i et gammelt nummer af "Jæger" eller her på
internettet læst at prisen for en sådan riffel ligger på mellem 50 og
500 SEK. i militærudgave når de bliver købt af våbenhandlerne.
Jeg ville IKKE købe Carl Gustav riflen, så ville jeg hellere anskaffe
mig en amerikansk discount riffel.

Hvad angår Hunters House så har de SVJV samme ejer som "Arms Gallery"
der ligger længere ned ad gaden. Jeg troede Hunter H. kun var
fiskegrej nu... Anyway så købte jeg en brugt Brno bøsse med slør i
hovedbolten (løbene raslede mod baskylen) i Arms Gallery. Det var
sådan set O.K. prisen var bare lige 300 kr. for høj (og bøssen blev
repareret - men ikke af Arms Galley)...
Praksis med at eftersælge fabriksleveret tilbehør er vist desværre
vidt udbredt i den branche ligeså at man krejler om prisen. Så sørg
for at krejle!!!
Jeg vil råde dig til at slå dit våben op i "Gun Digest" som dit lokale
bibliotek (Lyngby eller Gladsaxe) helt sikkert har på hylden. Her kan
du se hvad der hører med til dit våben og vejl. pris. gang den pris
med $-kursen og derefter med 1.25 - 1.45 så har du to prismål at
prutte efter naturligvis INCL. fabriksleveret udstyr.
Check evt. den lokale biks i Bindeleddet i Bagsværd ud.

V.H.
Bo

Fra : Allan Nielsen

Dato : 02-04-02 19:43

Tak for hjælpen allesammen, jeg har droppet ideen om en Carl Gustaf fra HH.
mvh
Allan Nielsen

Fra : Wheeler

Dato : 09-04-02 22:18

Er det ikke sådan med Carl Gustav, at den monteres med nyt løb inden
videresakg for jagtbrug??

Mvh

Fra : Freddie

Dato : 03-04-02 17:09

Hej Allan,
Jeg tror du kan finde ris og ros mht de fleste forretninger i DK uanset
karakter.
Men jeg synes at det er lige lovligt mange penge at betale for en
renoveret våben. Du kan roligt regne med at præcisionen er tilstrækkelig
til jagtbrug, men det er stadig væk en renoveret riffel du køber, og det
tilmed til en pris hvor du kan købe nyt! Læg hertil at langt de fleste
nye rifler har en fremragende præcision og derudover oftest en ere
moderne lås (læs stærkere).
Her kommer vi til min anden indsigelse. Såfremt du endelig vil købe
brugt så kig dig om efter en mauserlås model 98 i stedet for 96'eren.
Her får du en væsentlig bedre låsegang, samtidigt med at du får en
fortrinlig lås der (stadig er en af markedets stærkeste). Endvidere
eksisterer der en mængde af skytteforeningsrifler rundt omkring med
nævnte lås og Otterup matchpibe i netop kaliber 6.5x55. Du kan købe en
sådan billigt og selv få den renoveret hos en bøssemager efter netop
dine specifikationer til nogenlunde samme pris.
Held og lykke og god Jagt
VH Freddie>

http://www.kandu.dk/

Fra : JSC

Dato : 04-04-02 07:43

> [...]
> Jeg har især kigget på deres tilbud på Carl Gustaf riffelen model 96 kal
> 6.5*55. Er 3980 kr fair og hvad skal man være speciel

Når nu økonomien er en vigtig faktor, så bør du holde dig til cal. 6,5*55
eller 308 for at få billig træningsammunition - Her er vil jeg vælge 6,5*55
pga. det lavere rekyl

Mvh.
Jørgen

Fra : festus,blans

Dato : 11-04-02 19:28

Hej Allan du kan købe en god brugt Carl Gustaf hos mig Cal 6,5x55
fuldskæftet Incl bushnell 3-12x40 Kikkerten er 2 år gammel
Våbenet er ganske udemærket det eneste er bare at det kræver lidt muskler at
betjæne låsen men ellers er det ganske udmærket.jeg har da selv skudt 4 dyr
med det
og det med låsen tænker man ikke på når man hurtigt repeterer efter afgivet
skud
Hilsen "Knarhøj Blans"

Fra : Allan Nielsen

Dato : 11-04-02 19:45

Hej Allesammen
Mange tak for alle de gode råd og tilbud.
Lad os stoppe tråden her, da jeg netop er blevet den lykkelige ejer af en
næsten ny Savage 110 kal.308win.
Nu skal jeg ud på bane og lære mit nye gevær at kende, derefter er det
riffelprøve den 22 maj.

Jæger-hilsen og endnu engang tak for hjælpen!!!
Allan Nielsen

Fra : Michael Frandsen

Dato : 13-04-02 17:27

knæk og bræk den 22.

mvh
michael

Fra : JRexA

Dato : 09-05-02 23:02

Tillykke med din nye riffel.

Jeg kiggede selv efter en Savage, men endte med en brugt Mannlicher
Schönauer.

Jeg har kun fundet et klagepunkt på de Savage Rifler jeg har prøvet, og
det er et meget hårdt aftræk.

Jeg fandt et link til hvordan man justerer sin Savage Aftrækker.
Det er her, hvis du får brug for det:
http://www.varminthunters.com/tech/savage/

Det er yderst detaljeret, men skriv det evt. ud, og få en våbensmed til
at lave arbejdet.

Mvh
Jesper

http://www.kandu.dk/